Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
slettet
<<   1, 2
7798 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Costas Amiridis skrev:
http://www.alfapower.nu/gallery/album180
börjar skicka upp bilderna nu
sitter inte hemma nämligen och det är 84 bilder som ska upp
halv 8 borde den vara klar
!!

ciao

Häftiga bilder!!

Välanvänd Ferrari:


Mer F1 på svenska banor:

_________________
Magnus Thomé
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Fy F***N vad gott det låter om F1:or!!!!!!
Riktigt kul att de körde så länge och att de satsa lite, 1.13 var den bästa tid som jag mätte. Snabbaste 360 körde runt på 1.23, men det som förvånade mig var att 333sp:n inte körde snabbare utan ungefär som de snabbare 360:na (sparade troligvis på dyrgripen).
Dagens fränaste bil: 360 Challenge Stradale, Vilket LJUUUD!!! lät högre än tävligs 360:n..... Jo Enzon var inte så dum den heller....
Dagens blåsning: De som betalade nästan 10k för några varv i Rajamäkis tre sitsiga F1:a och åkte runt mantorp på tider runt 1.30.....

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Greven
BRo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 266



Snälla grabbar o Töser bilder massor av bilder tack

_________________
mvh Leif Ankarschiöld

Skyline R32 GTR GODZILA
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Vad är det för motorer i de där uppvisnings-F1:orna?
Verkar lite onödigt dyrt att köra med originalmotorerna, speciellt om de inte kör fortare.
Antar att de inte behöver hålla sig till 95 dB - en F1:a låter högt...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Rylander skrev:
Hmm, tycker tyvärr att det var ett otroligt uselt genomfört arrangemang...okej att F1:orna var värda resan ner (dom var verkligen snuskigt läckra) men timmeslånga pauser i programmet kändes inte speciellt proffsigt. Jag förstår att det inte är så lätt att få hit deltagare ute ifrån Europa i nån större utsträckning men så dåligt genomförande lär ju inte locka fler deltagare nästa gång (jämför gärna med arrangemang som SSM på Knutstorp där det knappt är fem minuters paus)

Plusen var antalet sportbilar på parkeringarna (Herr Malmbergs Pantera till exempel), 333 SP:n (vilket ljud!!), F1:orna å inte minst en viss liten A112:a som susade förbi när vi var inne på macken på morgonen...superläcker


Jag håller med. Programmet var minst sagt ihåligt... 30 minuter "Historic Demonstration" till exempel:
Detta bestod av en replika som masade sig runt banan i låågt tempo. Jag hade nog förväntat mig något lite maffigare.

Även racingen var väl ärligt talat ganska usel. thumbs down
och så denna turistkörning "Roadcar Regularity Test" bakom pacecar...

Alltså: Visst, kul att se F1-or, men resten var i mina ögon kalkon.

Jag vill göra som Sverker, ge mig en Soptunna!

(Behållningen var även för mig att knalla runt på parkeringen och träffa folk, men 220 spänn...)

_________________
--
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 626



Tur att det fanns bilar som denna att titta på...



914-6...vill ha!!!

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 297



Hej Hej

Har tagit en massa bilder där nere, med lite bilder på Enzo, F40, 333 SP m.m m.m Men måste bara säga att ljudet i Enzon vad det sämsta jag hört, lät ju som en gräsklippare med ihålig dämpare thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down
Ska försöka lägga upp några imorn...

För oss jag det toppen skrappade ihopp fullt pott... Var det nån som var där och såg sista racet på lördagen när Tony Ring blev på körd på första varvet och var 19 sek efter och körde om nästan hela fälltet och slutade två men etta av dom som tog poäng?? Grym upp körning var det iallafall thumbs up.

_________________
Fun Is Not A Straight Line!!!

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Rylander skrev:
Tur att det fanns bilar som denna att titta på...

https://rejsa.nu/im/185-2003-24-08-914.jpg

914-6...vill ha!!!


Finns en till salu hos Kaisers.... för mycket myckt pengar

_________________
Magnus Thomé
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Jag var där söndag och måste hålla med resten.. arrangemanget var uruselt!
Tycker nästan lite synd om Leffe Lindström och dom andra kommentatorerna som är vana vid att det är rappa tag.. dom försölkte nog hålla humöret uppe men .....

Tex att avbryta ett race efter två pacvarv? för att några tyckte det var för blött och sedan vänta en hel timme! Inte ett skit hände då.. F1 starten gick ju i Ungern men storbildstv:n funkade visst inte.. nån hade tagit med sig fel utrustning!

Annars var ju F1bilarna grymma.. ska inte heller glömma 333:an vars ljud var nåt i hästväg...

Bilder kommer under veckan.

//Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



AndersY skrev:
Vad är det för motorer i de där uppvisnings-F1:orna?
Verkar lite onödigt dyrt att köra med originalmotorerna, speciellt om de inte kör fortare.
Antar att de inte behöver hålla sig till 95 dB - en F1:a låter högt...


original men med 1 000 varv lägre varvtalsbegränsning!

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Rylander skrev:
Tur att det fanns bilar som denna att titta på...



914-6...vill ha!!!


Kan tyvärr meddela att det inte är en äkta 914-6 !
Det sitter dock en sexa i den sedan ca 1,5år till baka.
Bilen ruggit läcker o välvårdad! Kan tillägga att den inte heller gör bort sig i PCS slalom tävlinfgar !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Jag var också där under söndagen,grymt att få se lite Formel 1 bilar gasa åtminstonde friskare än jag räknat med runt banan..även om det nu kanske gick en bra bit från maximum

Kunde ju fått kört lite runt banan med ÖSK också om jag vetat om det o tagit med mej hjälmen




A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



nailhead skrev:
Jag var också där under söndagen,grymt att få se lite Formel 1 bilar gasa åtminstonde friskare än jag räknat med runt banan..även om det nu kanske gick en bra bit från maximum

Kunde ju fått kört lite runt banan med ÖSK också om jag vetat om det o tagit med mej hjälmen




A)(L
Fanns ju hjälmar att låna......

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Måste ha stooor hjälm!...tror jag har en rätt stor hjärna

Letade både i Linköping och Örebro innan jag slutligen hittade en i Norrköping som passade

Visstja..provade ju även hjälmar hemma i finspång



A)(L

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



Så hur skall ett dröm arrangemang se ut?
Vi kan ju inte bara klaga

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 626



Naturligtvis ska vi inte bara klaga. Ett drömarrangemang tycker jag ska ha ett välfyllt schema med så korta pauser som möjligt. Har man dessutom inte fler moment än vad man hade i helgen borde det inte vara speciellt svårt att hålla tidsschemat.

Sen är det naturligtvis önskvärt med stora startfält men jag har full förståelse för att det inte är så lätt att få hit ägare av 250GTo, Maserati Birdcage osv., samtidigt ska man då inte heller påannonsera detta i den utsträckning som det gjorts. Man ska helt enkelt inte utlova för mycket som man inte kan hålla. Då är det bättre att redan från början stryka de delar som inte drar några deltagare, som helgen Regularity körning t.ex.).

Tar man 220 kr i inträde tycker jag att publiken kan förvänta sig mer än en parkering fylld med sportbilar och en bana som nästan inte används!

Att det går att arrangera bra och spännande dagar tycker jag Svenskt Sportvagns Meeting på Knutstorp är det lysande exempel på.

_________________
/Patrik Rylander
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



Ett enkelt förslag till dag vore kanske att synka märkes meetings krydda med
BAnkörning där man istället för märkes uppdelning använder sig av tidsålder + licensförare eller cruise
exvis pre 60 två pass licensförare + ett cruise
60-65
68 -78
78- 90
90 -

sedan ser man till att allla körpass innehåller minst! 20+ bilar

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925



Jag håller med Rylander, att gå ut så hårt med marknadsföring och sen bara få se EN gammel bil är inte så bra..
Tur var det dock att en av F1 chaffisarna stog på lite.. 1.13 klockade jag han till..

Cat7even > Ett mycket bra förslag! Detta skulle funka fint på tex Sportscarshow, eller vad det nu heter om det nu blir nåt mer..

Här kommer mina kort från söndagen!!
Håll till godo.

http://phobos.sytes.net/magnus/ferrari/page_01.htm

// Magnus

_________________
Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
Citera
Costas Amiridis
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 45



Filmer ifrnå helgen finns på www.alfapower.nu

ladda ner och njut

_________________
jag brummar
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



På lördagen körde de runt på c:a 1.20 vilket är helt patetiskt med tanke på farten de lyckades få upp på rakorna. I kurvorna såg det ut som om de stog stilla. 1.13 är även det illa hade räckt med en stcc bil för att köra jämnt med dem Han som körde snabbast bromsade vid 100 markeringen på långa rakan de andra ett par hundra meter innan!
MEN LJUDET PÅ RAKORNA

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Porsche Super Cup-bilarna brukar vara ca 40-50% långsammare än F1:orna, så en F1:a bör nog vara rejält mycket snbbare än 1:13 om de satsade i närheten av fullt. Nu behöver de kanske inte köra på gränsen men vilken F1-förare som helst skulle ju kunna köra 2 s ifrån max och ha massor av marginaler kvar. Vilka är det som kör?
När Schumi lånade Minardis tvåsitsare och skjutsade runt vänner i så har jag för mig att han åkte han ett par-tre sekunder ifrån vad de ordinarie Minardi-förarna gjorde med sina GP-bilar, så även de där två- och tresitsarna borde kunna framföras ganska fort. Annars är det ju ingen ide att åka med om man inte verkligen får känna på prestandan.

Däremot kanske man skulle vara lite tveksam att åka med i ett race, som de brukar göra med Minardis tvåsitsare. Mansell lyckades med konststycket att krascha en sån i ett lopp för ett par år sedan - spännande för den som åkte med. Men sätter man sig i en bil som det tävlas med och Mansell vid ratten så får man kanske skylla sig själv...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Inför träffar
slettet
<<   1, 2
7798 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande