Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 108, 109, 110 >> 35 besök senaste veckan (1401975 totalt) |
Ja det var sjukt mäktigt att bli omkörd av en så otroligt välbyggd bil. Smått overkligt att ligga bakom en LeMans räser med min gammel Renault. Lite olika världar. Men mycket imponerad av bygget!
MVH Rikard Blå Renault R8G _________________ Toyota Supra, rescued from the AbFlug madness! https://www.youtube.com/watch?v=hR5qqIVdJv4 Rikard Fritzell |
||||
Kul att se bilen på banan, i dess rätta element!
Skrapar inte bilen i asfalten? Den ser ju extremt låg ut och Mittsverigebanan är ju inte överdrivet slät... Känns den balanserad på bana? Mvh /Claes Ps. Glasserbjudandet gäller fortfarande.... _________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||||
Det ser så sjukt ball ut på banan. Man skulle nästan kunna tro att den är byggd efter nån racingbil Kul att se den rulla i sitt rätta element efter att ha följt tråden från början.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Ja, den där filmen gav ju viss mersmak... Grymt! |
||||
Kanonbeslut! Jag tror att det är klokt att vara lite "konservativ" med mappningen på en i övrigt oprövad bil. Det finns säkert många andra saker som kommer att behöva justeras alternativt gå sönder så varför börja med att skrämma upp motorn till max. Den blir knappast slö med "bara" 495 hk... _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Film från gårdagens backtävling, Robert och jag körde "lika-tid" men vi gav vad som gick ändå.
Min bästa tid blev 0.49,81 Roberts bästa tid 0.52,10 Lägg märket till Roberts miner när han bromsar på sig. _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
I söndags hade jag och Robert blivit inbjudna att köra konbana tillsammans med Porsche Club Sverige på Sundsvall Raceway.
Här kommer en liten film från körningen: _________________ http://www.ajden.se http://3d-scanning.se/ https://www.instagram.com/perajden/ Per Ajdén |
||||
Länken är död. Är det möjligt att får infot från lådan dvs precis vilken teknos pulverlack det är? _________________ Nathan Det går bra att skriva svar på Svenska, är bara för lat att skriva på landets språk. 06 Subaru STI Spec D PPP 09 Rotax max Intrepid Sirius |
||||
Ta bort , i länken så funkar det http://www.metal.teknos.se/ _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
länken ger bara mig teknos hemsida inte precis vilken pulverlack som han har använt
_________________ Nathan Det går bra att skriva svar på Svenska, är bara för lat att skriva på landets språk. 06 Subaru STI Spec D PPP 09 Rotax max Intrepid Sirius |
||||
Man får ringa till dom och fråga efter värmetålig pulverlack. Så gjorde jag.
Sen måste jag säga att det blir inge Örebro raceday för mig. De bjöd in mig till att köra, men de ville varken betala hotell eller bensinpengar för resan. Att behöva ta ledigt två dar åka 100 mil och sen betala boende själv kändes inte riktigt värt det. |
||||
Det här jag gjött förut. Antar att det är den pulverlack som dem säger klara typ 600c annars är det någon keramik pulver som kräver ett ugn som klarar av att blir värmare än 250c. stämmer det?
_________________ Nathan Det går bra att skriva svar på Svenska, är bara för lat att skriva på landets språk. 06 Subaru STI Spec D PPP 09 Rotax max Intrepid Sirius |
||||
Ursäkta sent svar, missade det. Är den som sägs klara 600grader, men tål mer i praktiken. Ugnen behöver bara gå upp till 200 grader.
Nu har jag börjat med småjobben som ska fixas i vinter, är inga stora saker utan mest bara småfix som inte behövdes för att köra i somras som ska göras. Det jag gjort nu är att monterat bränslekylare, större fläktar och isolering mellan tank och motorutrymme för att få ned temperaturen på bränslet som jag hade problem med på bromsningen att det ville bli varmt. Sen har jag även passat på att renoverat skärbordet jag har, för det har börjat blivit ganska trött på slutet, men det har trotts allt varit med i 7år. Det gammla styrsystemet är till salu om någon är intresserad. Bara att montera det på ett plasma bord eller liten fräs och köra. Datorn bör bytas ut då den börjar vilja låsa sig ibland. Men det är bara att ta en gammal pc med skrivarkort och plocka över extra skrivarporten och hårddisken till den. 5000kr skickas inte, men kan levereras på fredag den 25e längs med E4an ned till Stockholm. |
||||
Gjort klar främre och bakre defusorn nu. Håler på att försöka beta av allt som ska göras på den i vinter innan jul för efter det ska vi sätta igång med Sensorn.
|
||||
Börjat byggt innerskärmar då det blev alldeles för mycket skit i motorrummet utan.
Även konstaterat att nu när jag lyckats tagit mig ned till 10 timmars arbetsdag så hinner jag med lite åt mig själv då också |
||||
|
||||
Gjort nya främre undre bärarmar då jag ville ha lite mer caster och få fram hjulet lite för att det skulle passa bättre i hjulhusen.
|
||||
Våra race- och banåkarbilar Bentley EXP Speed 8 replica -2016 Bygger Titan avgas | << 1, 2, 3 ... 104, 105, 106 ... 108, 109, 110 >> 35 besök senaste veckan (1401975 totalt) |