Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Wankel seven -06 | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (20414 totalt) |
Blir efter påtryckningar från konkurenterna tvungen att öppna en biltråd.
Har en sjua med wankelmotor med ca 260 hk. Vinterns uppdateringar blir bla. nya bromsok och skivor, nya fälgar, krängare fram, renovering av motor samt byte till tätstegad låda (vill ju inte bli sist). Lägger ut lite bilder som ni kan glo på Nya fälgar Nya bromsar Krängarn MVH Christer Adell (lånad inloggning) |
||
Kul att se denna best här Den kommer att bli ännu grymmare med de nya fälgarna.
Vad är det för låda? Volvo? Hur sitter den ihop med motorn? Hur stor(a) kylare behövs det? Elpumpen hjälper väl lite antar jag. _________________ Göran Karlsson |
||
Härligt, en efterlängtad projekttråd.
Trist att du måste renovera motorn, ska hålla bra mycket längre än så om den är rätt byggd. _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
tackar så mycke för hjälpen att fixa en tråd( Kimmen) (LÅVAR o HÅLLA IGEN LITE)
gka: volvo m47 sitter ihop med en addapter (ska bli m4700) har inga kyl problem alu kyl ca50*50*5 cm, elpumpen är lätt wankel seven _________________ christer adell |
||
Tittade fler än en gång på dom fälgarna när jag var på Autosportshowen ifjol. Vad blir det för dimensioner och däck. ps. Lärde kimmen dig att ladda upp bilder ? för det vill vi se mycket av. |
||
oj, va kul det måste bli å köra med tätstegad låda! Är som andra nyfiken på motorn, vilken portning åker du med?
35kg på en sådan liten och lätt bil? Har du gått på hård bantningsdiet eller vad har du gjort för att komma ner i vikt förutom att byta golv och fälgar? _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
bilen är bygd med mycket volvo komponenter bromsar, bakaxel, låda= tungt så att bara byta broms ok ger 3kg st. golvet var hel täckt från början, men en massa barn sjukdommar o värmeproblem gjorde att jag öppnade under motor o låda, men nu har jag stängt det med en skruvbar alu plåt, funkar det inte är det bara att ta bort, det ska såsmåning om bli venturi tunnel, har förberett med kylning av bakaxel. det är bridgeportad motor som bara höll 100 mil troligt vis på grund av för tunna väggar mellan vatten tätning o insugskanal, det blir lika med nya motorn men lite mer material kvar, hoppas på samma effekt eller lite mer wankel seven _________________ christer adell |
||
Grattis till bantningen. Snart har du passerat Lidell på väg mot nolltolerans som det heter i alla sammanhang idag. Jag tror du får mer hk och framförallt vrid nu med strörre tätningsytor i känsliga områden. Kör in försiktigt bara, vilket inte betyder att du ska ligga på 2500 varv i 2000km utan nyttja 80% av varvtalsregistret med 80% av max vrid. Det blev konstigt det här, men plåga inte i början, ja du vet.
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
Va förbi Christer på snabbvisit idag och kollade på hans nya diffusor, ser nästan lite för bra ut...
|
||
Han hade kameran med sig så det är bara att hoppas att han kommer ihåg hur man får in dom i datorn .
|
||
Har du byggt om till plastbil. Diffusorn ser lite diffus ut. Gissar att framhjulen lättar så där vid 90 km/ tim.
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
|
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Wankel seven -06 | 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (20414 totalt) |