Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport (182) Gordini -04 -*Till Salu?*
<<   1, 2, 3 ... , 65, 66, 67   >>
80 besök senaste veckan (391541 totalt)
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Fredrik Hård skrev:
Grattis till tillökningen

Just det som du gjort på bilen nu är de tankar jag går i. Vad sägs om en minisemester till öjn nu i vinter. Vi hittar på något kul för respektive och ungarna och gömmer oss i garaget ett par timmar... och fixar min bil


Tack,

Vad exakt är det du ska göra, allt det jag just gjort eller diff, kamrem?

Marcus S skrev:
Länge sen sist Mårten

Grattis till den nya familjemedlemmen


Tack

Ja framför allt länge sedan vi sågs, men jag har sett att du är tillbaka på banorna igen thumbs up

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Dignell skrev:
Fredrik Hård skrev:
Grattis till tillökningen

Just det som du gjort på bilen nu är de tankar jag går i. Vad sägs om en minisemester till öjn nu i vinter. Vi hittar på något kul för respektive och ungarna och gömmer oss i garaget ett par timmar... och fixar min bil


Tack,

Vad exakt är det du ska göra, allt det jag just gjort eller diff, kamrem?

Kamremmen behöver bytas i samband med det tänkte jag plocka bort AC med hjälp av Pure's kit. Diff dräglar jag efter och det kan kanske bli av någon gång.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Bilen fick smaka på lite bankörning i år trotts allt, var riktigt roligt att sladda runt i blötan på Sviestad. Lite bilder finns här:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=96642

Jag håller också på att städa garaget inför flytten och hittade Lesjöfors sänkfjädrar som jag haft på min Clio 1,6 16v jag tror dock att de ska passa till en massa andra Clios också. Hittade också ett OMP fjäderbensstag till Clio. Om någon är intresserad av detta så finns de för avhämtning i utbyte mot en platta öl eller motsvarande.

Jakten på garageplats i Västerås fortsätter, verkar inte lätt att ens få tag på en temporär förvarningsplats

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Jakten på en garageplats i Västerås fortsätter, verkar svårt som tusan trotts att jag har släkten här i stan. Så bilen står kvar i Tranås 30mil bort inte en helt optimal lösning och självklart hade det varit skönt att lösa problemet till våren. I princip allt utom en lada är av intresse, behöver inte heller vara i stan utan det går bra med någon eller ett par mils radie också. Har ni möjlighet att förmedla kontakt vore jag oändligt tacksam, goda referenser finns.


_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460



Jag har använt dessa under vissa perioder och de har funkat bra för mig, men de är lite mer "ställ undan och glöm" till våren kommer.

http://www.vallsta-gard.se/berget,-kolsva-3159077

_________________
Nicklas Jäderlund
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Krullert skrev:
Jag har använt dessa under vissa perioder och de har funkat bra för mig, men de är lite mer "ställ undan och glöm" till våren kommer.

http://www.vallsta-gard.se/berget,-kolsva-3159077


Tack för tipset, verkar uppfylla kraven på säkerhet iaf jag menar det vore ju trevligt att kunnat ta ut bilen och dra en repa även efter ett eventuellt kärnvapenkrig

Dessvärre så blir det inte riktigt funktionellt iom att jag måste förvara bilen även på sommaren och vill kunna ta en repa då och då.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008
Inlägg: 446



Ja se till att Mårten kan få upp bilen till Västerås nu någon!
Min baguette vill ta över hans plats

_________________
Pontus Sandahl

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Snart är det vår och suget efter lite racing börjar bli starkt efter förra årets stiltje. Målet med 2015 är att hitta ett garage i Västerås samt att ta sig till Gotland!!

Snubblade också över den mest radikala Clio banracer jag någonsin sett. Enligt uppgift är motorn en Sodemo byggd 2Liters maskin på 320hp

Låter rätt arg!
https://www.youtube.com/watch?v=W1kuwL_nusc&feature=player_detailp . . . .

Ser rätt brutal ut också. Till salu för EUR60.000





_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Funderar över var jag kan köpa slicks i dimensioner motsvarande 205/40 17" eller 205/45 16". Någon som har bra tips?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Dignell skrev:
Snart är det vår och suget efter lite racing börjar bli starkt efter förra årets stiltje. Målet med 2015 är att hitta ett garage i Västerås samt att ta sig till Gotland!!


Vi är ett gäng glada och lagom galna bilnördar som brukar åka till Gotland, en gång på våren och en gång på hösten. Häng med oss dit vetja. Inget är bestämt ännu för den här säsongen men om du är intresserad så skriker jag gärna till när det börjar dra ihop sig.

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
miarpe skrev:
Dignell skrev:
Snart är det vår och suget efter lite racing börjar bli starkt efter förra årets stiltje. Målet med 2015 är att hitta ett garage i Västerås samt att ta sig till Gotland!!


Vi är ett gäng glada och lagom galna bilnördar som brukar åka till Gotland, en gång på våren och en gång på hösten. Häng med oss dit vetja. Inget är bestämt ännu för den här säsongen men om du är intresserad så skriker jag gärna till när det börjar dra ihop sig.


Hej, trevligt! jag är absolut intresserad! siktar ni på att åka en eller två dagar när ni ändå är iväg? När tror du ni börjar planera?

Jag har ett erbjudande att åka till Gotland 23-24 maj men inget är bestämt än.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 963



Dignell skrev:
miarpe skrev:
Dignell skrev:
Snart är det vår och suget efter lite racing börjar bli starkt efter förra årets stiltje. Målet med 2015 är att hitta ett garage i Västerås samt att ta sig till Gotland!!


Vi är ett gäng glada och lagom galna bilnördar som brukar åka till Gotland, en gång på våren och en gång på hösten. Häng med oss dit vetja. Inget är bestämt ännu för den här säsongen men om du är intresserad så skriker jag gärna till när det börjar dra ihop sig.


Hej, trevligt! jag är absolut intresserad! siktar ni på att åka en eller två dagar när ni ändå är iväg? När tror du ni börjar planera?

Jag har ett erbjudande att åka till Gotland 23-24 maj men inget är bestämt än.


Vi brukar åka i april och åker fredag em och hem sön em så det blir två dagars körning. Vi bor på ett ställe i Kappelshamn med fantastiskt käk, kolla gärna bilderna i Martins tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91718&start=1617

_________________
Mikael Petterson
Audi R8 GT RWD
Citera
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142



Den clion har ju en laguna ST bottenplatta me allt godis som fanns

_________________
Tim Olofsson
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Äntligen!!

Garage problemet är löst och bilen står sedan någon timme i ett varmt och mysigt garage i Västerås Valde kanske inte den bästa resdagen för mina Khumo V70A men va fasen det behövs lite spänning i vardagen...



En resa till Gotland är också bokad 8-10 maj, jäkligt taggad att åka lite bana.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 455



Dignell skrev:
Funderar över var jag kan köpa slicks i dimensioner motsvarande 205/40 17" eller 205/45 16". Någon som har bra tips?



fiat abarth klassen kör med michelin slicks och när vi sätter på R-däck så blir det just 205/40-17 så kolla efter de slicksen eller ring däck proffsen i växjö som levererar michelin slicks.

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Dignell skrev:
Äntligen!!

Garage problemet är löst och bilen står sedan någon timme i ett varmt och mysigt garage i Västerås Valde kanske inte den bästa resdagen för mina Khumo V70A men va fasen det behövs lite spänning i vardagen...



En resa till Gotland är också bokad 8-10 maj, jäkligt taggad att åka lite bana.

Skönt att det lösts sig med garage och även förflyttning av bilen...
Min är precis klar med kamremsbyte, Emil har fixat det. Jag hämtar den på fredag. Sen är det lite småfixande som skall göras, inget som måste göras så jag är redo för den 10:e.

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Fredrik Hård skrev:
En resa till Gotland är också bokad 8-10 maj, jäkligt taggad att åka lite bana.

Skönt att det lösts sig med garage och även förflyttning av bilen...
Min är precis klar med kamremsbyte, Emil har fixat det. Jag hämtar den på fredag. Sen är det lite småfixande som skall göras, inget som måste göras så jag är redo för den 10:e.[/quote]

Härligt, det ska bli skoj.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004
Inlägg: 832



Dignell skrev:




Komplett med badbrygga och allt.

_________________
Robert Briby
______________________________________
pugaction.se
Citera
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Hej, snart är det dags för ett möte på Gotland Ring
Jag håller på som bäst med lite småfix. Den slang som du har från original oljetryck uttag i blocket, kommer du ihåg lösningen och var du köpte grejerna. Jag försökte via en lokal firma att fixa en slang men han hade ingen lösning. Gängmåtten är ju M14x1,5

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43793&postdays=0&postorder=asc&start=945

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Fredrik Hård skrev:
Hej, snart är det dags för ett möte på Gotland Ring
Jag håller på som bäst med lite småfix. Den slang som du har från original oljetryck uttag i blocket, kommer du ihåg lösningen och var du köpte grejerna. Jag försökte via en lokal firma att fixa en slang men han hade ingen lösning. Gängmåtten är ju M14x1,5

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43793&postdays=0&postorder=asc&start=945


Yes det ser jag fram mot

http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/gauge-pipes-adaptors/lma-oil- . . . .

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Varit på Gotland och kört två dagar i år, Sveriges mest underhållande bana om jag får säga det själv. Dessvärre strular det lite med RaceChrono och filmerna från GoPro'n så jag får inte till någon schysst film med overlay, hoppas det kommer en uppdaterad beta version snart som korrigerar felet.

Totalt blev det 92 varv och bästa tiden båda dagarna klockades till 1:36,01 men visst gick det bättre och bättre sista varvet sista dagen klockades till 1:36,15 i duggregn och tokslut däck som det saknades bitar ur. Så nästa gång med fräscha däck sitter en 1:35 utan problem.

Det var lite komiskt att jag under hela första dagen gick jag och störde mig på att jag inte lyckades komma nära bästa loggade tiden från förra besöket på Gotland 1:35,77 trotts att jag gjort en del riktigt bra mods sedan dess. Det tog hela första dagen innan jag insåg att jag flyttade över loggern i polarens Exige 255 Cup under ett av passen det året, således inte ens kört med min bil. Men det sägs ju att man ska sikta högt

Tack till Micke & Co för att jag fick haka på ni är ett härligt gäng som jag gärna följer med fler gånger.

################################################

Har också hunnit med att vara på Gröndal utanför Eskilstuna för att åka lite med Autolife. Verkligen ingen bana jag gillar, allt för ojämn med en massa offcamber och konstigheter som min hårda bil inte gillar. Det blev iaf 73 varv och en bästa varvtid på 43,83

################################################

Hur som helst, i stora drag nöjd med bilen den beter sig konsekvent och bra.

Men saker att fixa finns såklart alltid:

- bakre hjullager behöver bytas
- däcken slits inte riktigt så jämt som jag skulle önska,
- lite små justeringar av växellänkage krävs, ibland lite svårt att få i 4an.
- Vassare bromsbelägg, testar troligen Ferodo DS UNO denna gången.
- Annan lösning för att fästa fronten behövs, vid hård kompression i sväng kan skruven som fäster fronten ta i däcket. Kanske kapar bort fästena och kör Aero catches istället, vi får se.
- Spånar också vidare på projektet med extern kylning av växellådan.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport (182) Gordini -04 -*Till Salu?*
<<   1, 2, 3 ... , 65, 66, 67   >>
80 besök senaste veckan (391541 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande