Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 -91
1, 2, 3   >>
30751 besök totalt
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare

Efter nästan 4 år som Honda ägare var det dags att gå vidare och den här gången skulle det vara till något betydligt mer anpassat för bankörning.
Många olika bilar har funnits i tankarna men tillslut föll valet på en 944 S2 av sista årsmodellen som tidigare gått i PCSR klass 8A och Roadsport B.

En bättre beskrivning av själva bilen kommer senare när jag själv bekantat mig lite mer med den och kommit fram till vad jag egentligen köpt, då det var minst sagt spontant...
Tanken för året är iaf att försöka köra så mycket som möjligt här hemma, nästa säsong hägrar givetvis Ringen men även något race eller två i PCSR vore kul.



_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

och första bilden i din biltråd är förstås ett kanonbra foto thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
PelleM
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 487



Grattis!

om nu bilen redan känner sig hemma i Pcsr så varför vänta tills nästa år?
Vi har ju race på mantorp nu i helgen.
Är du bara medlem i klubben och har licens så kan du komma och
köra funkis pass alt om du har en gilltig vagnsbok och anmäler dig till serien så kan du rejsa.

Välkommen

Pelle M

_________________
Pelle Mattsson
Btg: 9:04:8
Scuderia Hanseat våren -09
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
och första bilden i din biltråd är förstås ett kanonbra foto thumbs up



PelleM skrev:
Grattis!

om nu bilen redan känner sig hemma i Pcsr så varför vänta tills nästa år?
Vi har ju race på mantorp nu i helgen.
Är du bara medlem i klubben och har licens så kan du komma och
köra funkis pass alt om du har en gilltig vagnsbok och anmäler dig till serien så kan du rejsa.

Välkommen

Pelle M


Tack! Bilen ska vad jag förstått bara behöva en stämpel i boken för att vara godkänd och klar.
Tyvärr räcker inte tiden till för att tävla i år men några funktionärspass vore kul att hinna med.


Testade bilen på "riktigt" i helgen som gick när PCS väst anordnade slalom på ett flygfält i närheten..




Foto: Henrik Elf, Tack!
Kommer krävas endel tillvänjning för att köra bilen fort men för att vara första gången ut är jag helt klart nöjd, det enda som inte lirar helt 100 är bromsarna..
Känns som om det finns luft i systemet, så en luftning och ny bromsvätska är ett måste innan bilen hittar ut på banan igen.

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
mopack
Löddeköpinge
Här sen Okt 2005
Inlägg: 257



Halloj,
Grattis till en mycket fin bil. Ser fram emot att få läsa mer om den här i framtiden
Mvh / Alex

_________________
Alex Sonesson
"We can't change the laws of physics, but we can try to move the limits..." - Anonymous Porsche engineer
Citera
robert örebro
Örebro
Här sen Dec 2005
Inlägg: 24



Hej Tobias
Välkommen att köra med oss i PCSR klass8A.
Vi är några stycken 944:a förare som åker riktigt jämnt. Kom och testa att köra med oss. Som racer eller funktionär.

MVH

_________________
Robert Persson Östlund PCS/R 9755
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare

Pean levererar som vanligt! thumbs up thumbs up Nya belägg och bromsvätska skall förhoppningsvis göra att känslan i bromsarna kommer tillbaka.

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11876



Najs med biltråd! thumbs up
E ringenplanerna för i år lagda på is?

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare
Njaaee jag tittade på flyg ner senast igår...

Men det blir nog först i höst och utan egen bil, förhoppningsvis kan det bli nytt PB i en Swift istället.


_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1547



När i höst ska du ner thumbs up ?

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare
Andreas T skrev:
När i höst ska du ner thumbs up ?


Kommer bli i samband med något av dom sista VLN loppen och troligen någon sväng snart.. Abstinensen börjar göra sig påmind..




Foto: Nils Ljung

Nu är bilen i alla fall hårdtestad på Kinnekulle, spenderade 2 riktigt trevliga dagar där med SVKG under förra veckan.
Nya belägg och bromsvätska har gjort under med bromsverkan och jag har nu fullt förtroende för bromsarna.
PFC 01 fram och 97 bak var receptet från Stacke, slitaget med kalla skivor går förhoppningsvis att leva med då bilen bara går till och från banorna.

Härnäst väntar eventuellt Anderstorp tillsammans med TPC om vädret tillåter, skulle gärna åka slut det sista på däcken innan det är dags för byte..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1547



Kan tänka mej det ! Kom just tillbaka från Spa Classic, abstinensen efter en racersportvagn ökade rätt jävla rejält

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare
Ytterligare 2 dagar på banan är nu avklarade, Kullen för någon vecka sedan och Gelleråsen i lördags.
Premiär tillsammans med PCSR för min del och det gav helt klart mersmak, väldigt trevlig dag på alla sätt och vis.

Helgen höll dock på att få ett snöpligt slut redan i fredags, då jag bytte fälgar och däck till en provisorisk uppsättning.
När jag efter en kortare provkörning kommer tillbaks hem ser jag att något ligger i höjd med ett utav bakdäcken. 40g vikter..
Som tur har Euromaster inte hunnit stänga när detta upptäcks och dom balanserar om samtliga hjul innan stängningsdags.

Däcken monterades hos någon annan, men man skall nog betala några kronor extra och få det riktigt gjort.. Lesson learned! >

Nåväl, Gelleråsen blev det i alla fall och det var som sagt en väldigt trevlig dag. Lagom mycket bilar, trevligt folk och ett högt tempo.

Driftboxen visade stabila 1.17 tider under större delen av dagen med ett dags bästa på 1.17.3.
Då bilen går på 225:or fram just nu känns den något understyrd, med rätt däck (255 runt om) finns ca 1 sekund att hämta på tiden.

Förhoppningsvis kan det bli några varv till senare i år för att fila på det!






/T

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1547



Ser fint ut thumbs up Lite högre hastighet o grepp så har du ett framhjul i luften

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare

Något understyrt just här, men nog gick det alltid...

Har du fått möjlighet att testa någon sport2000 ännu?

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1547



Haha snyggt ! thumbs up
Tyvärr inte därimot fått meka en hel del , var i knutstorp nu i helgen och blir väl norge om 1månad med
Ska kolla närmare när dom ska friträna så vore det otroligt roligt att få känna på dom

_________________
Andreas Tysk
Ford Anglia-52
Austin Mini Van-65
Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Som jag skrev på ett annat forum så tror jag att frimärken passar dig bättre än racing.

Riktigt kul helg och du hade obehagligt bra fart. Jag gissar på att jag måste dopa mig rejält inför nästa säsong.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare
Ytterligare en dag avklarad med PCSR gänget:

Med nya 255:or runt om gick bilen riktigt bra, väldigt stor skillnad mot dom 4 år gamla däcken som satt på när bilen köptes..
Åkte 1.01 tider under senare delen på dagen med ett PB på 1.01.5, helt klart lovande för nästa säsong.

Nu väntar service och sen återstår och se vad vi hittar på till 2012..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare

Ytterligare en bild från Kinnekulle innan helgen slutade med bogsering hem, kopplingen tackade för sig.

Tyvärr står bilen fortfarande då vi inte hittat någon vettig lösning, varken den "förstärka" Sachs som sitter monterad eller original verkar gilla r däck i längden.
Finns det någon här som har tips på om det finns något annat alternativ att montera?
Det är ju såpass populära bilar i bansammanhang att det borde finnas kopplingar som håller?

/T

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130


Trådstartare
Det var ett tag sedan sist, dags för en uppdatering!

Mer eller mindre exakt 1 månad efter att det förra inlägget skrevs stod bilen på Gelleråsen igen, ny koppling monterad av doktor Sandén och fit for fight.
Peter passade även på att se över hjulvinklar (det var mer än hög tid) och sänka bilen en aning runt om.
Den är fortfarande något hög bak men det går tyvärr inte att göra något åt utan att byta dämpare/plocka bort stavarna och det är en bit bort ännu. (Måste ha något att skylla på.. )

Åter till Gelleråsen fick en inbjudan till en privat trackday som visade sig vara en perfekt avslutning på säsongen 2011,
mycket bra väder om än kallt på morgonen och bara ett 20tal bilar på banan som mest på förmiddagen.

Vid senaste besöket hittade jag runt på 1.17.3 med 225:or fram, den här gången satt rätt däck (255) på och PB sänktes till 1.16.4
Det finns en del att slipa på, kan jag åka låga 1.16 tider på rejs är jag dock mer än nöjd. Klass rekordet är 1.15(9?), men dit känns det långt.

Kalas bilder från Adde Forsman, får förhoppningsvis några fler i högre upplösning senare.

Aldrig har jag saknat effekt så mycket som vid det här tillfället, SMR:s bil går fort....

Nu står bilen inställd och väntar på en genomgång av motor, nya skivor bak och optimering för nästa nästa säsong med siktet inställt på race med PCSR.

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 S2 -91
1, 2, 3   >>
30751 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande