Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 177, 178, 179   >>
50 besök senaste veckan (863066 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ännu en träff på Knutan är nu avklarad..

Klockan ringde strax innan fem och efter lite bestyr och kaffe var det dags för fönsterputsning på Bettan. Fåglarna började så smått kvittra och det kändes i luften att vi hade en bra dag framför oss. När allt var klart begav jag mig av mot Knutstorp, på vägen passade jag på att fylla upp R-däcken med ett tryck lagom för landsvägen, 1.8kg är kanske lite lågt. I vanlig ordning var jag tidigt på plats och faktiskt först på plats, alltid skoj att vara först på nåt sätt :-) Jag ser raskt till att tömma bilen på allt som inte har där och göra samt justerar däck och chassiet för framfart på Knutan. Klockan börjar närma sig halv sju och att det blir en bra dag behöver man inte tveka om, det börjar redan bli lite värme och inte ett moln på himlen. Så sakta börjar folket runt omkring arrangemanget att dyka upp och alla är intrimmade på sitt ansvar så på kort tid är det mesta up and running!

Även deltagarna börja så sakta droppa in och det är en härlig syn med 3 långa led fulla av vackra fordon, vita Porsches måtte vara dagens mest populära bil men jag tröttnar aldrig på dess skönhet. Vi håller ett funkismöte och går igenom rutinerna runt det hela, det tummas inte på säkerheten och det är av vikt att alla deltagare är nöjda, precis som man själv vill ha det på en träff. Efter mötet är det gemensam frukost med alla deltagare och det sitter perfekt med någon macka och lite kaffe medan man peppar sig lite för dagen. En stund senare när alla käkat klart är det dag för deltagarmöte där man går igenom dagen och vad som gäller, allt för att dagen skall bli så bra som möjligt.

Nu har värmen kommit på allvar, det är inte 30 men säkerligen 20 grader ute och det känns lagom, blir det för varmt kroknar både bil och förare för fort. Mina åtaganden börjar inte riktigt än så det ser ut som jag hinner cirka 30 min på banan för att mjuka upp mig själv och bil lite, det är bara att packa in sig i bilen och så sakta rulla ut. Även om alla tar det lugnt i början känner jag tidigt att bilen överstyr så fort man tar i lite grand, jag justerar däckstrycket lite och mjukar upp bakvagnen lite samtidigt. Tyvärr så släpper inte fenomenet och antagligen har 2 år i jordkällaren gjort sitt för att göra skrot av dessa förvisso relativt slitna men inte slut Dunlop Direzzor. Nåja det blir några goa varv och även om det överstyr går det hyffsat på det svarta. Nu är det dags för mitt första flaggpass och efter att raskt ha parkerat kärran drar jag mig mot NGK, posten där jag är stationerad som oftast och det gillas, här har jag bra utsikt över banan och depån, med detta goa väder känns det riktigt gott att stå och flagga.

Efter att ha njutit klart och knappt behövt flagga något alls så var det dags att bli avbytt och med andra ord få ett par goa pass på banan igen, man kan ha det sämre. Efter att ha gjort mig och bilen iordning tar jag mig raskt ut på banan igen, jag kör i alla pass och generellt sett var det lite varierande takt på bilarna, många underbara kärror men en hel del håller på med att bygga upp rutinen och då gäller det att smälta in i tempot på ett vis som inte stör, en konst som kräver återhållsamhet stundtals. Bilen fortsätter att bete sig lite lustigt även detta pass men snabbt går det, det har nog aldrig gått så fort och det kanske är en del av förklaringen till överstyrningen? Det blir i alla fall en härlig samling varv innan det är dags att bryta för att hinna med mina åtaganden. I depån är jag med om något lite underligt, en kille som följt min tråd under flera år tyckte det var roligt att träffas live och visa uppskattning för det jag skriver med mera, det kändes verkligen konstigt men såklart smickrande att höra, men som jag sagt förut delar jag med mig av allt och är bara glad om det kan vara till glädje för andra. Det visar sig senare under dagen att vi kommer att träffas igen men mer om det senare..

Innan jag går på mitt nästa flaggpass ser jag till att få i mig lite välsmakande lunch, det blir grillat med goda tillbehör vilket såklart gillas! Samtidigt pratar jag med lite folk och det är alltid härligt med lite mingel och tjöt om dagen och banan. Plötsligt är det dags för flaggpasset och raskt tar jag mig bort till posten för att lösa av min kollega. Fortfarande är det riktigt varmt och ett pass i bilen (som saknar AC) gör mig genomblöt, häruppe är det i alla fall lite svag bris och jag njuter av att kika på folket när dom passerar NGK. Förvånande många tar krönet lite väl tidigt och kör hårt på curbsen och får i regel korrigera mitt i svängen vilket brukar bli besvärligt inför nästa vänster osv.. Jag noterar framförallt en M3 E36 (den enda E36:an på banan) som varje varv svänger in alldeles för tidigt och sedan har fullt sjå med att parera osv, jag ser att det är besvärligt för han och beslutar mig för att försöka ta ett prat med killen senare och ge han lite tips.

När mitt flaggpass är över så börjar klockan bli relativt mycket men dagen är inte slut på ett bra tag och tanken var att få några pass till samt att jag och Fredrik Å hade tänkt byta bilar ett par varv. Det blir av en slump så att jag får mig en underbar tur med Herr Falk i hans vackra 964RS, bilen visar inte bara vara vacker för väl ute på banan inser jag snabbt att detta är något utöver det vanliga, en hederlig Porsche med mycket mekanik och lite elektronik, man känner att det är en redig bil och att samspelet förare/bil kan få till underverk. Motorn har en underbar sång och ett imponerande klipp/vrid. Bromsarna bettar något otroligt och verkar inte krokna trots ihärdiga försök, greppet verkar aldrig ta slut och det går att gå på gas betydligt mycket tidigare här än i min egen kärra. Mest imponerande är bilen i Litokurvan där hastigheten är ljusår högre än för mig, att inte bli förälskad är omöjligt och trots att en kompetent förare krävs (och finns) inser jag bilen förträfflighet, man inser också att det finns en anledning till dess pris utöver att det bara finns en begränsad upplaga. Ett stort tack till Anders för åkturen som äntligen efter långt om länge blev realitet.

Nästa sak på listan var då att byta bil med Fredrik Å, hans smått magiska M3 E30 som är en läckerbit för ögat och smakfullt anpassad för ändamålet. Till att börja med är jag som vanligt lite för stor för stolen men det gick faktiskt vettigt att komma ner, sedan är jag lite lång då det blev tight fram till ratten osv. Nåja det är småsaker man kan strunta i vid en provkörning. Efter att ha kommit på plats och fått koll på allt ser jag till att starta upp maskinen, sången man lockar fram med högerpedalen är kärlek och man vill bara höra mer, lådan är en sportlåda och har ettan på "rätt" ställe vilket är lite ovant, nåja till slut rullar jag iväg och ut på banan, jag är lite tveksam till oljetempen så jag tar det väldigt lugnt ett par varv och känner in mig lite på bilen, det är såklart en fyrcylindrig spis och även om den har något i stil med 270hk behövs varv och åter varv för att det skall hända något och den här gubben fegar lite väl mycket på den punkten. Med tiden får jag upp lite fart och varvar lite mer, bilen är fantastiskt välbalanserad och styr in otroligt fint i svängarna, visst understyr den lite om jag gasar på in men det är så snällt och mjukt så man inte tror det är sant. Sången som jag börjar få fram från kolfiberinsuget genererar ståpäls och jag kan inte låta bli att njuta, jag vill inte svänga av utan vill köra fler och fler varv för att känna bilen bättre, bromsarna tar nog bra men kräver mer pedalkraft och jag tror nog skivorna hade mått gott av en svarv. Det jag mest funderar över är om det verkligen är skoj att köra en så lättkörd bil, det blir ju liksom ingen utmaning då :-)

Till slut ger jag mig och blinkar in i depån mot min vilja, jag noterar direkt att min bil står där och undrar varför även om jag innerst inne hade mina aningar om det. Väl ute ur bilen är jag lite lyriskt och brer på lite inför Fredrik om kärran. Fredrik däremot hade blinkat in i depån omgående då han och bilen ABSOLUT inte kom överens, det var både chassie och däck som inte lirade och jag vet vad han menar, bilen var dagen till ära lurig med baken och chassiet ÄR ett kina-kit som tweakats av mig och säkerligen står HELT galet. Jag tar inte illa upp utan nästan uppskattar Fredriks uppriktighet jag vet att bilen har många svagheter och många saker som går att göra bättre, samtidigt börjar jag fundera vad man själv kunde presterat med en bättre bil, jag vet att föraren har mer potential men i vilken utsträckning har jag ingen aning om, jag drömmer ofta om att få prova något med lite vettigt chassie och lite mer pulver, när jag blir stor skall jag ha nåt sådant :-)

Efter att Fredrik hackat klart på min bil så skulle man kanske kunna tro att jag sätter jag mig i bilen och begår harikiri, all tid jag lagt ner på bilen under 4 år är plötsligt omförhandlat till en flakmoppe och livet känns tomt och innehållslöst, så kanske det hade varit om jag varit en mörk neggotyp men det är jag inte och som vanligt rinner allt Fredrik säger av mig som vatten på en gås :-) Jag tar en runda i depån och får syn på killen i E36:an som svängde in lite tidigt i NGK, jag presenterar mig lite kort och berättar vad jag noterade tidigare, det hela slutar med att jag med en puff hamnar i bilen och åker med, jag har en rejäl färd i magen och åksjukan var inte långt borta (RS turen) så jag lovar bara något enstaka varv. Vi åker i alla fall en rejäl bunke varv och som flera gånger tidigare kan vi efter något varv se framsteg, vi upptäcker ett flertal ställen där vi kan förbättra framfarten och göra körningen både mjukare och snabbare, mot slutet är jag riktigt nöjd med framfarten och nu är det bara att nöta på för att finslipa och hitta farten som i stort sett alltid kommer med tiden. Väl i depån så pratar vi lite till och helt plötsligt sitter han i min bil som passagerare, det är ju förhoppningsvis lärorikt att kunna slappna av lite och se hur jag tar vissa partier. Jag fick uppfattningen att min passagerare trivdes bredvid mig och vi körde en rejäl omgång varv, bilen var som sagt något överstyrd och det blev lite ofrivillig show stundtals. Mot slutet var det dags att tanka då den började hacka efter Liton. Jag fick ett stort tack för allt och sedan var det dags för han att köra på egen hand i egen bil, jag tror hans sista pass blev behagligare och då blir det automatiskt roligare också!

Själv var jag mör efter passet och jassade runt lite i depån, Magnus från JMB optimering som renoverat och nyligen sett över min diff var nyfiken på mina klonkljud så givetvis räcktes nycklarna över för en provtur. En stund senare kom bilen tillbaka nytankad på begäran och med det lugnade beskedet att det inte verkar vara något att oroa sig för vilket såklart känns bra. Jag pallrar mig in i bilen nytankad och redo att äntra det svarta, jag försöker njuta av den sista halvtimmen men det blir bara sisådär, vevandet på ratten förtar det hela lite grand men gnäller det gör jag inte, farten fanns där mest hela tiden så det så! Jag konstaterar även att det som på så många andra trackdays är lugnt på eftermiddagen, stundtals lever jag i tron att jag är ensam på banan men inser med tiden att vi är några stycken. Jag kan i alla fall konstatera att varven är jämna och fina utan större överraskningar vilket känns bra, hellre 50 jämna fina varv än 5 riktigt bra och 45 kassa. Till slut är dagen över och det känns som det var precis lagom, jag har förändrats lite på sista året och nu MÅSTE jag inte köra precis alla varv, det går att tjöta, medåka eller göra något annat också, det kan ju bero på att jag fått en del varv på Knutan i år redan det vet jag inte. Jag är under alla omständigheter väldigt nöjd med dagen och min insats för träffen.

Folket droppar av kvickt och vi som är kvar börjar även packa ihop oss. Medan vi gör detta beslutar vi oss för att runda av dagen med en glass i Kågeröd och glass var det inte många som tvekade på i detta underbara väder. Som vanligt hade jag inga kontanter och Fredrik fick agera bank vilket han gjorde utmärkt så ett stort tack för detta :-) Det var sannerligen fint med glass och det var så skönt att bara sitta ner och njuta av dagen som gått, jag var själv påtagligt trött efter allt och njöt nog lite mer än dom andra eller var det gratisglassen jag njöt av? Jag måste säga att dagen var perfekt och allt flöt på, folket skötte sig ypperligt, vädret var grymt bra, det var extremt få och bara snälla avåkningar, instruktörerna gjorde sitt och Crew sitt, ja jag tror allt var klockrent, skall man hitta något att gnälla på är det väl det faktum att flinten svider lite efter en heldag i solen men annars var allt 100%

Bilen i sig var ju ingen stjärna idag men å andra sidan fick jag kört en hel del ändå och överstyrning är bra träning på ett vis och relativt underhållande på ett annat vis, jag vet nu att jag som oftast hinner med att häva en sladd och rädslan för en sådan finns inte vilket är skönt. Jag hoppas innerligen att det är däcken som bråkar och att mina trippelåttor som ligger på vänt skall leverera lite mer grepp än detta. Nästa äventyr lär bli årets upplaga av ringenresan och den går av stapeln den andra september.

Jag vill till sist tacka Procedural för deras finfina arrangemang och att man får möjlighet att vara med om detta. Nästa gång Procedural har aktivitet på Knutstorp är den 21 september och det blir intressant för den 22 september så är det Gelleråsen med BMW Sport Club och det lockar då jag har få varv där och vi kör Time Attack, det får nog bli att köra direkt från Knutstorp mot Gelleråsen men vad gör man inte :-)

Jag bifogar även lite telefonbilder












Även ett av varven under dagen ligger med här (samma som ett par inlägg tidigare)


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Det låter som en trevlig dag
Bra att ha något trevligt att läsa på jobbet.

Det låtersom året ursäkter på ring bil bilrelaterade

Välskriver som alltid

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
För er som gillar att läsa om våra eskapader på Ringen kan ni klicka på länken här så kan ni ta del av fredagens äventyr med Fartfabriken.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48875&start=107

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Vagland
Skurup
Här sen Aug 2012
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Från killen (Daniel) i M3 E36!

Det är lätt för den erfarne att glömma, att han själv varit nybörjare, att han också gjort alla genanta misstag som går att göra. Det är lätt att möta den nye killen med ett överlägset flin och en hånfull nick.

Men så fungerar inte Johan Sjöström.

Han är ödmjuk, engagerad och inkluderande.

Ett stort tack till dig, Johan, för alla tips och för åkturen.

Om jag inte var det innan, så är jag det nu! Hooked on speed alltså!

/Daniel Vagland

_________________
Daniel Vagland
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Vagland skrev:
Från killen (Daniel) i M3 E36!

Det är lätt för den erfarne att glömma, att han själv varit nybörjare, att han också gjort alla genanta misstag som går att göra. Det är lätt att möta den nye killen med ett överlägset flin och en hånfull nick.

Men så fungerar inte Johan Sjöström.

Han är ödmjuk, engagerad och inkluderande.

Ett stort tack till dig, Johan, för alla tips och för åkturen.

Om jag inte var det innan, så är jag det nu! Hooked on speed alltså!

/Daniel Vagland


+1

thumbs up

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Låter härligt Daniel, då funkar det precis som tänkt, det andra plöjt ner på mig absorberar jag och sedan sprider jag mina lärdomar på nästa "generation" Sen är det såklart alltid skoj när det ger resultat men det är extremt sällan det inte blir så.

Det du kan göra för att få en trevligare framfart men ändå bibehålla lite värdighet i bilen är följande

Kika på ett vettigt chassie som även funkar till vardags, inget racekit med stenhårda grejor det dödar all komfort.

Investera i ett par trevligare belägg, samma sak här, försök hitta en medelväg så att det funkar vettigt till vardags. Per på peansweden har vad du behöver.

Köp en en sats fälgar, gärna beggade originalfälgar som inte behöver vara i nyskick

Köp en sats begagnade R-däck eller om du vill fläska på ett gäng nya, Toyo 888 kostar inga förmögenheter

se till att ha fräsch bromsvätska i bilen.

Efter detta är det bara att gasa järnet och din upplevelse av bilen kommer att vara HELT annorlunda, efter åkturen med mig så vet du att det går att åf fram vettigt grepp, vettiga bromsar och underhållning utan att det kostar miljoner!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Vagland
Skurup
Här sen Aug 2012
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Johan!

Tyvärr har jag precis bytt skivor och belägg på bilen. Så uppgradering av bromsarna får anstå så länge.

Men en chassiuppgradering ligger definitivt i tiden. Har du/ni några bra förslag? Det verkar var en veritabel djungel av tillverkare.

Vad ska definitivt ingå i en chassiuppgradering och vad kan man komplettera med senare?

/Daniel

_________________
Daniel Vagland
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Vagland skrev:
Hej Johan!

Tyvärr har jag precis bytt skivor och belägg på bilen. Så uppgradering av bromsarna får anstå så länge.

Men en chassiuppgradering ligger definitivt i tiden. Har du/ni några bra förslag? Det verkar var en veritabel djungel av tillverkare.

Vad ska definitivt ingå i en chassiuppgradering och vad kan man komplettera med senare?

/Daniel


Skivor behövs inte bytas och är du händig själv är det enkelt (och ekonomiskt) att byta främre beläggen efter en bandag

I chassieväg finns det såklart en uppsjö att välja på men som sagt ta det lugnt och välj något lite stabbigare utan att det blir stelopererat för det tröttnar man på fort till vardags (utom jag då)

Efter 15000 mil har säkert originalprylarna som är relativt komfortinriktade gjort sitt och så länge du väljer med omsorg kommer det att göra underverk. sen vet jag inte hur det ligger till med kränghämmaren på M3 E36 men den är nog rät stabbig annars är det en kul uppgradering.

CAB/GT staget under bilen skyddar oljetråget fint och stabiliserar upp bra, en billig investering som är enkel att montera.

För mig är ordningen i stil med detta

Bromsvätska
Belägg
R-Däck
Nöta varv
Nöta varv

resten av allt lull lull du då börjar sakna kan du ta efter detta, alltför många inklusive jag själva gör misstaget att man först bygger bil och sedan kör, man missar då en del av resan som är viktig för att få en kompis i bilen och lära sig vad som händer efterhand man uppgraderar. Ta det lugnt och låt allt komma med tiden, bilen är dessutom fräsch och skall inte plågas i sönder.


Lycka till och välkommen in i fördärvet!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Fortsättningen på dag 2 av senaste ringenresan är nu uppe, 1500 nya ord men ändå en bunke kvar att plita ner..

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48875&start=107

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



En sittastill stol är alltid bra även på en m3.

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Franzetti skrev:
En sittastill stol är alltid bra även på en m3.


Jo visst är det, kanske han kan köpa din då den inte behövs i dina farter

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
2800 nya ord från fredagens eskapader på senaste ringenresan upplagda idag!

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=48875&start=107

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Riktigt trevligt att läsa
Känns som att man är där igen
Saknar.

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Tåget går igen om 14 dagar sebbe, SMS lån och tjänsteledigt, högerstolen är din och vänsterstolen kan du prova där nere oxå! Dig kan man ju lita på , den där Simon vetetusan

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



Johan Sjöström skrev:
Tåget går igen om 14 dagar sebbe, SMS lån och tjänsteledigt, högerstolen är din och vänsterstolen kan du prova där nere oxå! Dig kan man ju lita på , den där Simon vetetusan


Om jag bryter alla fingrarna i valfri maskin på jobbet borde jag ju kunna få både försäkrigngspengar
och sjukskrivning samtidigt som det fortfarande borde gå att få i sig några Bit thumbs up
Nog tyvärr enda sättet jag kan ta ledigt just då

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Sebastian Nyberg skrev:
Johan Sjöström skrev:
Tåget går igen om 14 dagar sebbe, SMS lån och tjänsteledigt, högerstolen är din och vänsterstolen kan du prova där nere oxå! Dig kan man ju lita på , den där Simon vetetusan


Om jag bryter alla fingrarna i valfri maskin på jobbet borde jag ju kunna få både försäkrigngspengar
och sjukskrivning samtidigt som det fortfarande borde gå att få i sig några Bit thumbs up
Nog tyvärr enda sättet jag kan ta ledigt just då



så vad väntar du på?

Go break a leg!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Johan: kommer du köra "Time-attacken" på Knutan den 15/9 ?

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Kristian Hesselmark skrev:
Johan: kommer du köra "Time-attacken" på Knutan den 15/9 ?


Det vet jag inget om, vem arrangerar detta? Jag är hemma men det är lite tight, dock är jag inte sån när det gäller att ratta på det svarta

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82550

Har försökt nå den ansvariga personen i en veckas tid nu utan framgång alls...

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Nja det där tror jag att jag kan klara mig utan, blir allt som jag vill har jag en dag till på Knutan med lite körning och detta under förhållanden jag känner mig helt trygg med. Deutom har jag både Ringen, Gelleråsen och Mantop kvar så säsongen är inte slut än.


Det börjar krypa ihop sig inför ringenresan och allt har kommit så plötsligt, jag tyckte der var väldigt gott om tid tills dess men nu är det fanimej snart dags. Jag har beställt grönt kort och ett försäkringsbevis, igår var jag iväg och lämnade fälgarna och idag lämnar jag däcken så att det är klart. För övrigt skall det monteras 2 öglor till grenbältet på passagerarsidan och sedan vill jag att någon med mig går igenon bilen undertill och ser till att allt ser vettigt ut och att inget sitter löst. Annars så skall jag bara dra kablen till den externa micen lite snyggt och tömma bilen på onödigt skit, kolla oljan och tvätta av den. Bromsarna är kanon och nåt annat kan jag inte komma på att göra, förslag på saker man bör göra innan en resa som denna tas tacksamt emot.

Jag har funderat lite grand på om någon därnere skulle göra en hjulinställning och kanske sätta chassiet lite såsom det skall vara men jag vet inte, det beror lite på vad det kostar och så. Igår hjälptes jag och Franzetti åt att ordna lite med rumsbokningen och trixade lite så Herr Ekehage fick sitt boende klart. Näe det här året blir galet skoj känns det som, roligt att vi har med en privat gräsklippare i år oxå i form av Herr Bodin, vi är en härlig mix av folk och jag ser framemot både dagar och kvällar där nere.

Fortfarande ser det ut som att årets högerstol skall vara ledig på resan ner och det känns lite trist, det är alltid trevligare om man slipper vara ensam men förövrigt så är det såklart inte någon större grej, jag får väl ladda telefonen med tyska schlagerhits så löser det sig

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ett par saker att beta av idag, ett besök hos ÅBR för att införskaffa lite FIA plattor, bara hoppas det finns hemma. Fräscha däck på fälgar kommer att hämtas senare idag så är den biten oxå helt klar.

Lade en beställning på Sandtler idag, Ferodo DS3000 till fram och lite annat smått, leverans ner till Nurburg passar perfekt, lite småsugen att smeta på nya belägg inför veckan därnere men man kanske skall nöja sig med sina 50% PFC? nypet finns men det är såå gott med nya belägg, alternativt att man har fräscha till 2013 och då kanske man borde dra på lite skivor oxå, dom som sitter på från Sandtler har hållt oförskämt bra i förhållande till priset på 42 euro styck. Det är alltså ventilerade 3.0 skivor utan hål eller räfflor och dom har gått en hård säsong utan minsta tillstymmelse till kant vilket imponerar på mig.

Jo förresten, euron är skamligt billig nu så order från Sandtler var klart billigare än Demon-Tweeks

T-12 and counting...

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 177, 178, 179   >>
50 besök senaste veckan (863066 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande