Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
AR-Cupen Anderstorp 2008 + Vagnbok
<<   1, 2, 3   >>
27374 besök totalt
Humlan
Oskarström
Här sen Apr 2008
Inlägg: 44



Björnes skrev:
Anledningen till att AR-Cupen finns var att vi fick förfrågan om vi inte kunde göra något som skapade träningstillfälle för skolans elever. Det drogs igång och ladess från klubbens sida ner mycket arbete med att jaga folk,göra reglemente jag har av förbundet utverkat dispens att använda egen vagnbok för att hålla ned kostnaden.
Det har lagts ned mycket jobb på att få någon som vill åka. Hur många var det från skolan i går utom dig själv? Hur mycket jobb har ni på skolan lagt ned för detta? i sista stund tog klubben tag i gårdagens tävling som ni tagit på er att promota och sköta...... Två rader i er kalender lockar inga att åka. Anledningen att jag skriver här är att få dig med flera att reagera men enda reaktionen är att du tycker jag är negativ mot serien, men det är jag inte utan mot ert engagemang om det är av okunskap eller ointresse vore intressant att få veta. Skulle inte förvåna mig att detta till och används som skäl att lägga ned och då har det nått botten.


Anledningen till att serien finns är INTE enbart att skapa tävlingar för skolans elever.
Varför skulle vi lägga ner serien? Vi arbetar för fullt med att få fram fler startande, men dina syrliga antydningar hjälper inte ett dugg. Att du hela tiden skriver här och snackar om att det ska läggas ner är bara skitsnack. Vi har lagt ut 5 tävlingsdatum, dessa ligger fast oavsett hur mycket du snackar skit. Vi kommer inte att lägga ner.
Vill du diskutera detta seriöst är du välkommen när som helst att ta det öga mot öga. Du vet var jag finns.

_________________
Stefan Bernström
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Humlan skrev:
Björnes skrev:
Anledningen till att AR-Cupen finns var att vi fick förfrågan om vi inte kunde göra något som skapade träningstillfälle för skolans elever. Det drogs igång och ladess från klubbens sida ner mycket arbete med att jaga folk,göra reglemente jag har av förbundet utverkat dispens att använda egen vagnbok för att hålla ned kostnaden.
Det har lagts ned mycket jobb på att få någon som vill åka. Hur många var det från skolan i går utom dig själv? Hur mycket jobb har ni på skolan lagt ned för detta? i sista stund tog klubben tag i gårdagens tävling som ni tagit på er att promota och sköta...... Två rader i er kalender lockar inga att åka. Anledningen att jag skriver här är att få dig med flera att reagera men enda reaktionen är att du tycker jag är negativ mot serien, men det är jag inte utan mot ert engagemang om det är av okunskap eller ointresse vore intressant att få veta. Skulle inte förvåna mig att detta till och används som skäl att lägga ned och då har det nått botten.


Anledningen till att serien finns är INTE enbart att skapa tävlingar för skolans elever.
Varför skulle vi lägga ner serien? Vi arbetar för fullt med att få fram fler startande, men dina syrliga antydningar hjälper inte ett dugg. Att du hela tiden skriver här och snackar om att det ska läggas ner är bara skitsnack. Vi har lagt ut 5 tävlingsdatum, dessa ligger fast oavsett hur mycket du snackar skit. Vi kommer inte att lägga ner.
Vill du diskutera detta seriöst är du välkommen när som helst att ta det öga mot öga. Du vet var jag finns.


Vad det anbelangar så var det du som nämnde ordet lägga ner först inte jag. Sedan att lägga fast datum men sedan då, det är mycket mer arbete än så. Om du som har det som jobb inte hinner med så kan du väl åtminstone lägga över det på dom som sköter det ideellt på sin fritid så det blir gjort något tidigare. Det var från första början så att det kom ifrån en då anställd hos er att det sedan blev något som några i klubben la ner mer arbete i. Då vi ville skapa någon enkel väg in i bilsporten under SBF s flagg.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Carola Törnvall

Här sen Maj 2009
Inlägg: 92



Har nu läst inläggen här i omgångar och vill inte smutskasta någon......men jag tycker inte att vi ska lägga ner denna energi på att "prata ner" vår cup eller vem som bär ansvar för det ena och det andra. Vi har verkligen kämpat med denna cup och då kan jag inte acceptera att det skapas negativitet bara för att någon inte är nöjd med hur det hela började(du får gärna ringa till mig Björn om du vill)

Vi gör alla så gott vi kan och har nu ingått ett samarbete med Anderstorp Raceway. Detta gör att vi alla är lite "gröna" med vad som ska göras hit och dit....men vi lär oss bara vi hjälps åt.

Jag personligen tycker att vi ska se framåt och inte älta det som varit, nu kan det ju bara bli bättre....eller hur!

_________________
Carola Törnvall
Citera
matte #25 tornado
falkenberg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 590



Bra sagt Carola!

AR-cupen är en jättebra tävling och passar utmärkt som tränings tillfälle inför vilken serie man än tänkas kunna åka.

Vi kommer att åka så många gånger det går.

thumbs up

_________________
Mattias Pålsson-#25 tornado
Citera
Carola Törnvall

Här sen Maj 2009
Inlägg: 92



Hoppas att ni kommer den 12:e då

Ni är sååååå välkomna så.

Carola

_________________
Carola Törnvall
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Bättre med lite kubb och ordväxling än inget alls för då fattar folk att vi lever, så slipper jag att bli ner ringd av folk som undrar va f-n son händer eller rättare sagt inte händer. Dess utom står jag för det jag skriver och säger även om en del försöker göra något åt det.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Det måste man väl säga att det var ett lyft när deltagar antalet tredubblas från första till andra del tävlingen när det bara sprids att det har blivit av.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
T Ahlqvist
Gislaved
Här sen Dec 2004
Inlägg: 266



Vart kan jag hitta resultatlistan?

_________________
Team Ahlqvist Racing
http://www.ahlqvist-racing.se
070-6504953
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Toni Ahlqvist skrev:
Vart kan jag hitta resultatlistan?



Dom kommer in på ARC's hem sida när dom aktuella resultaten kommit in på nuvarande år för den sidan ligger fortfarande på 2008. Enklare är nog annars att hämta ut på kansliet.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Carola Törnvall

Här sen Maj 2009
Inlägg: 92



Hej Toni.
Jag ska ut till kansliet idag och "skynda" på det hela.

Tyvärr så har det inte hunnits med att uppdatera pga
ett ERF och ett SM, men nu ska det ordnas
Hoppas att ni är nöjda med det sista racet och 12 startande
är ju en stor förbättring

Glöm inte att anmäla er till nästa race.

_________________
Carola Törnvall
Citera
Jocke K
Falkenberg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 647



Riktig rolig tillställning va de

Kanon trevligt folk o en kanon service till oss nybörjare

De borde verkligen komma fler som vill åka en så bra serie och till ett kanon pris

Ett stort TACK till personalen i ARC från oss i LBR racing

Vi kommer tillbaka till nästa rejs
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Carola Törnvall skrev:
Hej Toni.
Jag ska ut till kansliet idag och "skynda" på det hela.

Tyvärr så har det inte hunnits med att uppdatera pga
ett ERF och ett SM, men nu ska det ordnas
Hoppas att ni är nöjda med det sista racet och 12 startande
är ju en stor förbättring

Glöm inte att anmäla er till nästa race.



Det var väl 13 anmälda.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Carola Törnvall

Här sen Maj 2009
Inlägg: 92



Ja Björn, det var 13 anmälda. Men jag skrev att det var 12 startande.

_________________
Carola Törnvall
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Carola Törnvall skrev:
Ja Björn, det var 13 anmälda. Men jag skrev att det var 12 startande.


Men det låter väl ändå bättre att säga 13st. sedan att nr 13 råkade vara den pallbocks racern som finns på bild på www.arc.nu under AR cup.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Den inbjudan att köra AR-cupen på Nationalsdagsracet är inte helt klart att den körs eller inte. Det är ju flera dagar kvar så än kan man hinna vela lite. Så vill ni köra så anmäl er så får vi se. Flera avsnitt i såpan kommer utan tvekan.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Nästa steg i såpan blev att hela Nationaldagsracet ställdes in. Ridå.
Men nu ser vi framåt var det någon som skrev, så den 23/6 kör vi nästa AR-cup välkommna då.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Magnus (swe)
Falkenberg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 429



Vi kommer den 23/6 med LBR Racing

Allt tankat o klart
Hade varit riktig najs med lika många startande som sist thumbs up
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



Magnus (swe) skrev:
Vi kommer den 23/6 med LBR Racing

Allt tankat o klart
Hade varit riktig najs med lika många startande som sist thumbs up


Har ni inte några trevliga kompisar som oxå vill komma och köra. Vi har ju egen Vagnbok för dessa tävlingar så om någon har en bil stående som inte har uttagen bok på SBF så löser vi det. Bara den uppfyller säkerhetsreglerna. Kom och ha roligt.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869



Hur vet man när det är hela banan som körs? Har hört att de bara är ibland...?

_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005
Inlägg: 926



AntonG skrev:
Hur vet man när det är hela banan som körs? Har hört att de bara är ibland...?


Det hänger på hur många som kommer det är inte kul när det tar lång tid mellan varje bil och hur bra ni är på att hålla ner ljudet till 95db. Så vi inte stör mer än nödvändigt. Så kom många och håll koll på ljudet. Så löser det sig nog med långa.

_________________
Björn Andersson

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Carola Törnvall

Här sen Maj 2009
Inlägg: 92



Hej Anton.
Vad det gäller frågor kring AR-Cupen så kan du vända dig till Pär Hydèn på 070-630 6308.
Han har svar på det mesta kring cupen och står som ansvarig.

Vi ses väl i morgon

Carola ARC

_________________
Carola Törnvall
Citera
Allmänt banåkaforum
AR-Cupen Anderstorp 2008 + Vagnbok
<<   1, 2, 3   >>
27374 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande