|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
14 Mar 2016 11:31
And ersJepp sson skrev: | Servo på ledningen? På bromsledningen menar du?
Det där får du nog illustrera med en bild sen när du har monterat det. Eller länka till någon produkt. |
Nä på kopplings ledningen. Huvudcylinder>servo>slavcylinder. Och helt plötsligt kan man köra med en koppling som tål hur mycket vrid som hällst men är lika lätt att trycka ned som en vanlig vardagsbils koppling.
Får be brorsan ta fram länk till servon sen i kväll.
|
Supramannen
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515
14 Mar 2016 11:36
Så har tex Porsche på 996 och 997 turbo. Man tappar lite känsla tyvärr men blir lätt trampat
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
|
Pajen
Skövde
Här sen Jun 2005
Inlägg: 106
14 Mar 2016 11:43
Hej, vad kör du med för pulverlack på grenrören, finns det värmebeständig eller funkar det med vanlig menar du, länka gärna om det är någon specialare.
_________________ Tomas
Andersson
Pontiac Fiero -87 Såld
BMW 525 -05
|
per_cooper
Bergeforsen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1188
14 Mar 2016 17:41
Ajden skrev: | And ersJepp sson skrev: | Servo på ledningen? På bromsledningen menar du?
Det där får du nog illustrera med en bild sen när du har monterat det. Eller länka till någon produkt. |
Nä på kopplings ledningen. Huvudcylinder>servo>slavcylinder. Och helt plötsligt kan man köra med en koppling som tål hur mycket vrid som hällst men är lika lätt att trycka ned som en vanlig vardagsbils koppling.
Får be brorsan ta fram länk till servon sen i kväll. |
http://www.carbuildersolutions.com/uk/compact-remote-brake-servo
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
15 Mar 2016 09:48
Är speciell pulverlack som tål värme. Enligt tillverkaren ska de inte tåla värmen som grenrör har, men enligt långtidstester som jag gjort funkar det bra.
Köper det här ifrån http://www.metal.teknos.se/, fast minsta förpackningen är 15kg
Brossan pulverlackade grenrören i går kväll och även winsh tornet till slapvagnen som han bygt nu när bilen inte hinner bli körbar då får jag winsha upp den på vagnen.
Grenrör och avgashus
Winshfäste
Efter en natt med betpasta.
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
18 Mar 2016 20:58
Smygstartade helgen i dag också med att gjort klart tryckrören
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
19 Mar 2016 21:30
Dagens jobb, tillverkat inloppsrör till turbonarna. Blev en jädra massa konor för att få de olika diametrarna att passa ihop.
En fundering bara om det är någon som vet. Om det regnar ordentligt kommer det här funka då. Eller bör jag stanna och koppla bort inloppen till filtrena då? Luften tas in i NACA duckten framför framhjulet uppe på skärmen.
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15465
19 Mar 2016 22:18
Det är nog ingen större fara.
Du behöver få in ganska mycket vatten innan det händer något spännande.
|
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122
19 Mar 2016 23:59
Lär ju vara lungt såvida dem inte sitter rakt nedåt och du kör ned i en djup vattenpöl typ (en bekant testade det, inte att rekommendera)
Kolla nästan alla formelbilar har på ett eller annat vis tvångsmatade luftburkar och det funkar ju uppenbarligen
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
|
Pajen
Skövde
Här sen Jun 2005
Inlägg: 106
20 Mar 2016 00:32
Hur blir det med insugen om bilen står still och det kommer en riktig regnskur, blir det 2 vattenfyllda turbosar
_________________ Tomas
Andersson
Pontiac Fiero -87 Såld
BMW 525 -05
|
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122
20 Mar 2016 00:51
Har du grejjat alla övergångar själv? Isåfall hur?
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705
20 Mar 2016 10:33
Skurit ut plåt och valsat ser det ut som!
Snyggt jobbat!
Mvh Erik
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
20 Mar 2016 10:36
knotan skrev: | Har du grejjat alla övergångar själv? Isåfall hur? |
Använt det här programmet och sen exporterat filerna till dxf och skurit ut med plasman'
http://ajden.se/Cone.exe
När jag står still och det regnar är det inga bekymmer. Har dränerings hål i botten på luftfilter hållaren.
|
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122
20 Mar 2016 17:41
skitsnyggt iallafall
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
|
sx-pojken
Hallstahammar
Här sen Mar 2014
Inlägg: 227
20 Mar 2016 18:01
Pajen skrev: | Hur blir det med insugen om bilen står still och det kommer en riktig regnskur, blir det 2 vattenfyllda turbosar |
nä bara extra vattenkylda...
mvh
_________________ Tobias Hedlund
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
20 Mar 2016 21:26
|
ZVR
Torshälla
Här sen Nov 2004
Inlägg: 655
20 Mar 2016 22:20
Snyggt jobb som vanligt!
Vad är det mer som ska byggas som inte hinns med nu?
_________________ Oscar Zettervall
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
21 Mar 2016 09:05
Vatten kylaren till ICn var kvar att bygga sen tror jag allt stort var klarbyggt.
|
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10584
21 Mar 2016 09:35
Ajden skrev: |
En fundering bara om det är någon som vet. Om det regnar ordentligt kommer det här funka då. Eller bör jag stanna och koppla bort inloppen till filtrena då? Luften tas in i NACA duckten framför framhjulet uppe på skärmen.
|
Det är nog ingen fara med lite vatteninsprutning. Så länge du inte blöter ner luftfiltrena för mycket.
Men du menar framför bakhjulet, va?
_________________
Ny kulbil i garaget.
|
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2325
Trådstartare
24 Mar 2016 10:56
Jo menade bakhjulet.
Är ungefär i Söderteälje på väg ned mot Elmia nu.
I morse kl 6
|
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1666
24 Mar 2016 11:25
Tjusigt, man blir tårögd!
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
|
|