Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Baffling av tråg. | << 1, 2 1 besök senaste veckan (16859 totalt) |
Nej Anders, det blev inte så, tråget är ett B230 tråg. |
||||
Angående skvalplåten på ovansidan av "trågtaket". Så ligger ovankant plåt 10 mm under underkant vevaxel. Så oljenivån kommer aldrig att vara upp vid veven. Så frågan är ju om "vinddraget" från veven piskar upp så mycket olja så man bör ta bort plåten. Alltså gör den gör skada än nytta ?? Vad tror ni ?
För övrigt så har motorn oljekylda kolvar(kovlarna sprutas av olja från undersidan) så mycket olja är i luften så att säga. Jag har hört att många sugmotor trimmare pluggar dessa munstycken för att få ner oljemängden i "luften". Men på en turboladdad motor så är oljekylningen rätt välkommen. |
||||
ok.
Själv har jag provmonterat ett tomt block med ett gammalt originaltråg för att se om styrstaget går fritt. Gissa hur det gick? Det passar precis! Ca 5 mm frigång, det räcker ju gott och väl. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
En skrap-plåt ska sitta nära veven........svårt att se på bilden...men är det verkligen en skrap-plåt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
original monterat.....försök till skrap-plåt...skyddar snarare från oljan nere i tråget _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Fick ett par till bilder på tråget som jag pratade om tidigare..
Tyvärr ser man ju inte hur det ser ut under plåten, om det är nå skvalpskott där eller så... Kanske är lika bra att chansa å köpa ett sånt där istället för att försöka bygga ett eget... Kan ju vara enklare att bygga om det där tråget om inte annat.. |
||||
Sparade trådar/FAQ Baffling av tråg. | << 1, 2 1 besök senaste veckan (16859 totalt) |