Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 177, 178, 179   >>
91 besök senaste veckan (863009 totalt)
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Igår fick jag bocka av ännu en härlig kärra på listan av bilar jag kört eller åkt. Det har blivit en hel del feta bilar genom åren men vissa ger mer tillbaka än andra även om dom kanske inte kostar eller ser SÅ märkvärdiga ut. Porsche har dock alltid legat mig mycket varmt om hjärtat och hade bara börsen sagt ja så hade jag haft en 911 av något slag.

Nåja igår fick jag möjlighet att ta en rejäl tur i en av dom läckraste modellerna från Porsche, en 90 talare vidgjord för smiska bana och glida runt på skånska kurviga landsvägar och njuta. Bilen är väldigt vacker och har en skönsång redan på tomgång, ett lätt tryck på högerpedalen blir som rena körsången och gåshuden kommer som ett brev på posten, väl iväg inser jag snabbt hur lättkörd bilen var, koppling och låda harmoniserar, styrningen är exakt och distinkt, chassiet är fast men inte stenhårt och än en gång ljudet, speciellt med lite lagom fart på ett snäpp lägre växel när man släpper upp gasen, den gurglar grymt gött och jag inser att här vill jag sitta resten av livet!

Jag har turen att bo i en väldigt vacker miljö och känslan av att glida fram på natursköna vägar och ha dom klassiska Porscheflyglarna framför sig, känna draget när man trycker på och hur den går från manligt muller till ett djungelvrål på nolltid gör att brudar känns overkill, eller nja men nästan iallafall

Till slut var upplevelsen över och jag tackade grymt för tillfället, jag kom på mig själv flera gånger under kvällen med att jag drömde mig tillbaka till turen med bilen, en dag så...


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lagnelov
Ekholma
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1631



Johan Sjöström skrev:
Igår fick jag bocka av ännu en härlig kärra på listan av bilar jag kört eller åkt. Det har blivit en hel del feta bilar genom åren men vissa ger mer tillbaka än andra även om dom kanske inte kostar eller ser SÅ märkvärdiga ut. Porsche har dock alltig legat mig mycket varmt om hjärtat och hade bara börsen sagt ja så hade jag haft en 911 av något slag.

Nåja igår fick jag möjlighet att ta en rejäl tur i en av dom läckraste modellerna från Porsche, en 90 talare vidgjord för smiska bana och glida på skånska kurviga landvägar och njuta.

Bilen är väldigt vacker och har en skönsång redan på tomgång, ett lätt tryck på högerpedalen blir som rena körsången och gåshuden kommer som ett brev på posten, väl iväg inser jag snabbt hur lättkörd bilen var, koppling och låda harmoniserar, styrning är exakt och distinkt chassiet är fast men inte stenhårt och än en gång ljudet, speciellt med lite lagom fart på ett snäpp lägre växel när man släpper upp gasen, den gurglar grymt gött och jag inser att här vill jag sitta resten av livet!

Jag har turen att bo i en väldigt vacker miljö och känslan av att glida fram på natursköna vägar och ha dom klassiska Porscheflyglarna framför sig, känna draget när man trycker på och hur den går från manligt muller till ett djungelvrål på nolltid gör att brudar känns overkill, eller nja men nästan iallafall

Till slut var upplevelsen över och jag tackade grymt för tillfället, jag kom på mig själv flera gånger under kvällen med att jag drömde mig tillbaka till turen med bilen, en dag så...



Låter helt underbart thumbs up

_________________
Simon Lagnelöv
www.FartFabriken.se

Cadillac CTS-V 2009
Mitsubishi Pajero MK1 1989
Saab V4 T16 1974
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41497

Forumägare
Forumägare

Johan Sjöström skrev:
...och ha dom klassiska Porscheflyglarna framför sig

Visst är det en väldigt speciell utsikt och känsla med dem som siktmärken thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Dags att ställa av snart så jag lägger upp en film man kan kika på och längta tebaks..


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Bromsjobb utan hejd.

Gårdagens jobb var väl inget snabbjobb men inget som skulle ta så långt tid iheller.
Tanken var att plocka ner ena bakoket och renovera det och se till att det löpte fint. Sagt och gjort så började vi på detta arbete, allt flöt på bra tills det var dags för dammtätningen som var sisådär rolig att få dit, själv hade jag ALDRIG försökt mig på detta för det hade blivit dyrt att köpa in nya satser hela tiden. Till slut kom vi på tricket och den satt där den skulle, resten av det jobbet flöt på bra och vi smackade ihop allt i ett bra tempo.

Väl klara så tyckte min assistans att vi lika gärna kunde byta min huvudbromscylinder som låg och skräpade, det var en M3 E36 HBC som var lite grövre och skulle med kommande uppgradering av bakbromsarna få till en harmoni i samspelet fram/bak, det snackas om cirka 10% mindre pedalrörelse med denna HBC för att uppnå samma bromsverkan vilket låter trevligt.

Sagt och gjort så började vi så sakta kika hur pilligt det skulle bli, enligt vad jag läst så skulle ett bromsrör bytas ut då gängan i ena sidan var avvikande på M3:ans HBC, röret var inköpt så det var lugnt såtillvida. Efter ett tag var den gamla av och vi kikade på rören och jämförde med M3:ans och det visade sig vara samma rör och gängor så det behövde inte bytas, dock behövde dom vridas lite då utformningen på den nya var lite annorlunda. Efter ett tags pillande med att montera bort saker och sedan montera tillbaka allt så skulle vi påbörja luftningen, redan på första pumpningen var känslan högst annorlunda och dessutom med ett trist missljud i slutet av pedalrörelsen. Hur mkt vi än luftade och trixade så fick vi inget tryck alls i bakbromsarna, det var högst udda, fram var det hyfsat men inte top notch. Det var såklart inte så lustigt då klockan hade tickat iväg, men att backa bandet var inte lika intressant och min hjälp var inne på att bomben inte harmoniserade med den nya HBC:n Som tur var hade jag köpt den nya MED bomb så nu var vi inne på att byta även den, eller jag var väl mer tveksam då det blivit JÄVLIGT surt om detta inte var lösningen då jag insåg att detta skulle ta tid.

Att få bort bomben visade sig vara sjukt störigt jobbigt, här var vi lite oense om hur vi skulle göra och det var först efter någon timmes pulande vi bestämde oss för att demontera även ABS pumpen för att få ut bomben, inte så skoj men när vi väl gjort det var det inga större problem. Klockan var dock galet mycket och vi hade en hel del arbete kvar, återmontering av allt. Luftning (om det nu funkar) på med däck,städa osv osv. Vi hamnade nu ännu en gång i ett moment som tog alldeles för lång tid och själv var jag så trött så jag somnade stående ett kort tag, det var återmontage av en fjäder till pedalen som strulade som fasiken och inte var man mer effektiv mitt i natta. Till slut var vi i alla fall klara med all återmontering och det var dags för den avgörande luftningen. Det var allt lite pirrigt i magen, i grunden trodde jag på idén då bomberna avvek i utseende och utformning men ändå fanns där en gnagande känsla av att det inte skulle lira. Första pumpningarna kändes bra och jag blev positivt överraskad men sedan dog allt ut när vi skulle lufta bak, inte minsta tillstymmelse till tryck och obefintlig känsla i pedalen, klockan var nog 6 på morgonen och jag skulle skjutsa knodden till skolan vid 8 snåret, hur skulle detta sluta egentligen?

Då jag läst lite om strul med ABS och luftning så drog jag igång motorn och vi provade att lufta igen, plötsligt fick jag lite stumhet i pedalen, bara en gnutta men samtidigt fick jag bekräftelse från luftaren att det sipprade ut vätska där bak! Efter ett tags luftande både fram och bak hade vi en perfekt känsla i pedalen och vi var sannerligen lättade. Nu hade vi dock en del arbete kvar och innan vi var färdiga med allt var klockan sjuka åtta på morgonen, vi hade alltså hållit på 11 timmar utan avbrott med detta!! Iväg till frugans jobb och hämta lite frukost, körde hem min hjälp, hem och hämta knodden iväg till skolan och då var jag nästan sen till jobbet, nåja det var tvunget att knoppa en timme för att jag överhuvudtaget skulle kunna röra mig och sagt och gjort.

Summan av arbetet var alltså att vi renoverade höger bromsok bak, vi bytte huvudbromscylinder samt bromsbomben samt byte ut ALL bromsvätska. Då jag inte fick tag på min RBF600 bidde det biltemas racingbromsvätska och det bör väl funka en dag på banan gissar jag, det sitter även originalbelägg bak men det får väl gå det också, jag älskar ju att ha ursäkter..
Blev det något resultat av det hela då? Nja det blev både ris och ros, det låter som det fortfarande är anliggande höger bak trots att allt gled så fint nu. Känslan i pedalen är dock kraftigt förbättradt med en styvare tidigare känsla, men kan säga att det känns som om bromsarna har mer resurser och är stabbigare, jag gillar definitivt känslan i pedalen men vill inte ropa hej för tidigt, efter helgen vet vi hur det lirat men först nästa år då hela bromsuppgraderingen är klar vet vi till 100 procent.
Det blir ett par besök till i garaget, måste kolla bromsen igen, städa ur bilen, packa bilen och allt det där som man minst sagt har fått in rutinen på nu. Nåja jag ser verkligen framemot helgen och håller sig vägarna upp och på banan torra skall det bli skoj och både agera arrangör och få lite bantid. Även Time attack har börjat göra sig påmind och det pirrar redan lite av nervositet precis som det skall vara.

Klicka för större bilder!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ännu en kväll i "garret" är avklarad, idag var det ett riktigt härligt pass man hade där, jag började med att laga till en Äpplakaga och med den i näven så blev det rakt in i fikarummet där vi alla smaskade kaka och drog rövarhistorier. Tiden gick såklart och inget var gjort. Till slut slet jag mig loss och påbörjade kvällens punkter. Det jag prioriterade var högra broms bak som fortfarande var anliggande eller dylikt. Efter att ha rensat bort oket så noterade jag att missljudet fortfarande kvar kvar när hjulet snurrade och problemet är alltså bromsköldarna eller handbromsen. Jag orkade bara inte demontera skivan då jag hade pinnbult och som jag förstod det så var man tvungen att släppa handbromsen vi lket plötsligt blev mekkigt, jag plockade av okhållaren och kunde nu attackera både skölden och i gattet mellan skivan o sköld. Tryckluft, gummiklubba och skruvmejsel blev mina verktyg för att få bort det anliggande och tro det eller ej men efter ett antal vändor och lite bromsrengörning så verkade det ha gnisslat slut.

Jag monterade ihop det hela, drog på hjulet och provade att snurra på det, nu lät det helt ok även om det var nåt litet gnissel men högss obetydligt. En lättnadens suck att det var löst då det kändes sisådär att köra till Mantorp med kass bakbroms. När alt var på sin plats röjde jag undan lite efter mig och påbörjade en sanering av bilen. Det blev till att putsa rutorna invändigt, torka av alla paneler och en klassisk damsugning (rättstavat Steffe!) Jag passade även på att kolla oljan, spolarvätskan, glykol samt oljan. Oljan var precis under nivån så det lär bli en skvätt innan helgen i lördag.

Efter att ha lämnat garaget konstaterade jag snabbt att det verkligen var tyst från höger bak. Bromsarna kändes helt ok och det var jag nöjd med, på vägen hem blev det lite soppa i tanken mest för att slippa bli störd av den gula lampan, Det som återstår nu är att packa bilen, fixa kameran, tvätta den och toppa upp lite olja med andra ord ganska lagom mängd med grejor inför helgen.

En del av 2014 års däckförbrukning är idag beställd då Ralphs däck hade utförsäljning av bla min dimension på R-däck, det blev dock en lite lägre profil vilket skall bli intressant. 6 däck får räcka ett tag, blir det lika intensivt som detta året lär det dock inte räcka mer än halvvägs.



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Ett par saker till när jag ändå är igång

På vägen hem från garaget inatt så fick jag lite oväntat besök framför bilen, ute på landet ser jag plötsligt ett rådjur komma springande från höger på väg att passera vägen, jag fick nu ett ypperligt tillfälle att prova i ett skarpt läge hur bilens bromsar ter sig efter byte till ny HBC samt bomb, det var inget snack om saken, bromsarna känns styvare, biffigare och med en känsla jag gillar, inte så att jag tror bromsarna är bättre men det KÄNNS bättre och jag kanske kan lita på dom ännu mer (vilket jag som oftast gjort innan oxå) Med andra ord är jag än så länge klart nöjd med installationen.

En annan sak, mina nybeställda däck är i dimensionen 225/45/16 och det är premiär då jag kört 225/50/16 tidigare, hur kommer detta att påverka bilen? Lite kvickare iväg och lite lägre toppfart? Hur påverkas stommen/bilen av att det är en lägre profil i övrigt tro? Kom gärna med lite feedback i frågan folks!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Johan Sjöström skrev:
och påbörjade en sanering av bilen. Det blev till att putsa rutorna invändigt, torka av alla paneler och en klassisk damsugning (rättstavat Steffe!) Jag passade även på att kolla oljan, spolarvätskan, glykol samt oljan. Oljan var precis under nivån så det lär bli en skvätt innan helgen i lördag.

Efter att ha lämnat garaget konstaterade jag snabbt att det verkligen var tyst från höger bak. Bromsarna kändes helt och det var jag nöjd med, på vägen hem blev det lite soppa i tanken mest för att slipp bli störd av den gula lampan, Det som återstår blir till att packa bilen, fixa kamera och lite sådant, tvätta den och toppa upp lite olja med andra ord ganska lagom mängd med grejor inför helgen.




Jo jag har ju insett det nu din putshen där

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
steffe skrev:
din putshen där


kan man inte skruva får man putsa

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Jaha årets sista styrning börjar närma sig och imorrn fredag är det avfärd mot Mantorp eller rättare sagt Vadstena där vi planerar att bosätta oss för ett par dagar. Uppresan sker med Simon från fartfabriken och det passar mi ypperligt, avslappnade killar med humor som jag uppskattar. Det enda irriterande är att dom börjar bli lite väl kaxiga på banan, ingen respekt för oss gamlingar tydligen utan skall förbi oavsett vilket.

Drog iväg till garret i kväll och packade bilen klar före resan, jag passade även på att se till så att fjäderbenen sitter ordentligt och det gjorde dom (dom har lossnat ett par gånger och det känns olustigt) I vinter blir det nya bultar och sedan skall det locktite:as och lackas signalgula streck på grejorna så man vet att det sitter där det skall. Det bidde en skvätt olja ner i spisen i övrigt så verkar allt fridens faktiskt.

Väderutsikterna för lördagen ser lovande ut men för tillfället totalt 0.1mm vilket går att leva med. Jag har en del åtagande men hoppas få tillgång till lite bana innan Time Attack då jag och Mantorp aldrig varit bästa kompisar, speciellt det partiet som Time Attack går i är lurigt enligt mig. Nåja jag gör mitt bästa och så länge jag inte välter några koner blir jag nöjd med min insats det är jag övertygad om. Det som även skall bli skoj är avslutningsfesten på Starby, det är så många gånger jag kommit på i efterhand hur usel jag varit på det sociala under träffarna, jag känner mig väldigt ego och är som oftast lite väl fokuserad på körningen men men, det är ju trots allt därför vi är där.

Väl hemma från Mantorp blir det akut att leta upp vinterbil och sedan palla upp bettan i garaget. En lista på åtgärder under vintern skall skrivas men vi får väl se vad det blir av det hela. Skall man kika bakåt i historiken slutar det hela med ett fett panikmekk kvällen innan säsongspremiären.
Jag skall även se till att skriva ihop en sammanställning av året som gått och vad som skett med mig och bilen detta år.



_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Årets "multibil" i BMWSC thumbs up
Bankörning, Masterstarter, Time Attack, och Nordschleife

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Måns Ulveståhl skrev:
Årets "multibil" i BMWSC thumbs up
Bankörning, Masterstarter, Time Attack, och Nordschleife



Här hugger vi på allt! Du glömde dock att den är dagisräser 5 dagar i veckan oxå eller ja, den har ju nu gått från dagisräser till skolräser i ärlighetens namn

Kan man få en pokal för detta? Jag behöver något att stötta upp min "åretsgulflaggpokal" med

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Runt middagstid på fredagen påbörjade jag och Simon vår resa mot Vadstena/Mantorp där BMW Sport Club hade sin sista körning samt avslutningsfest. Resan upp gick ok men det regnade stora delar av vägen. En fika i Ljungby och ett stopp för tankning i Jönköping och Mjölby var väl ungefär vad som hände på vägen upp. Väl framme så mötte vi Franzetti som stod och bytte däck, själv ville jag inte vara sämre så en kort stund senare var även mina bytta samt lite annat fixat.

Vare sig Simon eller jag brukar spotta i glaset och nu satt en kall som en fläskläpp, Efter att vi checkat in passade vi på att smaska i oss lite medhavd lyxmat från frugans jobb, det satt perfekt med en kall till maten såklart! En anländande Solaric senare traskade vi ner på stan och letade upp Rådhuskällaren där vi mötte upp Colin med bihang samt Måns, det var ett mysigt litet krypin där vi drog ett par kalla och pratade strunt i några timmar. Tempot var lågt och alla ville vara på alerten i morgon så vi slutade i tid och drog oss hemåt mot en god natt sömn. Det blev en alldeles perfekt kväll i mitt tycke.

Lördags morgon hoppade en annan upp ur bingen vid sexsnåret och tog en dusch för att kvickna till. Frukosten som serverades var välsmakande och rågmjölsgröten gjorde susen! En balja kaffe på det så var man redo för en dag på Mantorp! Vid halv åtta lämnade vi stället och körde i rask takt mot Mantorp, själv hade jag som arrangör tiden 08.000 att passa vilket jag skötte med perfektionism! Besiktningen löpte på smärtfritt, själv skötte jag alkotesten och än en gång var alla godkända vilket känns bra. I övrigt löpte besiktningen på som den skulle och även min egen bil blev godkänd trots att Herr Bodin gjorde sitt yttersta för att hitta någon punkt att fälla den på

Vädret för dagen var för årstiden ypperligt, solen var framme och nederbörden höll sig borta. Ok det var ingen värme direkt men det var helt ok enligt oss alla. Efter besiktningen var det dags för det obligatoriska förarmötet som är en bra start på dagens körning, en del rookies och en del nya medlemmar får här höra hur vi gör och hur vi inte gör, jag är så stolt över hur vi sköter oss i klubben och förarmötena är en starkt bidragande faktor till detta, all credz till ansvariga för detta!

Körningen hade nu påbörjats och själv tog jag några försiktiga varv för att känna lite på bilen, det kändes ok men jag har aldrig riktigt kommit överens med banan och så även idag. Efter lite justering av chassie och lufttryck kändes bilen lite bättre. Herr Regnell som är vår überinstruktörsgeneral var tillfrågad om han ville åka med några var vilket var ok, jag fick några bra referenspunkter jag saknade och det gjordes försök att hjälpa mig hitta runt, tyvärr är man ett hopplöst fall så om det blev någon förbättring vete tusan, stort tack för insatsen i alla fall! Det blev dock inte SÅ mycket kört men tillräckligt för att jag skulle behöva tanka bilen inför Time Attack, här gäller det dessutom att vara lite taktisk, för mycket soppa blir tungt och för lite soppar genererar fuel starvation.

Efter en lätt stressig lunch var det så dags för Time Attack, idag hade jag chansen att ta hem både dagens körning i min klass men framför allt totalen i min klass vilket såklart lockade. Visst, motståndet var väl inte det tuffaste i min klass idag men jag hade ett par mål för dagen, Ulf i sin GT och Måns i sin 1M båda i den snabbare klassen, väl igång med körningen flöt det på sisådär, något varv var vettigt och något var katastrof, 2 gånger var jag extremt nära att missa konerna men jag redde ut det i sista sekund, ett varv så fick jag i tvåan istället för fyran vilket såklart inte var bra. Ganska snabbt fick jag kontakt med Ulf i sin GT, rakt fram var han snabb men så fort det svängde så tog jag in ordentligt, efter några varv släpptes jag förbi skitsnyggt och jag kunde börja mata på igen, Måns däremot var jag aldrig i närheten av och dessutom startade jag med en imellan oss, nästa år får allt Ulf starta bakom mig eller köra snabbare Plötsligt var allt slut och jag var tveksam till mitt resultat, jag visste att det stundtals gick vettigt och jag var väl hyfsat övertygad om vinsten i min klass. Efter att vi hade samlat in konerna samlades vi för en kort genomgång. Resultatet var väl i stil med vad jag gissat med Solaric i topp och sedan Måns och en annan 1M, efter dom kom jag och sedan Ulf med sin GT, efter Ulf hade vi Niclas i sin E46 323 tror jag. Jag blev nu klar över min placering och det kändes skoj.

Efter detta så fortsätter gatbilskörningen och jag tar någon stint till, soppan är på väg att ta slut och jag måste släppa av i utgången på högern efter långa rakan men gör jag det ett par sekunder kan jag fortsätta köra ett bra antal varv till utan gnäll från bilen så det gör jag. Till nästa år hoppas jag sannerligen att detta är löst för egen räkning. Varven blir väl vettiga men det är inget rakettempo, jag har dock inga speciella krav på mig utan är nöjd med vad jag presterar. Ett par timmar in på eftermiddagen känner jag mig nöjd och lite strul med boendet gör att jag och Simon får lämna banan ett tag, vi är dock tillbaka ganska lagom för att vara med på årsmötet, här har alla medlemmar möjlighet att tycka till och komma med sina egna tankar, mötet var bra och jag tror alla såg positivt på framtiden. Själv blev jag lite oväntat en del av Time Attack utskottet, jag gillar att engagera mig så jag ser framemot detta, med lite tur kan jag bidraga med något.

Efter att årsmötet är avslutat beger vi oss alla mot vårt boende för att göra oss i ordning inför kvällen. Efter lite mer duschande och några droppar luktegott påbörjar vi inmundigandet av Malt & Humle drycker, jag och Simon traskar så sakta mot målet för kvällen som är Starby Hotel. Vi går genom stadskärnan som är mycket vacker och vi sätter oss i en park och njuter av lite kallt att dricka medan vi ser ut över höstens antågande i Vadstena. Jag kan inte låta bli att tycka väldigt mycket om detta ställe, det finns inte en vrå som är annat än vacker och tempot är alldeles perfekt för mig, här skulle jag kanske kunna tänka mig att bosätta mig på äldre dar, eller vänta nu jag skall ju flytta till Ålderdomshemmet Lindenhof i Nurburg, nåja vi tar det snacket senare för nu är det fest! En skön promenad senare börja vi närma oss målet för dagen Starby Hotel..

Det blir ett härligt mingel där vi mixar kalla öl med härliga historier, alla är på gott humör och bättre blir det med tiden, runt halv åtta är det dags för en gemensam drink och sedan är det dags att sätta sig till bords. Jag hamnar frivilligt bredvid Audigrabbarna som är några trevliga prickar, det enda irriterande med dom är att det numera börjat gå fort, men å andra sidan har det kostat som en ruggigt snabb BMW att få det omöjliga möjligt. En eller två öl senare var det så dags för maten att bli serverad. Maten smakade riktigt bra och alla verkade nöjda. Mellan varven delades det ut priser, det var dels priser för tävlingsprestationer men även för andra tokiga saker som bästa gulfllagg, bästa Audi, bästa teamchef (vilket är kod för fruntimmer) med mera. Själv fick jag 2 priser och det var såklart skoj, dessutom var dom något mer hedrande än sist :-) 1:a placering totalt i klass 1 Time Attack samt 3:e pris totalt i Time Attack kändes hur bra som helst, till råga på allt var Katrin Kranskulla och då passade man ju på såklart! Som lite bonus på det hela bjöd även Audigrabbarna på en Magnumflarra Pommac, det tackar vi lite extra för!

Kvällen rullade på och man började allt bli lite seg i kolan och rund under fötterna, en dag på banan tar ut sin rätt. Det blev en hel del trevliga diskussioner och konstigt nog en ganska lång pratstund med en gästande Ferrariförare men även en hel del annat. Givetvis lyckades någon taskmört plåta mig i min berömda gamnacke men jag bjuder på den, att blir trött efter denna dag har jag inga problem med och något annat hade bara varit konstigt. Gamnacken var iallafall högst partiell och jag och Simon var absolut dom 2 sista som lämnade skeppet, vi var till och med kvar när personalen kört hem Framåt halv 4 var vi i alla fall hemma och jag tror jag somnade innan jag landat på kudden i hotellsängen. Det hade varit en skittrevlig dag och än riktigt härlig kväll med alla BW tokar!

Söndagsmorgon var man allt lite segare och jag tillät mig att sova fram till 8-9 innan det var dags för en go frukost med massor av kaffe. Allteftersom gjorde vi oss i ordning och tömde rummet på våra saker, efter detta så var det dags för mig att byta fälgar inför hemfärden. Till slut var vi klara för avfärd men en sak hade vi kvar och det var en mindre fotosession då ljus och färger var tilltalande där vi bodde. Några läckra bilder senare var vi på väg söderut, resan hem var precis som när vi körde hit en blöt historia. I höjd med Jönköping kontaktade jag Z3 janne och inviterade till lunch på Hamburger Hill utanför Värnamo vilket jag fick bifall på, en snabblunch senare med lite gott snack oss grabbar emellan betade vi av den sista biten hem, i Markaryd vek Simon av mot sitt Vinslöv och jag fick reda ut resten själv vilket jag gjorde jävligt bra :-) Till slut var man hemma och en lätt träsmak hade infunnits sig i aktern, skalstol utan "kuddar" är relativt hårt. Nog tusan hade helgen varit kanon men att komma hem är alltid härligt!

Kort summering

Bilen har lirat på utan större knorr
Vädret har varit toppen under själva körningen
Time Attack gick precis som jag tänkt!
Festen var klockren
Sällskapet i form av 1/3 av fartfabriken i form av Simon var kanon som vanligt.
Resan fram o tebaks var lätt dryg
Året avslutades bra och bilen har klarat hela säsongen utan större problem.
Tack till alla eldsjälar som man lätt glömmer bort tänker på folk som Viktor, Stefan, Måns. Ola och många många fler som bara levererar vid varje träff.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Grattis till pokalerna
Dessa får man inte utan måste förtjäna thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Grattis !
Nästa år kanske jag utmanar dig i klassen

_________________
Patrik Skoog
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Patrik Skoog skrev:
Grattis !
Nästa år kanske jag utmanar dig i klassen


Tack och tack för bilden Patrik

Någon större utmaning lär det inte vara för någon av oss om du deltager, blir lite som om du hade varit med och kört på gatbilskörningen tror jag. Men visst haka på bara, ju fler som kör ju roligare bli det. Vi kanske till och med kan ha en Cup klass!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005
Inlägg: 373



härlig bild! (och låååång blogg Johan...)

_________________
Mia Andersson
www.snowdragon.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Tack Mia och tack för senast, skoj att se dig igen!


Uppar med en ny video från Mantorp och Time Attacl. nu med loggen inlagd på filmen, det funkar bra som oftast, ser dock att den flippar lite ibland.


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Himla trevlig läsning från säsongsavslutningen thumbs up Synd man missade den, men med en sådan redogörelse, känns det nästan som om man var där Appro på din undran om däckdimension; jag har kört hela säsongen på 225 45 16. Har varit nöjd. Dock kuhmo. Är ju inte fel att få lite mindre rullomkrets. Dessutom bör det ju kränga aningen mindre med lägre profil. Du blir nog nöjd.


Ps. Tips: köp en 323ti som vinterbil..

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
frapp skrev:
Himla trevlig läsning från säsongsavslutningen thumbs up Synd man missade den, men med en sådan redogörelse, känns det nästan som om man var där Appro på din undran om däckdimension; jag har kört hela säsongen på 225 45 16. Har varit nöjd. Dock kuhmo. Är ju inte fel att få lite mindre rullomkrets. Dessutom bör det ju kränga aningen mindre med lägre profil. Du blir nog nöjd.


Ps. Tips: köp en 323ti som vinterbil..


Jo en del ägnar sig hellre åt att leka spiderman har jag hört Jag vet, du kan ju bara läsa mina rapporter om 2013 på banan så behöver du inte komma till träffarna, för 2013 är det året då blinkersen åker på i min kärra Fredrik! Simon har ju redan börjat visa lite attityd med sin röda bil och du har ju en del i bakfickan..

Gällande däcken låter det bra, är väl ungefär min tanke oxå. Visste inte du körde 45 profil i år men DÅ vet vi varför du var så snabb

Jag hoppas vi ses i vinter på något event i ett garage nära dig!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Franzetti
Sverige
Här sen Jan 2007
Inlägg: 495



Tack för den goda maten och en trevlig dag på mantorp
Nu är det för i år

_________________
Michael Franzetti

BMW Z3M
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 332ti Eifelwagen Hemma för lite spabehandling!
<<   1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 177, 178, 179   >>
91 besök senaste veckan (863009 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande