Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD! | << 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 142 besök senaste veckan (102093 totalt) |
Ja det var ju ett fint pris du fick också, en "styrning" i F1
Alla som vunnit klass standard borde få detta pris, även retroaktivt Har den funkat för Heidfelt så borde den duga åt dig fast den är ett par år gammal _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Man kan väl säga att bilen var liiiite för liten för en skoogare _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||||
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
Tack för alla gratulationer!!!
Motivationen försvann lika snabbt som jobbet körde igång ordentligt så här har det varit tyst. om det blir nån cup 2012 får tiden utvisa, blir standard i så fall, sen bör nån sponsor visa sig annars räcker inte ekonomin till. Bilen är ju äntligen utsorterad med bra bromsar utan vibrationer så det är ju så här bilen ska kännas på alla banor _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||
Här har det varit lite stillastående ett tag men nu kommer förhoppningsvis lite grejer att hända framöver, har bestämt mig för att klassa upp till modifierat, så smått iaf.
En del grejer har hänt under åren som gått. Efter säsongen 2011 när jag vann klass standard kom det tydligen in indikationer till styrelsen på att min motor inte var reglementsenlig, trots att kammar, insug och blocknr blev kontrollerat utan problem på Anderstorp under samma säsong, jaja nån tyckte väl att det gick för fort. Iaf hörde styrelsen av sig och frågade om det var ok att komma och kolla motorn på plats i garaget i Malmö i februari 2012, jag gick såklart med på det, vad ska man annars göra. Kanaler mättes, slag m.m. m.m. Inget konstigt hittades. Får väl ändå erkänna att luften gick ur mig lite när man blir anklagad för fusk av nån/några (det kändes iaf så) efter alla förberedelser jag gjort inför 2011, både med bilen och mig själv. Lång näsa till dom som trodde motorn var för vässad iaf! P.g.a tids/penga/motivations-brist blev det inget kört alls under 2012, bilen blev också flyttad från garaget i Malmö till ett billigare ställe där jag dock inte kan vara lika mycket, lika bra det när man ändå inte har tid att jobba lika mycket med bilen. På senare tid har motivationen och racesuget börjat komma tillbaka, klass modifierat har alltid lockat men känts för dyrt ända tills Johan Christensson tipsade om en annons med plasthuv/baklucka här på rejsa, efter en snabb smidig affär (tack Daniel) så bestämde jag mig att nu blir det modifierat satsning i några steg framöver. Steg 1: Lättning, målet är att komma så nära 1100kg som möjligt med bra viktbalans. Steg 2: Vässa motor, dvs insugskam på avgassidan, extraktorgrenrör, nytt insug, lättare svänghjul. Steg 3: Om det behövs, byta till bättre bromsar. Dom här stegen kommer nog att ta några år men steg 1 ska helst vara klart till 2013 så man kan köra nåt race iaf (GOTLAND!!!!) Har alltid velat se hur fort den här bilen kan gå med motorn orörd så det ska bli kul att komma igång igen
Sorry för sent svar Michael, det blir uppehåll tills 2013 _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||
Riktigt roligt att du hittat motivation igen och skönt att ev. frågetecken runt motorn rätats ut.
Antar dock att det här ger mej ännu mindre chans till nån form av framskjuten placering På tal om besiktningen, meddelades det någonstans att man inte hittat nåt? Har inte sett något om detta, men det kan ju vara lämpligt att meddela resultat för allas skull? Som sagt, sk*tkul att du kommer tillbaka!!!! _________________ Stefan Båging ---------------- BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart... |
||||||||
Hej!
Välkommen tillbaka till getingboet! Riktigt kul att höra om dina planer! Samtidigt riktigt tråkigt att höra att du känt dig anklagad. Jag tror inte det finns någon som har tvivlat på att du är en av de vassaste förarna i cupen! I egenskap av Cuprepresentant var jag med i diskussionen om din motor och ett par saker som ledde till beslutet att kontrollera den var ett påstått bromspapper med smått fantastiska siffror samt en motorbyggare som inte ville lämna klara uppgifter om vad som var gjort. Ingenting man kan skylla dig för ju. Om du ska se objektivt på det hela själv måste du väl erkänna att bilen gick riktigt fint på rakorna?! Inget konstigt med det, det var ju en byggd motor enligt reglemente, den ska gå bra. Personligen tror jag du hade vunnit ändå. Även om man tagit bort 10hk. Nåväl. Motorn är kontrollerad och klar. Eventuella tvivlare får helt enkelt hålla tyst _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||||
Måste säga att en dementi från Sport cluben hade sett bra ut, då sånt här har en viss tendens att sprida felaktiga "ringar" på vattenytan Nåväl VÄLKOMMEN tillbaka Tobias skall bli kul att träffas igen, det är nog inte bara vi som saknat dig _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||||||||
Tack för svaret och fina ord Mathias! Bromspappret kunde ni ju bara frågat efter (Det visar vääldigt lika siffror som en annan standard förare fått i sina m52b25 maskiner, pappret var framme i garaget när styrelsen var där också så det är lugnt). Sett objektivt så håller jag såklart med om att bilen gick riktigt fint på rakorna men den blev också ändrad och tyngre(!) från 2010 till 2011, det enda jag inte rörde var faktiskt motorn, ändå kapade jag 1,2 sek på snabbaste varv på Anderstorp, så till er som tror allt sitter i motorn, ni har fel Har varit, men är inte längre besviken så nu känns det kul att ta tag i bilen igen och (förhoppningsvis ) komma ut på banan igen
Tackar Stefan, ska bli kula att möta dig irl nu Senast vi körde ihop var nog i Renault5 på Bathurst mot tyskarna, kommer du ihåg Och min bil kommer inte vara snabbast 2013, det kan jag nästan garantera
Tackar Rolf, och tack för senast (i telefon)! Ser redan fram emot våren nu _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||
Gött att se dig här igen Tobias!
Och "gubbarna" i modifierad behöver definitivt få lite mer konkurens till nästa år... Såg at du redan varit och handlat lite i någon säljestråd - blir säkert bra att få bort lite vikt på bilen.
Men Tobias - du vet ju var det sitter! Du bytte ju till "riktiga" däck! (läs Kumho V70A) Antar att det blir 225:or till nästa år? _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||||
Tack Martin! Jovisst gjorde nog däcken nåt på varvtiderna också Sen får vi väl se om det blir nån konkurrens med övriga, kommer ju ligga efter effektmässigt om inte annat men lite plastdelar har ramlat in också ja, plastsidorutor, huv o baklucka, ca 20 kg minus redan Sen är ju bilen uppviktad ca 75kg för att passa in i standardreglementet. Hoppas iaf komma så nära 1100kg som möjligt Har ju en stram budget så precis som inför premiären 2009 så är det mest "bang for the buck" gäller, har iaf fått tag på en uppsättning krysseker fälgar i 16x8.5" till bra pris, borde bli bra med 225/45x16 däck. Snart ska jag iaf försöka få till lite garagetid och gå loss på dörrarna ordentligt Förresten nån som vet var man får tag på en plastbakruta till vettigt pris ? _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||
Vettigt vet jag inte, men här finns några http://www.lexan-windows.com/ _________________ Stefan Båging ---------------- BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart... |
||||||||
Tobias, Jag känner att vi får reda ut begreppen lite då det du skrev kan tolkas lite hur som på öppna forum som detta. 1.BMW SC styrelse har inget att göra med den koll som gjordes på din bil 2.Ingen officiell protest har inkommit på din bil under tävlingshelg Tyvärr är det så att tillhör man de snabbaste i sin klass så "utsätts" man också för en viss mängd "skitsnack" och lösa rykten i depån. Så är det alltid oavsett om man spelar pingis eller kör F1. Som tur är så är det minimalt av denna vara i BMW Cup. En viktig uppgift som reglementsgruppen i BMW Cup har tillsammans med BMW Cup representanterna som är förarnas "förlängda arm" är att förutom att få fram ett jämt reglemente även att stävja rykten och reda ut och motbevisa dessa typer av skitsnack. Reglementsgruppen gjorde under denna säsong kontroller enligt SBF reglemente under tävlingshelger och fann även ekipage som låg utanför ramverket vilket även resulterade i påföljder. (dock inte din bil som passerade de kontroller som gjordes då) Efter säsongens slut tillfrågades du av reglementsgruppen och BMW Cup representanterna om de fick komma till ditt garage och göra en djupare koll av din motor, detta för att undanröja alla tvivel om att din motor var utanför ramverket och bevisa att det var kombinationen förare-bil som gjorde dig till en vinnare. Eftersom kontrollen var frivillig och "off season" så kunde du tackat nej. Kontrollen gick bra och nu är det bevisat Det blåser hårdare vindar på toppen sägs det Hoppas du inte drar för hårda växlar på detta och klassar upp ett hack och visar var skåpet skall stå även i klass modifierat. Ses på kvalet 2013 _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Hej Patrik! Bra du reder ut begreppen lite då jag visst inte hade helt koll på vilka instanser som var inblandade. Ja, det här är ju det svåra när man ska skriva ibland, man (jag iaf) får inte alltid fram det man menar, här menade jag mest att det kändes som man blev anklagad...
...kanske klumpigt formulerat av mig, jag menade ju inte att jag kände mig anklagad av BMW klubben. Jag kunde såklart ha tackat nej också men det hade gett ev. ryktespridare vatten på sin kvarn anser jag, sen vill jag helst köra ärligt race med öppna kort. Hur som helst så är det iaf framåt som gäller nu och vinner jag inte på lotto så kommer jag nog inte kunna visa var skåpet ska stå 2013 iaf _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||
Tjena Vilken glasmästare som helst kan såga till en bil macrolon eller lexan till dig! Jag har en svärfar som är glasmästare, och blivit tvungen att göra rätt många sådana..... hör av dig om du vill ha nummret _________________ Martin Skoog BMW E36 Touring, BMW Cup |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 323i -92 BMW cup #79 SÅLD! | << 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 142 besök senaste veckan (102093 totalt) |