Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Nissan Skyline R32 gts-t -93
1, 2   >>
11608 besök totalt
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
Följande är en summering av vad som hänt sedan bilen köptes i somras....

som några av er vet så var jag nere i malmö i tisdags och hämtade Eisenhuts R32 gts-t.

var en enkel resa med bilen på 60 mil som löpte på fin fint, dock segt att komma hem kl 04 på morgonen...
bilen drack nästan ingen olja och vatten SAMT drog UNDER 1 liter bensin per mil!!! det är bättre än min bruksbil (mitsubishi galant kombi v6) SAMT så är den tystare i kupen än bruksbilen =D

börjat felsöka lite och kommit fram till att några slangar läcker/suger luft så ska börja byta alla vacumslangar och kolla genom alla andra luftslangar.
den sprutar ut olja genom Blitz dumpen så något fel med vevhusventilationen måste det vara, har plockat bort de flesta slangar och provtryckt dem och anslutningar (smakade gott med lite motor olja :P)
den skjuter ibland även upp oljestickan.

ska idag komp. testa den för att få en bild av hur den mår, enl. Eisenhut så är det sexan som har dåligt komp. ska bara bekräfta det.

så stor sannorlikhet är det topplockspackningen och/eller en ventil som hängt/brännt sig så den inte kompar som den ska på sexan.
frågan är om en trasig topplockspackning också kan vara boven till att den skjuter ur olja ur dumpen samt ibland trycker upp oljestickan?

sedan har den lite kosmetiska skador så som:
förardörren ska bytas pga inbrottsförsök (ny dörr i fel färg följde med)
vingen ser ut att vara penselmålad (ska lackas om)
höger bakskärm kommer lackas om pga lite ytrost i skärmkanten
taket kommer lackas om pga stenskott/i penslade fläckar
fronten kommer plastas ihop samt lackas och ev. säljas (när jag hittat en front jag gillar bättre)
bakkjol/bakkofångare ska hittas annan snyggare (saknas något när den är orginal tycker jag)

sedan har en tanke kommit att det ska läggas en effektlack på den vita tex guld glitter.
då räcker det att ha en bra vit färg (eller vilken färg som helst) och matta ner den och sedan lägga på effekten och sedan klarlack så får man en fräsig färg :P

funderar på när motorn och lacken (samt annat småpill) är fixad att köpa nya insatser till baklyktorna


samt även modda huven eller köpa en gtr huv för att få en snyggare grill
bild av moddad huv med snyggare "grill" eller så moddar jag en R33 gt-r grill


har inte tagit några bilder på bilen ännu då jag förlagt min kamera så jag tar några av Eisenhuts bilder.






nu sitter det även en R32 Gtr vinge på den


lite spec på bilen (som man kanske skulle börjat med :P )

RB20DET motorn
3" rostfritt avgasssytem
öppet filter
HKS coilovers ställbara i höjd och styvhet
HKS boost controller
bortplockad fartspärr
Nismo 260Km/h mätarhus (ej monterat ännu)
Clarion WXZ468RMP Stereo spec: http://www.mds.se/?Link=http%3A//www.mds.se/products/caraudio_twocolumns.asp%3FItemId%3D27993
Nismo sidokjolar
eftermarknads front i glasfiber
konverterade framlyktor (för att kunna besiktiga den)
17" Advan fäljar

blackpanelmätare från kudoz.se (turbotryck och oljetryck)

denna lista kommer bli längre ju mer tid som går...

planer när motorn går som den ska.
FMIC
större spridare
större turbo
oljekylare
oljetempmätare

hittade en bild på hur "diod" bakljusen kan se ut på en R32a monterat.

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
tog av toppen på den igårkväll och visade sig att kolvringarna på sexans cylinder är kassa samt har repat cylinderfordret, samt så är fodret på ettan cylinder repad (den går att hona bort) men sexan måste man borra för att få bort spåren, så det blir att leta en ny uppgraderad motor i england eller i sverige (mest troligt att man hittar en RB20DET i england än i sverige för vettiga pengar)

en liten kort uppdatering.

köpte mig en uppsättning KOMPLETT packningssats till motorn samt ARP topplocksbultar


nu är motorn betald och ska snart skickas

köpte även ett kjolpaket till R32an som inte finns i sverige ännu utan kommer att säljas under KudOZ PerformanZe flagga www.kudoz.se kommer snart kommer upp på hemsidan.

kommer inte använda takvingen utan enbart:
Front, Breddade framskärmarna, sidokjolarna samt bakkjolen



Ryggdyna:











köpte på mig en uppsättning vita blinkers idag



en bild hur det kan se ut när det är monterat

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
ÄNTLIGEN några bilder....
dock så har min kamera CPat ur... köpte nytt minneskort igår o funkade ungefär halva dagen sedan samma meddelande igen "minneskort fel" JÄVLA SKIT KAMERA! bara att köpa ny... så dessa bilder är tagna med min nokia N95 som ger hyfsade bilder i alla fall, men inte att jämföra med kameran min...

bild utan R33 Gt-r look grillen


bild MED R33 gtr look grillen


"add-on" breddningen på framskärmarna, kommer kapas ur i bakkant för att få "luftutsläpp


bilen i sin helhet med "nya" fälgarna samt gtr takvinge monterad


utan takvinge utan bara gtr vinge


lite roliga saker som nu är påväg

gtr 444cc spridare



fjäderbenstag fram


en sak som jag glömt säga ligger i garaget.



en bonusbild på bilen med bara takvinge :P



några bilder som jag tog igår när takvingen satt med mer riktig vinkel o vingen som följde med paketet "monterades"





_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
inte bra att sitta hemma o övergiven av tjejen :P

så blev lite mer i inköp igår...

en Nismo style "huvläpp", sitter i framkant på huven och kommer i mitt fall täcka den ev. skarv som blir när jag kapar av huven som sticker ner mellan framlyktorna, om jag inte hittar en GTR huv som inte har den biten.




och bild med en sådan monterad



lite bilder o text på vad som hänt under helgens motorbygge/byte


som ni vet så köpte jag en bättre beggad motor från england med 6000mil på nacken men med blåst topplockspackning...
fick hem den och skickade toppen på planing så man skulle vara säker på att den inte slagit sig, det hade den inte utan killen som planade den tog någon tiondels mm.

ur med gamla motorn (som fortfarande satt i bilen.


sedan monterades ARP topplocksbultarna som resulterade i huvudbry då den hylsan som behövdes för att skruva fast muttrarna var en 12-kantig formad historia (kommer inte ihåg vad den heter) som dessutom för att kunna gå ner mellan kammarna måste vara smal och lång...
efter åkt runt till alla reservdels samt verktygsfirmor i södertälje med ett "neee, sådan har vi inte hemma MEN vi kan beställa..." så åkte vi till Biltema och köpte en sådan hylsa. dock så var den för kort för att pinnbulten skulle kunna vandra fritt inne i den...
då kapade vi av hylsans "anslutningsdel" och svetsade på en annan längre hylsa, inte snyggaste men klart funkis (efter lite slipande på utsidan o lite borrande på insidan för att pinnbultarna skulle gå fritt inne i den o att den inte skulle ta i kammarna o toppen på utsidan)


tvätta nya toppen från flis (från planingen), montera tillbaka kammar o tryckare.



montera på insugssidan och avgassidan, montera tillbaka alla slangar och kablar som sitter mellan block/insug/avgassida.

1 av 2 filurer som hjälpte mig (Magnus)


en trött daniel


Kan tillägga att på fredag/lördag kom vi hem till mig vid 03-snåret, efter en VÄLFÖRTJÄNT 33 Carlsberg guld slocknade vi alla för att vara tillbaka i verkstan vid 0930 på lördagen... *urk*

Lördagen gick huvudsakligen åt att montera insug och avgassidan samt börja montera slangar, sedan var det kräftskiva hemma hos Jensclaudius.

Söndagen roade vi (jag och peter) åt att
1. få peters huvudverk efter att på ett "mystiskt sätt" ouzon hade försvunnit...
2. få alla slangar att hitta rätt plats (skit motor)
3. montera motorn och växellådan....

visade sig att trots ihärdiga försök kunde man inte montera motorn utan att ta ur lådan...



vid 2040 var lådan ur och lite krångel senare 2120 var lådan monterad på motorn och
motorn börjades lyftas i.

2220 var motorn i och fastdragen (ett motorfäste som inte ville passa så vi tog loss det och allt löste sig)


får tillägga att jag var på Skavsta flygplats och hämtade tjejen 2305 och då hade vi hunnit städat upp lite efter oss...

Måndagen ägnade jag lite halveffektivt (eller inte) åt att montera alla elkablar o slangar som ska anslutas samt kringutrustning så som AC, generator osv osv


fick hem mitt fjäderbenstag idag också


köpte på mig lite gosaker till bilen igår.


Greddy växelspak


Nismo växelspak, får se vilken av dem jag använder.


Nismo nyckel, som kommer slipas för att funka till min bil


Nismo ventilhattar "anti-tjuv"

måste ju ha en fräsigare ratt, så första steget mot det blev ett BOSS rattnav...
nu är frågan bara vad jag ska ha för ratt???



en bild på nya "förändringen", en dekal på bakskärmen, likadan på andra sidan.



idag var det dags att skruva loss toppen igen...

kom så långt att all kringutrustning och kablar samt slangar är losskopplade men när jag skulle skruva loss topplocksbultarna (ARP bultar) så gick special hylsan sönder (2st hylsor ihopsvetsade)...

nu har jag dock tid att vänta på att rätt storlek kommer, så beställde 3st hylsor (då jag var isäker på vilken storlekt det var) 12, 13 samt 14mm (12-kantigt mönster.... skit jänkare som inte kan göra standard grejor :P )

provmonterade även kolfiberkåporna, kåpan över kamremen passade perfekt utan moddning, den som sitter över tändstiften kan jag säga inte direkt passade :P
blir att tillverka egna kåpor eller vad man nu ska göra...

bild på kåporna kommer ikväll.


lite gosaker som jag hittade hemma när jag kom hem efter övningen


provmonterade kolfiber bitarna, kamremskåpan passade perfekt men tändstiftskåpan passade sådär :P

iof så är både avsedda för RB26, men man måste ju prova



resten av motorrummet


idag så fick jag tag på hylsan jag behöver för att få loss toppen, så nu är den loss...
bara att plana o sedan montera tillbaka den



ska åka till lackaren i morrn och titta på lackprover...

blev även en ny ratt idag...



några bilder på vad som hänt igår och idag.

org. downpipen togs bort och nya monterades dit (efter lite "planing" av ytorna för att få dem 100% raka)

toppen och nya topplockspackningen (3 lagrad stålpackning från Cometic) monterades, nu håller jag på att montera dit all kringutrustning.

toppen ur.


nya downpipen monterad



toppen åker i


toppen i


nu lever bilen igen

nu är det till och med värme i kupen, vilket försvann ungefär samtidigt som bilen började strula...
luftat den men ska köra lite med den i morrn så man "skakar bort" eventuella luftfickor...




så nu är en 3" sportkat på väg hem från www.katalysatorteknik.com
hoppas på en snabb och smärtfri leverans.


_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
så nu är baken provmonterad och uppspacklad vid bakskärmarna (pga att paketet är till en GT-R som har bredare bakskärmar).




varit och hämtat skärmrullar maskinen.
"maskin" är kanske att ta i lite...

ett verktyg kanske är mer korrekt, den är hyrd från www.dli-teknik.se




för att lösa kylproblemet blev det 2 st 12" elfläktar



en kompis till mig gjorde detta i PS vad tror ni?



Har under dagen roat mig med att rulla bakskärmarna.

började med att montera fälgarna som ska på så ni ska få se hur mycket de sticker ut (samt tar i när det guppar)



sedan monterades hjulet av och valsnings verktyget monterates.



sedan gjordes det rent under skärmkanten med en stålborste och en trasa med t-sprit.

värmde och valsade in L-formade kanten på framskärmarna.


när man fått upp en ordentlig temperatur på lacken (för att minimera att det spricer) så börjar man försiktigt att rulla, prova sig fram med vinklar och tryck.

fram räcker det att göra så, men bak måste skärmarna ut...

försökt först med att valsa in kanterna som jag gjorde fram, men det funkade inte så då åkte kapen fram och kapade bort det

då bilen ska lackas gör det inget att det blir skador på lacken.
kommer svetsa och rostskydda kanterna i hjulhuset om någon dag.

rulla rulla, värma värma... Osv osv... man bör vara 2st då det är jobbigt/svårt att hålla en jämn temperatur på plåten medans man rullar.



Resultatet.




passade på att hänga på kjolpaketet så man får se hur det kan bli när allt är klart.



lite funderingar på om mitt motorrum ska likna denne R34as



2 bilder lite bakifrån så ni ser hur bakdelen kommer se ut




köpte en uppsättning nya baklyktor idag



fick hem mina nya 12" fläktar idag



blev en ny sak till bilen idag

Kenwood KVT-627DVD

7 inch widescreen TFT colour active matrix display
New fully-automatic 'Z-Action' open / close mechanism
Interactive touch panel control with OSD (on screen display)
DVD disc menu direct-touch operation (with highlight-control mode)
FM / MW / LW radio tuner with 24 station memory presets
Maximum output power 50W x 4 (MOSFET power IC)
Three preamp outputs with 5 volt level (front / rear / subwoofer)
one RCA AV output (PAL or NTSC, according to source)
one RCA AV input (PAL / NTSC auto selection)
one RCA video input with mirror mode function for rear view camera
System Es+ tone control
System Q sound preset system
Installer and backup memories for audio and video settings
DVD video playback
DVD+ / DVD- R/RW compatible (video format only)
WMA / MP3 decoder for compressed audio files. ID-3 tag display
MPEG 1/ 2 video file (.mpg and .jpg) playback
Removable front panel section and four digit security code to deter theft
Complete with full fitting and operating guide





har ju dubbeldin i bilen så det blir nog även en tävlingsstereo (om denna inte duger) när bilen tävlar i EMMA racing nästa år som planen är.
inte någon digitaltv tuner, men funderar på att koppla en bärbardator till den så man kan surfa samtidigt o kolla på film

Ska ta och presentera nya sponsorn till bygget.


Do88.SE som kommer bidraga med Siliconslangar till bygget, så nu kommer så många som jag kan av de fula svarta gummislangarna som är i motorrummet bytas ut till blåa frächa slangar

några smakprov av deras prisvärda slangar.


Har även idag lagt igen försänkningarna i en av de kamremskåpor som jag har som kommer bli helt plan och sedan lackas i bilens färg för ett cleanare intryck.


om de startar ett program för "shopoholics" så kommer jag kvala in :P

köpte mig en ny stol idag (ja bara 1 letar efter en till)
Honda S2000, lite vätskadad på den men med en ordentlig rengöring och infettning borde den bli som ny




någon som har en svart vänsterstol från honda S2000?

fick även en ljudsponsor till bilen

N-core.se kommer förse med bilen med dess högtalare samt slutsteg



Specen kommer se ut som följande:

Kupen.
MIDBASAR i dörren:
TEC SPL8HS 1st 8" midbas i varje dörr


DISKANTER i dörren
TEC SPL25N


Sedan för lite mer dunka dunka kommer lite i bagaget också.
SUBWoOFERS i skuffen 2st 12" basar
TEC TSW 1200


HÖGTALARE i bakluckan
TEC SPL 5


SLUTSTEG till framsystemet och bakluckan
Celestra FA475x


fick hem 2 paket idag till bilen.

1 3" sportkatalysator.
1 uppsättning LED-style baklysen, var såklart tvungen att provmontera ena lyktan

Släckt.


Tänd.



"nattbild" på baklyktan.


_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
blivit lite gjort på bilen idag i alla fall...

dock så var jag tvungen att lägga ner lite tid på min bruksbil (mitsubishi galant v6 kombi -98) som behövde ett nytt hjullager fram...
3 timmar för att få bort det (slutade med att det kapade sönder) 1 timmer för att montera tillbaka och provköra...

det som hände med skyline idag var att passa in sidokjolen på vänstersidan och spackla lite på den för att få perfekt passform.

sedan åkte kapen fram och kapade lite i huven....

fult att ha en renault huv :P


kapat för att likna gtr huven.


huvläppen som kommer täcka kapningen så man inte måste ha 100% finnish...


som vanlig är all plast bara dit tejpad för att få en uppfattning om hur det kommer bli

här är bilderna på stolen, söker efter en vänsterstol också, någon som vet om en svart honda S2000 stol för vettig peng tjo till.

dvd'n



så nu har julledigheten börjat så en del tid kommer att tillbringas i garaget för att få något gjort med bilen....

det som ska göras är:

innan lack:
montera och justera in kjolpaketet
demontera lister o annat inför lack

lack:
slipa ner karossen
lacka karossen

efter lack:
montera tillbaka alla tillbehör
montera kjolpaket
höja upp bilen någon cm genom att skruva upp coiloversen
bygga om inredningen och klä om delar av den pga ljudinstallation

Ljudinstallation:
1st 8" midbas i varje dörr samt diskant till dessa
steg till midbas och diskant
2st 12" basar i bagaget
2st 6.5" högtalare med diskant i bagaget
steg till bagageinstallationen

Prestanda:
Montera FMIC
Montera oljekylkit med relocation av oljefiltret
köpa och montera R33 turbo
montera 3" sportkatalysator
montera 444cc gtr spridarna med nytt motstånd

utsidan:
Japan inspirerad dekor med ett tema (hemligt för stora massorna tills det är monterat)


så det finns lite att göra inför nästa sesong :P

ett smakprov på hur det går med kjolpaketet...

det kommer vara klart idag och även få slipgrund på sig (som det ser ut just nu)



nu kommer bilder på hur det ser ut dels i verkstan (kriget som råder där just nu) samt bilder på hur paketet ser ut när det har slipgrund på sig.







inte att förglömma masken som skyddar mig mot lösningsmedlet i slipgrunden.


nu kommer bilder på kjolpaketet monterat.
insåg när jag skruvat på det och skulle backa ut ur verkstan att coilovern är mer nerskruvad på vänsterfram än höger fram så jag var tvungen att byta till en annan fälg (som inte tog i) pga att jag inte orkade samt har verktyg för att skruva upp den...











LED baklyset tänt (glömde koppla in kabeln tidigare)



huvläppen provmonterad.



trevligt trevligt, behöver du delar är det bara att höra av sig, kan fixa det mesta via min kvällsfirma KudOZ PerformanZe www.kudoz.se

Har sett lackprovet idag =D
Ni kommer behöva SOLGLASÖGON för att inte bli snöblinda :P




medan jag lämnade tillbaka släpet jag hyrt så hade jimmy polerat upp bilen (så all skit försvann) tror inte jag sett den så blank i ming ägo :P






now is everything exept the body painted.

a sneakpeak of the paint...

the colour is from a toyota that is produced 2003-2007 (maybe even next year :P )



some more pictures







igår kväll/natt lades sista lagret klarlack på bilen.

så här kommer lite bilder fram till dess, mer bilder kommer ikväll när jag varit hos lackaren igen senare idag.






och några bilder på färdiga grejor.






nu kommer lite bilder på lacken.









kommer mer bilder i morrn i garaget mitt.

kan även säga att det var en jävla skit resa hem då jag fick punka på släpet.... tokslut blev däcket (gnistrade om fälgen eller cordsen sista meterna på motorvägen innan jag svängde av i södertälje)

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
lite har hänt idag i alla fall.

köpte mig en fräs så jag kunde börja fräsa bafflar till framhögtalarna (8")




rev av klädseln på ena dörrsidan, ska ta bort skummgummit i morrn, någon som vet ett snabbt sätt att bli av med det?


något såhär kommer den vara placerad.

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
liten uppdatering vad som hänt idag.

påbörjade ena dörrsidan och innan jag åkte hem från verkstan så hade polyestern härdat.

så i morrn blir det lite spackling o bygga nästa dörrsida.




_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
köpte på mig en uppsättning sidospelgar idag




_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
några bilder på utvecklingen på dörrsidorna.

plastat baksidan av dörrsidorna samt lagt på 1 lager med glasfiberspackel på framsidan, kommer lägga på ett eller några lager finspackel för att få jämt o fint innan jag klär dem med svart vinyl


inte kommit lika långt på andra sidan.
har inte hunnit lägga på glasfiberspackel och några lager glasfiber till.

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
några bilder på framgången av dörrsidorna.






inlägg i kolfiber

blir nog att göra om dem så jag får dem så bra som jag vill ha dem, kanske göra en form så man kan göra fler även åt andra skyline åkare...)

en bonus bild på lacken i solljud

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
igår var tavi (från www.skyline.se) och hämtade 2st fälgar som han lägger om däcken på

var hemma hos jens germunsjö (jensclaudius på div forum) och hämtade 2st 12" basar och diskanterna till framsystmet (som består av 8" midbas o diskanter) allt från www.n-core.se

kommer börja plasta i bagaget idag för att när det är plastat klart där börja montera kjolpaket (får se om man hinner med det denna helg, troligen inte).
när paketet är monterat så kommer bilen åka till Pierre på Phatdesign.se för att få lite dekor som kommer klargöra vilket temat är på bilen

Skyracer du är bara tyst om temat, kan säga att den stora grejen som kommer att få de flesta att se temat är snart färdigbyggd via en kille i en England.

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
Har hänt lite i helgen än så länge....

baslådan är nästan klar, några lager med glasfiber och polyester samt lite glasfiberspackel så är den klar (bara fixa så jag kan montera den stummt)



Basarna kommer spela in mot kupen genom ryggstödet som jag kommer kapa upp ett hål i för att få ut ljudet i kupen.



lyfte i en av honda S2000 stolarna som kommer i bilen.


blev några roliga saker för att klargöra att bilen har ett japanskt arv.


_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
idag så lades det några lager glasfiber till på baslådan samt spacklade lite på den, nästa helg blir det nog att dämpa upp den med butimenmatta för att få den att blir stum.

funderat lite på hur jag ska montera "svärden" som jag köpte igår, tror att det korta blir att montera mellan förarstolen o mittkonsollet nära instrumentbrädan så man snabbt kan "dra" den när ninjorna kommer :P

ett alternativ är att köpa 1-2 kit till så man kan bygga in dem i dörrsidorna så man kan ha dem som handtag för att stänga dörrarna

än så länge under helgen så har följande hänt.

bilen är ljuddämpad med butimen matta, dörrarna låter inte som konservburkar



har även kapat sönder orginalfästena till org. stolarna o svetsat ihop dem med mina Honda S2000 stolar.

tycker det blev RIKTIGT bra, samt att de var sköna att sitta i



monterade även nya ratten (även om man inte ser det på bilden)

_________________
Daniel Landström
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Banbil?

_________________
bmw bmwsson
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
klart att den ska provas på bana

måste ju se vad dem går för...

även om den inte kommer vara optimal pga ljud o annat tyngande....

men för mig som inte kört bana tidigare kommer den räcka... tror inte bilen är begränsningen utan föraren som begränsningen sitter :P

_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
Bilen kommer att tävla i EMMA racing, alltså billjud med utställning o konbana/strippen som inriktning.

men tänkte prova på skyline.se, speedfreaks.nu samt japmeets bankörningar då jag inte gjort detta tidigare o ser fram emot att göra det

visst så kommer bilen vara lite tyngre mot vad den kunnat varit men får helt enkelt öka effekten men framförallt lära mig köra bättre :P

_________________
Daniel Landström
Citera
Zyclone
Nynäshamn
Här sen Mar 2006
Inlägg: 10



Lycka till Daniel. Skulle också villa löra EMMA Racing

_________________
David Jovegard
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
i går hände följande i garaget:

Coiloversen skruvades upp lite fram (så att fälgarna inte ska ta i skärmarna och kjolpaketet)
Kablar till stereon drogs, kapade och lödde om matningen till stereon under instrumentpanelen (såg ut som en ormgrop där)
saknar strömkabel (35mm2) för att kunna flytta tillbaka batteriet till bagaget.
Provmonterade nya sidospeglarna, ska lackas svarta för att de inte förbli "abs-plast" svarta...




_________________
Daniel Landström
Citera
sir_daniel
Tungelsta
Här sen Mar 2006
Inlägg: 76


Trådstartare
nu är sidokjolarna limmade o skruvade, håller på o härdar nu




_________________
Daniel Landström
Citera
Zyclone
Nynäshamn
Här sen Mar 2006
Inlägg: 10



Ser skit bra ut daniel. Du får ta och klä om lite saker till mig med i kolfiber sen

//David

_________________
David Jovegard
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Nissan Skyline R32 gts-t -93
1, 2   >>
11608 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande