Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-02-09 5Papp Laholm
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
20252 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
www.slc.se/5papp hittar ni nu alla resultat och varvtider och annat för dagens tävlingar i laholm....

så får ni andra fylla på med bilder och berättelser under tiden jag kör hem till sthlm

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004
Inlägg: 266



Jag får inte fram nåt från Laholm, står bara felmeddelande.

Mvh Toni

_________________
Team Ahlqvist Racing
http://www.ahlqvist-racing.se
070-6504953
Citera
MiniDv
Malmö
Här sen Mar 2007
Inlägg: 11



Var själv inte med och körde denna gången, men var självklart på plats med kameran =)

Här kommer ett litet smakprov, resterande bilder kommer upp imorgon någongång.



/Magnus

_________________
Magnus Hansson
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Fortuna Rejsers är mållösa av förvåning att bilen klarade 80% av testet UTAN att motorn satt fast!! På något sätt har motorn hoppat ett litet steg till sidan om de trasiga kuddarna och...ja..kilat fast sig! ett bevis på att motorn vid något tillfälle RÖRT sig finns också då kylarfläkten svarvats ned till en liten vacker blomma!

Ytterligare en ny erfarenhet: en reva i höger passagerardörr! och då pratar vi uppsliten plåt. Ryktesvis från en BMW utan främre stötfångare, no hard feelings!

Ber om ursäkt för den uteblivna driftingshowen, får ärligt bekänna att andra skötte detta bättre än vi.

EDIT: Alltid lika roligt att ha de käcka poliserna från öst bredvid sig i depån!!!

_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
theswede78
Dösjebro
Här sen Feb 2008
Inlägg: 4



Tackar alla för ett fint race!!!

_________________
Markus Johansson
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Läs å häpna! Näst snabbast 14plats totalt efter 3 längre stop, men än av de få som har 4-hjuls lyft LADA FOR EVER! thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
RobbanEVO
Staffanstorp
Här sen Feb 2008
Inlägg: 5



Fy tusan va skoj det var att köra! Det var första gången för mig men det gick riktigt bra. Vi var fyra som turades om att köra en bil och tyvärr pajjade kopplingen helt precis innan jag skulle köra andra rundan, så det blev inte så jättemycket körning för min del. Men, detta måste göras om.
Vi körde en röd 745'a med svart text på sidorna. Nummer 28

Hur gör man för att se resultaten från idag?

_________________
Robert Nilsson
Citera
fredde273
malmö
Här sen Feb 2007
Inlägg: 4



tackar för roligt race fick 2 punkteringar på vår 460 sen fick vi låna däck av någon tackar så mycket vem det nu var men det blev blev bara 2 varv till sen paja drivaxlen
men det var skoj så länge det vara

_________________
fredrik robertsson
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Vill tacka arrangören och alla medtävlande för en riktigt kul dag!
Vår 745:a höll riktigt bra, bara ett par punkteringar och en avhoppad tändkabel. Den passade iofs på att gå sönder ordentligt just innan målgång, ganska lägligt. Kom f ö på 3:dje plats

Mvh: Daniel/Plåtbänders racing

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
svartae30
Skurup
Här sen Jul 2005
Inlägg: 36



Ja tack för en bra dag , men mycket strulig, efter ANDRA varvet gick ett stag i bakvagnen sönder så bakvagnen rörde sig kraftigt, 48 varv efter börjar kopplingen slira. Meckaren spände vajern efter det gick det bara att köra i 2:an arnars börja skitet slira. Fullt varv på 2.an i typ 50 varv till sen bara tvärdog skitet typ en kvart innan mål. Och vi fick bara 7st punka 6 av dom vänsterbak....... men kul va det ......
Tack hellbörners för däcken!!!




team moonprodukt blå o vita snutvolvo740

_________________
Robert Flisbäck
Flatt51@hotmail.com
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Tack allihopa för en tokrolig dag!

Det ryska spjutet har imponerat på mig något otroligt! Inte en punktering på 5h , ett snabbt tankbyte efter att en röd Mazda 323 lekte kamikazepilot mot oss och sen bara att motorkuddarna gick sönder, men i mål kom vi och fram till sista 30-40 min låg vi riktigt bra. Sen gick motorkuddarna


Nu skall Ladan lagas, vi lyckades få kontakt med en man som hade haft Ladaverkstad sen 1982, så vi kom över massa nya originaldelar till bilen nu
Så splitter ny strålkastare (en gick sönder), splitter nya Lada original stötdämpare och sånt är inhandlade och mer skall vi köpa av honom sen...

...Ryska imperiet kommer återuppstå


P.S. Nån som såg vart vår saftblandare hamnade? Efter 4h tröttnade den på att sitta kvar på taket, hehe D.S.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 214



Tjena rejsfans!

En lång dag är till ända och teamet vill tacka arrangören samt Laholm MK thumbs up
Fredde & Co snyggt jobbat med detta event även om det var lite mycket bilar.

Laholm!!! U Rock!!!!!!

Team Gipzy klarade alla 5 timmarna med endast lite strul. Vi fick lite rep.tid i depån med kokande motor, servopump som gick i 8:or, remskivan fick sig en liten smäll vid en dykning i en av hålorna. Motorfästena gick och motorn vandrade fritt på balken, kul effekt vid växling. Fick spänna fast den med två spännband.
Funkade fint! En stötdämpare på vänster bak tappa sin bult och fick fjädern att lämna sitt säte, fixat men Gipzy mek......... Plåtband och självborrande skruv. Kanon!




Tack för en riktig heldag!

TEAM GIPZY TAKKZI

_________________
Stefan Persson
FeniX Motorsport
Citera
ballfroog
Skåne
Här sen Maj 2007
Inlägg: 168



Måste säga att det var väldigt dålig att inte räddningspersonal eller något åkte ut o titta efter killen som voltade med 245an. Att bara komma med traktorn 5 minuter efter volten o börja bogsera bort bilen. FINNS ju bara inte! RIKTIGT DÅLIGT..
och som jag hörde att ni hade fått in 100.000kr förra gången då borde banan va i bättre skick helt klart.

Annars va det skoj att stå o titta på när bil efter bil gick sönder =)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Toni Ahlqvist skrev:
Jag får inte fram nåt från Laholm, står bara felmeddelande.

Mvh Toni


Blev tydligen något fel när jag förde över det med 3g ... men nu är det fixat iaf.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
ballfroog skrev:
Måste säga att det var väldigt dålig att inte räddningspersonal eller något åkte ut o titta efter killen som voltade med 245an. Att bara komma med traktorn 5 minuter efter volten o börja bogsera bort bilen. FINNS ju bara inte! RIKTIGT DÅLIGT..
och som jag hörde att ni hade fått in 100.000kr förra gången då borde banan va i bättre skick helt klart.

Annars va det skoj att stå o titta på när bil efter bil gick sönder =)


Det finns vissa saker att förbättra hos klubben när det gäller personalen, iofs är vi väldigt bortskämda med vår ordinarie personal...... men dom har å andra betydligt mera träning på säkerhetsarbete...

men vi ska nog försöka få till även det här i laholm så det blir riktigt bra med.....

Banan blir bättre och bättre.... men det är inte direkt ultimata förutsättningar för att få en sådan här bana att hålla med det varma och blöta vädret som varit...... men med dom erfarenheter vi har från stockholm där vi kört betydligt flera tävlingar är att det tar tid att få en sån här bana så hårdpackad att den håller och det handlar inte om att köra ut mera grus eller något sådant utan det bästa är helt enkelt att köra 5papp och trycka till gruset hårt....... Och fylla i håligheterna och sen köra igen.....

till slut blir det riktigt bra...... Sundsta får knappt några hål överhuvudtaget längre..... just för att vi kört så mycket där......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Jag tror att banan blir som den blir för att vi att vi kör den baklänges? (de är de vi gör va??)
Asfaltskanter å sådant går ju inte ner i marken som sig bör.

En väghyvel kanske oxå skulle göra gott runt banan så att allt blir jämt ända ner till bärlagret

Men vem bryr sig om de när man kör lada

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
ballfroog
Skåne
Här sen Maj 2007
Inlägg: 168



Annars kan man ju köra 2½ timmar sen kör alla bilar ut o lagar sig i 1 timme kanske o så fyller dom igen massa hål i skit sen kör man 2½ timmar till
Citera
theswede78
Dösjebro
Här sen Feb 2008
Inlägg: 4



Helt otroligt att vår Volvo 740 tog sig i mål!! Att en bil som redan gått 54 000 mil klarar av en sådan strapats. Som Mattias är det en mysterium att vi tog oss i mål med motorfästena avbrutna, vilket förmodligen resulterade i att jordflätan slets av. Så just p.g.a detta klarade vi oss med endast ett stopp och inga däckbyten.

Vill tacka SLC för ett bra arremang! Vill även tacka alla som hjälpte oss då vi fick stopp!

[/code]

_________________
Markus Johansson
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3372



Pics:

























De legendariska däcken

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Jovani skrev:
De legendariska däcken


Nu vet jag inte varför dom är legendariska (står det måhända i "inför-tråden"?) men det kan faktiskt vara så att dom funkade extra bra eftersom dom kanske är på hemmaplan. I Laholm finns det nämligen regummeringsfabrik vars varumärke nuförtiden är DaCapo, men jag har för mig att det tidigare var just Wulkers, ngt osäker dock (har proaat där för väääääldigt länge sen).

Förbluffad över hur bra Vazzen hängde med även på rakorna där man tyckte att motoreffekten borde fälla avgörande (vi åkte 740 GLE och med fräsigt sportluftfilter och blåa lampor i instrumentbelysningen så borde vi ju åkt ifrån på rakorna hur lätt som helst ). Trodde en sådan hade typ 60 hk eller så, men den gick ju så man trodde att det var minst det dubbla!

_________________
Pär Hylander
Citera
Impreza
Malmö - Skumparp
Här sen Maj 2005
Inlägg: 84



Tuff dag på banan blev det, men ack så kul.
En hel del bilproblem denna gång, blev långa stopp i depån.
Stort tack till Daniel Flisbäck från Team Moonprodukt för mekhjälp med växellådan,
så vi kunde fortsätta köra. thumbs up
Efter en hård påkörning slets batteriet loss och slog loss en kylarslang.
Tack till Bladh för el mek. thumbs up

Bilen klarade nästan 10 timmar av 5 papp iaf.

_________________
Fredrik Nilsson

Team HellBörners
Citera
Eftersnack
2008-02-09 5Papp Laholm
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
20252 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande