Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
10948 besök totalt |
KKK TURBOfläns, någon som har ritning?
Hej! Jag har letat överallt efter ritning på en vanlig KKK K24/26 inloppsfläns men hittar inget. Har nämligen köpt ett grenrör som ska ha KKK fläns men jag är inte helt säker. Jag vill inte stå där med skägget i brevlådan när jag har monterat bort allt så jag skulle bli väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med detta. Mvh, _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Re: KKK TURBOfläns, någon som har ritning?
Vad jag har förstått så ska det vara en vanlig Pullsplittad T3 fläns (T04B) på dom, men jag har inte mätt själv så jag kan inte garantera det. En sån fläns har dom här måtten mellan hålen 86*46mm |
||
Hmmm. Grenrör jag köpte finns med KKK och T3 fläns:
http://www.h2mracing.se/webbutik/pro http://www.h2mracing.se/webbutik/pro Så nog diffar det någoting mellan dessa två. Mitt grenrör har 77.5mm x 39mm mellan hålen (mätt med skjutmått, kan diffa en halv mm). Dessutom är varken K24 eller vanlig T3:a puls-splittad. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
Re:
Jag hittade en cadfil på datorn som hätte k26inlet och den hade dom här måtten 75.2*38.1 mm Har den ett runt hål in i turbon? stämmer det här så har han som skulle ha ett grenrör av mig inte den minnsta koll på vad hans ka ha för fläns. |
||
Re:
Detta stämmer mycket bra med min mätning av inloppet på min K26 (från en P944 turbo S), jag mätte bulthålens centrum till 76,0x38,0 mm. _________________ Tomas Lindbäck |
||
Så vi har:
76,0x38,0 (Tomas) 75,2x38,1 (Robert) 77,5x39,0 (Goran) Jag antar (och hoppas) att det handlar om mättoleranser bara. Robert, du skulle inte kunna posta bilden på flänsritningen? Jag kan posta ritningar på massa andra flänsar istället så slipper folk leta ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||
|
||
Re:
Jag kan göra det när jag kommer tillbaka till luelå, är nere i sundsvall till efter 13dags helgen. Kan även lägga ut lite fler turbo flänsar då. Hittade även en kkk fläns när vi städade ut en kompiss garage så jag kan mäta på den också ifall du vill ha ändå fler mått ![]() |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
10948 besök totalt |