Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-11-09/11 MPH
2874 besök totalt
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723


Trådstartare
Var där en sväng nu på eftermiddagen, fanns en del ganska trevliga bilar där, inte alla dar man får se 3 (tre) Koenigsegg samtidigt, de var desutom riktigt trevliga i montern och jag snackade bort en bra stund thumbs up

Här följer några amatörbilder, jag hoppas att fler fyller på


denna mest för att visa att de faktiskt var tre








kolla särskilt drag öglan thumbs up




ganska lagom storlek, man hinner se allt. Sen att en del av bilarna startas upp är ju aldrig fel

(bilderna är bara nerdragan i storlek, att de ser dåliga ut beror helt och hållet på fotografen)

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Precis hemkommen här från mässan! Kul att gå på mässa, men jag tyckte att upplägget och bilarna var rätt liknande de som man fick se på förra året på mässan. Träffade faktiskt inte så många som man kände som jag trodde jag skulle göra, men några bekanta träffade man allt (även vissa forumkändisar). Hade bara med mig mobilkamera (som dock användes och lektes med frekvent), men det kanske tar en stund innan dessa nu eventuellt hamnar på en dator.

Jag som är liiite förtjust i småbilar tyckte ju det var kul att få klämma lite på Fiat 500, kanske kan bli en kul bil, men en snikig lightversion hade nog varit modellen, med pris och vikt åt rätt håll.

Fanns väl lite annat smått och gott också, hade ju hoppats få klänga i den nya Imprezan, men den var inte riktigt på plats. Men det fanns ju lite annat att kika på så det gick ju bra.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Att det var tre ägg på samma ställe var imponerande. Det verkade vara lite olika modeller dessutom.

Galaxin har en röd storände fram också

De två vita 430's som stod där stack ut lite väl mycket tyckte jag, inte rätt rätt på de linjerna (det kunde lika gärna varit blekrosa). Dessutom upptäckte Headline och jag väldigt mystiska saker i deras kofångare, strålkastarspolare, hör det hemma på en supersportbil?
Men vitt fungerar på 911 och även BMW, men de har ju softare större linjer än en 430, som ser "to much" ut i VITT.

Men du hade ingen bild på bilen som gick under namnet "Jesus" (Alla pratar om den men ingen har sett den)?
Impreza WRX STI. Den hade missat planet i Tokyo och kommer visas först till Bilsportmässan om två veckor.
Grupp N kommer att köra den på Svenska, WRC debuterar inte förrän i Finland...

Just det, man snubblade ju över en del folk, bla Barbapappa och några till.

Men i morgon blir det att leka terrorist med Mazda2...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens

Jag var där en sväng och tittade igår, var det någon mer än jag som spanade in Bentleyns bromskivor fram? Dom var enorma. Men det är klart att med den vikten och toppfart på runt 325 så behövs det nog. Frågade personen som hade hand om corvette Z06 om han kunde öppna dörren så jag fick titta på den inuti, fick till svar att dom inte öppnade några bilar. Om jag vill se hur den ser ut inuti fick jag åka till deras affär i Sisjön. Undra vad dom hade för målsättning med sitt deltagande på mässan? -Uppenbarligen inte att sälja bilar... Kul att se Mercedes SLR live. Lyfte ett framhjul till Ferraris F1, hjul och däck vägde typ 6 kg, helt ofattbart lätt.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

blixten skrev:
Frågade personen som hade hand om corvette Z06 om han kunde öppna dörren så jag fick titta på den inuti, fick till svar att dom inte öppnade några bilar. Om jag vill se hur den ser ut inuti fick jag åka till deras affär i Sisjön. Undra vad dom hade för målsättning med sitt deltagande på mässan? -Uppenbarligen inte att sälja bilar...


Hade du köpt bilen om de hade öppnat dörren då?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Nino.K.
Stuttgart
Här sen Mar 2003
Inlägg: 180



Det var en trevlig liten mässa det här.
Jag gjorde även lite nytta där. Räddade nämligen en Koeningsegg från att få en repa?, spricka?. En unge hängde sig på ett av de rep som är runt bilarna varav stolpen välter rakt mot ett ägg. Jag lyckas fånga stolpen halvvägs ner. Blev lite svettig när jag efteråt tänkte på om jag hade missat stolpen och så står jag närmast. Undrar vem som hade fått skulden

_________________
Chalmers Formula Student 2010 och 2011
E30 325 24v
Katadzic
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1486

Namndispens
Namndispens

Erik B skrev:
blixten skrev:
Frågade personen som hade hand om corvette Z06 om han kunde öppna dörren så jag fick titta på den inuti, fick till svar att dom inte öppnade några bilar. Om jag vill se hur den ser ut inuti fick jag åka till deras affär i Sisjön. Undra vad dom hade för målsättning med sitt deltagande på mässan? -Uppenbarligen inte att sälja bilar...


Hade du köpt bilen om de hade öppnat dörren då?


Med tanke på att en manuellt växlad z06 är en klar konkurrent till de vassare porscharna samt jämbördig i pris med en m3, så ingår den helt klart bland de bilar jag skulle kunna tänka mig att köpa nästa gång det är aktuellt.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Nino.K. skrev:
Det var en trevlig liten mässa det här..........


Håller med fullständigt! Jag var där igår, lördag och trivdes riktigt bra! Det var också roligt att följa med Peter Sundfeldts och Kenneth Tonefs guidade visningar, många skratt och ibland lite kommentarer med glimten i ögat till utställarna!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 374



Lite bilder, inte så bra men det är ju iaf något




















_________________
Alexander Pfister
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Niklas Falk skrev:
Dessutom upptäckte Headline och jag väldigt mystiska saker i deras kofångare, strålkastarspolare, hör det hemma på en supersportbil?


Lagkrav på högtrycksspol om man har xenon.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



MaZ skrev:
Niklas Falk skrev:
Dessutom upptäckte Headline och jag väldigt mystiska saker i deras kofångare, strålkastarspolare, hör det hemma på en supersportbil?
Lagkrav på högtrycksspol om man har xenon.
Med tanke på att de satt vid sidan om strålkastaren så fungerar de nog iofs som det anstår en supersportbil iofs (dvs den prickar rätt i en hastighet )

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Eftersnack
2007-11-09/11 MPH
2874 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande