|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
28 Jun 2009 17:56
Så här se du under huven numera
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15488
28 Jun 2009 18:09
Måste säga att det ser ut som om det är gott om plats
Ser lite hett ut för slangen till höger, fast det kan ju vara fotot.
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
17 Jul 2009 17:01
Från den vinkeln luras fotot lite....så här ser det ut från andra hållet.
Några cm mellan kylarslang och grenröret.
Förrästen så kör jag lagligt numera
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
06 Sep 2009 18:11
Järnklumpen som var 4-kantig har blivit rund under sommaren
Efter X antal timmar i en fräs skall det bli ett nytt svänghjul
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309
06 Sep 2009 18:23
Men sådär!
Tog det tre månader att få den skrot-skuren? :P hehe..
Nä men det blir nog häftigt det där! Å framförallt kanske du får en fungerande koppling...
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
08 Okt 2009 18:24
Köpt lite bling bling
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309
08 Okt 2009 18:30
super7 skrev: | I'm da pimp |
Vad är det där?
Till fälgarna eller?
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
29 Dec 2009 17:18
Början till medbringarna på drivaxlarna så att det går
att köra med olika storlekar på drivknutarna, lilla
ute vid hjulen och stora på diffen.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
23 Jan 2010 16:20
En medbringare nästan klar bara tjockleken som inte är bestämd än.
och det görs när diffklumpen är monterad och lämplig längd på drivaxlar är hittade.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309
23 Jan 2010 16:51
Snyggt!
Men hur blir det där.. fordknutarna är väl öppna på baksidan?
Ska du göra en plåt så att inte fettet åker ut genom dom försänkta skruvarna eller blir det nån specialare?
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
13 Feb 2010 16:20
kapat lite på ett fäste och lite putsning kvar på kylflänsar på diffen så
går det snart att skruva fast nya diffen.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309
13 Feb 2010 16:46
Sitter din diffklump stum i chassiet?
Westfield hade nå små gummibussningar faktiskt.
|
Slöjdmajjen
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 425
13 Feb 2010 17:41
Gustav Sundberg skrev: | Sitter din diffklump stum i chassiet?
Westfield hade nå små gummibussningar faktiskt. |
om du kört stum, funkar de bra? känner du av stummonteringen? har de slitit på diffhuset/ramen?
mvh
_________________ Andreas Fäldt
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
13 Feb 2010 18:53
Sitter gummibussningar i ramen.
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
27 Feb 2010 17:22
Undrar hur stor påverkan de här har på mitt höga tryck i kylsystemet
och vad är det som gjort att impellern gått sönder
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473
27 Feb 2010 17:40
super7 skrev: | och vad är det som gjort att impellern gått sönder |
Plastimpellers tenderar att göra så förr eller senare. Det fenomenet har skickat mången Fårrrd (och annat) till skroten med blåst toppackning, helt i onödan... (Kostar mer än bilen är värd, om man inte skruvar själv.)
Har två fall här, där iaf det ena var ett solklart pumphaveri (impellern gick i småbitar, bokstavligen), men en har fått nya packningar (V6) och 4:an ska få snart. Båda har fått nya pumpar med metallimpellers nu. Och Westfielden har elpump...
Aldrig någon tillverkare som tänkt på larmsignal för hög temp? Bilarna skulle väl bli kvar för länge på vägarna då, antar jag...
_________________ David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
28 Feb 2010 10:02
olofson skrev: | Båda har fått nya pumpar med metallimpellers nu. |
Vars köper man de då? Eller får man tillverka själv
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
FSRacing
Umeå
Här sen Dec 2007
Inlägg: 500
28 Feb 2010 12:07
BMW har haft samma problem på 90-talet med plastimpellers på några modeller. Tror dom helt gick ifrån det efter nått år.
_________________ Fredrik Skog
BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01
|
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473
28 Feb 2010 12:12
Jag köpte båda (Duratec V6 och Zetec) på AD Center. (Eller AD Bildelar, som butikerna verkar heta nu...) De har flera leverantörer, så man får fråga specifikt efter metallimpeller.
En liten lustig grej var att leverantören av pumpar med plastimpeller hävdade att man får rostproblem med metallimpellers. om man kör utan korrosionsskydd i aluminiummotorer, eller vadå...!? Jag har då aldrig sett någon upprostad impeller iaf.
_________________ David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
|
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5583
Trådstartare
04 Mar 2010 22:29
Pratade med en kompis som har bilverkstad, han sa att alla Skf pumpar han skruvat
i har haft impellern i gjutet material och ingen plast skit
_________________ Nisse Holmgren
Umeå
|
|