Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 LSR-TT Spezial "TANU Kullen 51.3s"
<<   1, 2, 3 ... , 106, 107, 108   >>
20 besök senaste veckan (699229 totalt)
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Är det ingen som räknar på hjulgeometrin när ni labbar med olika delar ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
barth skrev:
Hmm, intressant...

Har samma problem med fäste i bak på min.

Jag har modifierat min subframe bak som RSR för att passa ihop bättre med min ride height.
Men jag har GT2 spindlar både fram och bak så det kanske blir skit ändå, får bli 2017 års modifiering...
Men varför byter du till CUP subframe i fram, den är lika som min GT2 i alla fall?!
Däremot så skiljer sig 997 RSR främre subframe från de vanliga.

Jag har också skaffat 997 CUP MK2 toe stag fram och bak vilket är en enorm förbättring i justerbarhet!


Min motor är nästan i nu



Nej den främre subframen är i praktiken samma mellan 997CUP och 997RSR 2007. Senare version av RSR har en annan Subframe, den SMR har och är justerbar. 996 Cup/GT3/GT2 ser helt annorlunda ut med helt andra infästningar i karossen.

Att du fräst av subframen bak är inget som bör påverka förhållandet annat än till det bättre eftersom du åker lägre bil än en Gt2 GT3. 996Cup subframen var nedfräst OEM så det var nog helt rätt!!

Jag byggde om hela paketet fram för 2 år sedan till 997CUP och i fram skiljer det inget mellan MK1 och MK2. Vilket det däremot gör i bak!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Är det ingen som räknar på hjulgeometrin när ni labbar med olika delar ?



Kort sagt nej...
Skälet är enkelt även om nån räknat hade jag inte ekonomi att göra nåt åt det ändå. Jag har hela tiden vetat var jag vill ha men inte haft råd..

Sen skall jag ärligt säga att jag inte trodde det skiljde så mkt på uprightsen i bak, om man inte har båda bredvid varandra så är det svårt att se nån skillnad....

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



En vacker dag blir det slicks på min gamla bil och jag är REDAN stressad över alla uppgraderingar på de snabba svansmotorporscharna i Unlimited. Pausa nu för fasen grabbar!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
GustafB skrev:
En vacker dag blir det slicks på min gamla bil och jag är REDAN stressad över alla uppgraderingar på de snabba svansmotorporscharna i Unlimited. Pausa nu för fasen grabbar!


Apropå "pause", vill jag presentera min nya samarbetspartner PROSHIFT!!!


Jag kommer i år åka med deras senaste version Pro-Shift PS3.5 24 volt Paddle Shift System!
Detta är ett helt elektriskt system utan kompressor, luft tank osv!



Vad som är bäst kan diskuteras men många av de största proffssystemen går över till El just nu.
Är den nån som är sugen på nåt liknande så kontakta mig!! :-)
http://www.proshift.com/proshift_ps35_24_volt_paddle_shift_system

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4687



thumbs up

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Så jävla nice, måste ju spara endel vikt på detta oxå mot ett med luft eller olja! thumbs up

Javilloxåhaettsåntmenskiterfanintepengar

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Ripper skrev:
Så jävla nice, måste ju spara endel vikt på detta oxå mot ett med luft eller olja! thumbs up

Javilloxåhaettsåntmenskiterfanintepengar


Tror att vikten är ungefär den samma!
Tror fördelarna med luft är ett lite mjukare inslag medans fördelarna med el är möjlighet till exaktare inslag per växel! Dessutom tar förhoppningsvis inte elen slut vilket luften potentiellt skulle kunna även om det inte är sannolikt!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Jaaa kanske inte mkt att visa här men cockpiten börjar se rätt anständig ut och tom fått en krok att hänga ratten på!!


Diffusern är kanske inte ett under av finish men det får funka som ver 1.0!!


_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Handlade en medåkarstol så att om man nu nån gång får några sponsorer kan erbjuda nåt varv i passagerarsätet.. Vart en rätt stor stol så även lite bastanta gentlemen och damer får plats(Som jag brukar säga till dom som frågar, jag har råd att vara fet).. OMP Extra!! Hoppas bara den går in i bilen....



Min stol är tyvärr för en Pygmé(Recaro Kevlar) men den väger å andra sidan bara 4KG.. Problemet är bara att jag måste banta sjukt mkt innan första tävling för att få plats... Vilket förstås är billigare än att köpa kolfiber...
Men det slutar väl med att jag sitter i OMP Extra stolen......

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
ripper
Växjö
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1314



Jag slutade med läsk i fredags, för få en lugn start då jag håller mig borta Mån-fredag haha skall även dra bort allt godis och kakor osv måndag-fredag!

Bara hänga på trenden haha

_________________
Christian Sundqvist - www.racegear.cc -
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Har kompletterat allt mitt kolfiberbygge i vår med att gå ner 6,5 kg. Inget får lämnas åt slumpen!!!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4687



Jag slutade med godis samtidigt som Ripper ställde läsken på hyllan. Måste tappa vikt...

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Ett utmärkt Test & Tune tillfälle på på Lunda flygfält inför säsongen!

Vi kommer att vara några TimeAttack bilar och övriga trackbilar i olika kaliber som skall testa på Lunda den 26 Maj. Vi kommer hålla antalet bilar någorlunda lågt för att säkerhets ställa mkt körtid och frihet för test.

Vi kommer att sätta upp en konbana för att kunna testa hjulupphängning och känsla i bilen samt använda flygbanan för att kunna testa acc och motor samt buller inför TANU serien.
Vi kommer sätta upp bana enligt "Challenge" modellen(Så vi kan jämföra tider)


Vi öppnar vid 09:30 och stänger vid 16:30 så det kommer finnas gott om tid för test

Pris: 650:- (Har du företag kan vi fakturera)
Lunch 100:-

Anmälan:
Pete.webmail@gmail.com

frågor:
070-8888839

Buller:
Buller från anläggningen får vid bostäder inte överskrida de riktvärden som finns angivna i Naturvårdsverkets allmänna råd (SNFS 2004:16) om buller från motorsportbanor. Riktvärden/maximal ljudnivå är 60 dB(A).

Hitta dit:
Från Uppsala, Väg 288 mot Östhammar. Cirka 1 mil efter Alunda kommer en 70-sträcka, där den slutar är det skyltat till Lunda 6 km och Lunda Flygfält. Sväng vänster där och efter 2 km ligger fältet, det går inte att missa

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



Puppan skrev:
Ett utmärkt Test & Tune tillfälle på på Lunda flygfält inför säsongen!

Vi kommer att vara några TimeAttack bilar och övriga trackbilar i olika kaliber som skall testa på Lunda den 26 Maj. Vi kommer hålla antalet bilar någorlunda lågt för att säkerhets ställa mkt körtid och frihet för test.

Vi kommer att sätta upp en konbana för att kunna testa hjulupphängning och känsla i bilen samt använda flygbanan för att kunna testa acc och motor samt buller inför TANU serien.
Vi kommer sätta upp bana enligt "Challenge" modellen(Så vi kan jämföra tider)


Vi öppnar vid 09:30 och stänger vid 16:30 så det kommer finnas gott om tid för test

Pris: 650:- (Har du företag kan vi fakturera)
Lunch 100:-

Anmälan:
Pete.webmail@gmail.com

frågor:
070-8888839

Buller:
Buller från anläggningen får vid bostäder inte överskrida de riktvärden som finns angivna i Naturvårdsverkets allmänna råd (SNFS 2004:16) om buller från motorsportbanor. Riktvärden/maximal ljudnivå är 60 dB(A).

Hitta dit:
Från Uppsala, Väg 288 mot Östhammar. Cirka 1 mil efter Alunda kommer en 70-sträcka, där den slutar är det skyltat till Lunda 6 km och Lunda Flygfält. Sväng vänster där och efter 2 km ligger fältet, det går inte att missa

det ligger ju nära mig för en gång skull, är det felskrivet med 60db?

_________________
Anders Lidman
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
Det är 60db vid närmaste hus så det är samma regler som överallt annars. Det betyder 95-99db på banan! :-)

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



Puppan skrev:
Det är 60db vid närmaste hus så det är samma regler som överallt annars. Det betyder 95-99db på banan! :-)


Aha hahaha

_________________
Anders Lidman
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



andlid skrev:
Puppan skrev:
Det är 60db vid närmaste hus så det är samma regler som överallt annars. Det betyder 95-99db på banan! :-)


Aha hahaha

På Lunda ska man vara lite försiktig med att låta för mycket. Det är redan problematiskt med grannarna...
Försök även få folk att köra lungt å fint sista biten till & från fältet på vägen upp ifrån 288'an så man inte retar folk i onödan.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
ThomasT skrev:
andlid skrev:
Puppan skrev:
Det är 60db vid närmaste hus så det är samma regler som överallt annars. Det betyder 95-99db på banan! :-)


Aha hahaha

På Lunda ska man vara lite försiktig med att låta för mycket. Det är redan problematiskt med grannarna...
Försök även få folk att köra lungt å fint sista biten till & från fältet på vägen upp ifrån 288'an så man inte retar folk i onödan.

.


Yes!!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
andlid
Stockholm
Här sen Feb 2015
Inlägg: 126



Puppan skrev:
ThomasT skrev:
andlid skrev:
Puppan skrev:
Det är 60db vid närmaste hus så det är samma regler som överallt annars. Det betyder 95-99db på banan! :-)


Aha hahaha

På Lunda ska man vara lite försiktig med att låta för mycket. Det är redan problematiskt med grannarna...
Försök även få folk att köra lungt å fint sista biten till & från fältet på vägen upp ifrån 288'an så man inte retar folk i onödan.

.


Yes!!

Skulle vara kul att köra där får se om jag får delarna till bilen och hinner reparera innan dess dock, när är det "fullt"?

_________________
Anders Lidman
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2769


Trådstartare
andlid skrev:
Puppan skrev:
ThomasT skrev:
andlid skrev:
Puppan skrev:
Det är 60db vid närmaste hus så det är samma regler som överallt annars. Det betyder 95-99db på banan! :-)


Aha hahaha

På Lunda ska man vara lite försiktig med att låta för mycket. Det är redan problematiskt med grannarna...
Försök även få folk att köra lungt å fint sista biten till & från fältet på vägen upp ifrån 288'an så man inte retar folk i onödan.

.


Yes!!

Skulle vara kul att köra där får se om jag får delarna till bilen och hinner reparera innan dess dock, när är det "fullt"?


Låter kul återkom så snart du vet!

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 LSR-TT Spezial "TANU Kullen 51.3s"
<<   1, 2, 3 ... , 106, 107, 108   >>
20 besök senaste veckan (699229 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande