Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 43, 44, 45 >> 65 besök senaste veckan (176784 totalt) |
Jag har också funderat på det; släppet kom helt oprovocerat. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
_________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||
Klarhet vet jag inte, men jag tror inte att skadorna sträcker sig längre än till torpeden - och de större deformationerna bara till subframens fästen. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Håller tummarna att du kan byta subframe och hamna innanför rätt tolerancer. Exteriört kan du folkrace justera eller hitta ersättnings paneler. Din ide om flipfront låter riktigt najs. _________________ Chriss Rice Mazda MX-5 Roadsport C #61 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74270 Opel speedster https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=113779 |
||||
Flipfron då blir det Modsport ! går inte att besiktiga en bil med flipfron efter årsmodell 1969
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
Glädjedödare! Jag tänkte inte flippa utan lyfta av hela; se det som en extra large motorhuv. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Kul att ses dig på knutan Dennis Hårt slit och du kom till start sedan ett lysande resultat
Diggar nya looken på bilen _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tack Eddie! Ja, det var kul att ses OCH att det gick över förväntan. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Körde MSCC KM2 på ljungbyhed förra helgen. Gick ganska bra, men det blev ingen bra placering. Lite för lång raka för min bil... men kul var det. Med Kumho hade jag nog kapat en sekund till. Eliserna dominerade, men Ulf var snabb (snabbast av miatorna).
Nu är det SSM nästa - om bilprovningen vill... ;-) Då ska det testas med hårdare fjädrar 120/90 mot dagens 90/60. Hoppas att jag inte förstör bilens fina balans. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Kul! Då ska nog detta funka. Fjädrarna kommer imorgon. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Vagnbok klar.
Godkänd hos bilprovningen idag. Anmälan till SSM... stängd... fullt i Roadsport C (36 anmälda) Men, det löser sig nog. Om inte annat kanske jag kan köra i Modsport? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Läser du inte på MX5RC:s forum längre?
35 anmälda, vi har sparat en plats till dig (Kent och Gellerstedt står på två platser men kör samma bil), så skynda dig och anmäl dig ASAP! _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
oooh.... ska genast fixa! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
oooh.... ska genast fixa! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
SSM 2015 racerapport.
I år har jag många att tacka för att jag kom till start och kunde fullfölja hela tävlingen, dessutom med helt OK resultat. MX5racingclub-gänget och SSMs funktionärer såg till att börja med till att jag fick plats, trots att det först tycktes vara fullt. FREDAG (fri träning) Bestämde mig för att "dubbla" och köra även i Modsport (III). Bra beslut visade det sig snart. Varvtiderna var hyfsade men inte mer med 1.11,8 som bäst. Bilen var inte lika lättkörd som innan fjäderbytet. Besiktigade på eftermiddagen och testade MSCCs nya våg som mäter även hörnvikterna (vikt per hjul). Bilen var väldigt lätt höger bak! Höjde höger bak rejält och det ändrade bilens beteende på väntat sätt men lite för mycket. På dagens 4:e och sista pass, i slutet av rakan, rusade motorn okontrollerat och gaspedalen föll mot golvet. När jag fått stopp på bilen och fått av huven visade det sig att spjällaxeln gått av! Jag förberedde mig för hemfärd, men då kom "Pelle Blå" och erbjöd sig att låna ut spjällhuset på sin miata som han kört till SSM för att campa och heja på oss som rejsar! Efter lite vånda blev det så och min bil var redo för lördagens kval. Forts. följer... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
SSM 2015, forts...
glömde skriva om varvräknaren... efter gasspjällshaveriet funkade den inte... efter en stund såg jag att nålen hamnat på fel sida om stopp-pinnen! Flyttade nålen och sen funkade det. LÖRDAG (kval och race) Sänkte höger bak till ett läge mellan gårdagens. Kvalet i Roadsport C var besvärligt med bilar överallt - men det får man ta när man kör i sportvagnsseriens största klass Bilen kändes å andra sidan riktigt bra - riktigt kul att köra när bilen lyder och förlåter alla misstag. Kvalade som 11 av 34. Kvalet i Modsport gav helgens bästa varv på 1.11,29, vilket är dryga halvsekunden över mitt PB, men jag skyller på värmen. Första racet i Roadsport C: hävdade inte min "rätt" över NGK i starten (vill inte ha en krokig bil så snart igen) men jag fick en chans att ta igen placeringar när Fredrik och Johan hade en tät fight. I slutet av rakan gick jag på innern och tog tre placeringar. Slutade 8a av 34. Forts. följer... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
SSM 2015, forts...
SÖNDAG (race) Dagen började med Modsport III. Det var riktigt kul och gick bättre än väntat. Kom i mål som 10a av 18. I Roadsport C startade jag med startsnabbe Fredrik i Fieron bakom mig, men bestämde mig ändå för att inte gå mot mitten för att hindra honom utan höll mitt spår. Ulf Andersson hängde på Fredrik och lyckades också ta sig förbi honom efter ett tag, medan jag blev kvar bakom - som så många ggr förr... ;-) Det gjorde inte så mycket de första varven för Fredrik hade bra fart då, men sen gick Fieron allt bredare. Chansen att passera kom när det gick lite för brett. Slutade 8a även i detta race. Efter racet blev det mekande för att lämna tillbaks det lånade spjällhuset, så jag fick hoppa modsport race 2. Det gjorde inte så mycket; jag var nöjd med helgen. Stort tack till alla som hjälpte mig på olika sätt under helgen! _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Slutade säsongen med MSCC KM5 på Ring Knutstorp. Dagen började med regn, vilket gav lite dåliga vibbar efter kraschen på KM5 2014. Som vanligt var bilen inställd för torrt, men till heat 2 hann jag iaf ta bort mina spacers och koppla bort krängningshämmaren bak. Gick någon tiondel snabbare... Race 1 gick på en bana där halva var blöt (inkl rakan) och halva torr. Satte 6:e tid och fick den startpositionen i race 2 - som gick på helt torr bana. Satte varken tillbaks spacers eller krängare. Bilen gick nu bättre än den gjort under hela 2015! Tog mig snabbt upp till 5:a och vi 5 kom loss rejält från resten av fältet. Tyvärr tappade Elisen framför mig på de 3 framför och det var svårt för mig att komma förbi. Var uppe på 4:e en stund men Elisen var snabbare på rakan, så jag blev 5:a till slut. Ganska nöjd med det men VÄLDIGT NÖJD över NYTT PB på 1:10.22!
Det är första gången på länge som det går åt rätt håll s a s. Men, vad var det som gjorde skillnaden? Borttagna spacers eller bakre krängare? _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda Miata -93 Roadsport C | << 1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 43, 44, 45 >> 65 besök senaste veckan (176784 totalt) |