Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 108, 109, 110 >> 32 besök senaste veckan (1401972 totalt) |
Växelspaken kommer från en volvo v40.
Jo för att få stolen mer mot mitten så gjorde jag så och att få wirarna rakare. Det är ju inga problem att köra en högerstyrd bil så då borde det inte vara några problem att köra en vänsterstyrd med växelspaken på vänster sida. |
||||
Hej, får väl först instämma i vilket fantastiskt bygge du skapar, kommer bli riktigt fränt när den är klar
En fråga: du har ju liksom mitt bilprojekt motorn i bakänden, hur har du löst gaspedal och vajerdragning? Jag har klurat lite men hittar inget bra sätt att lösa detta. kanske du har lite bilder? Mvh Kristofer _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Volvo V90 T8 -19 (Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
nu har jag rivit bort allt och det var väldigt oseriöst gjort inför provkörningen bara.
Är inte gjort på något annat sätt än med motorn i fram, bara en längre wire. köpte sån på metervara hos en moped återförsäljare. |
||||
Har hunnit med en del de senaste veckorna, det börjar närma sig lack av chassit.
Sen har jag ett problem med rutan, han som hade en ugn som kunde hjälpa mig med formningen av rutan har slängt den på skroten utan att sagt till mig. Och ska jag bygge en komplett vakuumformings anläggning är det ungefär samma pengar som att köpa en glasruta. Nu behöver jag ha tips om företag som har lite större vakuumformings utrustning. För det börjar närma sig ruttillverkning nu. Satt dit expansionskärlet igen. Luftutsläpp från främre defusorn. Tanken är klar och på plats. I brist på annat att göra madens epoxin härdar på dörrarna så har jag kapat upp gälarna. |
||||
Min tidigare arbetsgivare Prototal har grejor: http://www.prototal.se/metoder-plast _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||||
Kolla med .. http://ntplast.se/
han som håller i det heter Bosse vet att han gjorde rutor åt Stcc när han jobba åt Pilkington... bo.asenlund@ntplast.se Tel: 026-24 84 74 _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||
Bra nu har jag lite olika firmor som jag kan kolla med.
Plastruta får man visst ha på amatörbyggen om man byter den när den börjar bli repig. Tror en glasruta skulle kosta ca 20k om man bara skulle ha en ruta. Nu är äntligen dörrarna helt klar och jag är nöjd med dom, har bara hållit på med dom i ca ett år... Nu har jag bara 7 punkter kvar innan jag får plocka isär chassit och måla det. Dörrlåset är där |
||||
hunnit gjort lite mer saker i helgen
Fäste för bogserögla. Värmepaket med fläkt. Oljekylaren |
||||
Fullt godkänt om man har koll på när rutan behöver bytas - fick jag lära mig nyligen! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Låter intressant! Lite olika regler då beroende vem som bestämmer. I min region har det aldrig varit ok. Nu är det kanske ändrat? Skitbra i så fall. Lite sent för mitt bygge då jag redan köpt kaross, men nästa..... _________________ Magnus nilsson |
||||
|
||||
Väldigt inspirerande att läsa om ditt bygge. Har blitt helt såld på den bilen.
Men tänkte på en sak... Eftersom all plast i karossen är mycket arbetad, så blir det väl lite svårt att repruducera panelerna om du skulle va emot här och där på banan? _________________ Magnus nilsson |
||||
går man av med en glas/kolfiberbil i den här kalibern, så gör man det troligen rätt ordentligt . så kan man räkna med omfattande reparationer oavsett, så plast/lackjobb blir nog minsta huvudvärken
ungefär som att krasha med en sporthojj, när man väl gör det så har man annat att tänka på (jag har själv testat ) fortsätt med uppdateringar, denna bilen är en grym förebild _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Jo det har du ju förståss helt rätt i.... men jag tänkte inte på att krama amcoräcken och äta däckbarriärer, utan på mer mysiga närkontakter med andra förare. Kan ju bli trångt i kurvorna när adrenalitet sprutar....
_________________ Magnus nilsson |
||||
Det är inte så mycket plast på karossen som är arbetad, största är ombyggnationen av dörrarna, men det är bara att ha gjutformen för dörrarna fastskruvad i karossformen så är den delen hel från början så slipper jag göra om det nästa gång och inner skärmar och luftkanaler är det inte många timmars jobb på.
Det jag dock är orolig för är fästena för karossen dom är inte roliga att få till och den ska sitta rätt. Jag ska inte tävla med den då det inte riktigt finns någon klass som den passar in i, skulle vara stac i så fall. |
||||
Lite helt otroligt, två dagar med uppdateringar i rad.
Fick hem Jeppssons och mina höjdjusterare från anodiseringen i dag. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 108, 109, 110 >> 32 besök senaste veckan (1401972 totalt) |