Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf mk1 gl växer upp till GTi
1 besök senaste veckan (3993 totalt)
zacke
bollebygd
Här sen Dec 2007
Inlägg: 5


Trådstartare
har en golf gl 83:a som som ska få motor, drivlina och allt annat så som inredning från en GTi special 83:a. allt finns och det är redan en bra bit på väg.

Effekt / Vridmoment (kortfakta):
140 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem:

GTi 8v 1800cm3, vassare kamaxel, extraktorgrenrör samt ett KN-panelfilter, spjällhus från en 5-cyl audi,5 petad låda

Chassi:

coilovers med justerbar dämpverkan

Fälgar, däck och bromsar:

GTi ok brembo max skivor, competition belägg, Motul RBF600 bromsvätska.

Snowflake GTi 14" fälgar.

Falken ZE512 195/45/14 däck

Interiör / Inredning:

svart röd gti inredning.

Lusi ratt

Exteriör:

GTi fälgar, zender vinge, zendel läpp, GTi extraljus front, GTi skärmbreddare, tonade rutor, taklucka

Framtidsplaner:

har en gti 8v motor med extractor och vassare kam som ska i till sommaren
Övrigt:

rensad från all isolering bilen väger 890kg

som den står nu låg och fin

som den står nu

coilovers

brembo max skivor, competition belägg

coilovers

krom handtag

_________________
kristoffer zackrisson
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



Ha! Trodde först de va en polare som lagt upp sitt projekt här för han bygger också om en golf gl till det värre.. Ser nice ut! Gillar verkligen första generationens golfar!

_________________
Emil Jönsson
Citera
zacke
bollebygd
Här sen Dec 2007
Inlägg: 5


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
Ha! Trodde först de va en polare som lagt upp sitt projekt här för han bygger också om en golf gl till det värre.. Ser nice ut! Gillar verkligen första generationens golfar!


okej finns han med här på rejsa ? ja det är fräcka bilar. man kan få till en välldigt rolig bil för små pengar

_________________
kristoffer zackrisson
Citera
Manny
Hässleholm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 397



humm... de där främre coiloverserna har jag ägt en gån för länge sen , verkar ha bytt ägare ett antal gånger tror jag. den lilla öglan för bromsslangen monterade jag iaf

_________________
/Thor Gustafsson
www.manny.se
Citera
zacke
bollebygd
Här sen Dec 2007
Inlägg: 5


Trådstartare
Manny skrev:
humm... de där främre coiloverserna har jag ägt en gån för länge sen , verkar ha bytt ägare ett antal gånger tror jag. den lilla öglan för bromsslangen monterade jag iaf


haha ja det stämmer säkert dom har nog några år på nacken men funkar fint fick med dom när ja köpte bilen. riktigt fina öglor de har du gjort bra

_________________
kristoffer zackrisson
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



zacke skrev:
Emil Jönsson skrev:
Ha! Trodde först de va en polare som lagt upp sitt projekt här för han bygger också om en golf gl till det värre.. Ser nice ut! Gillar verkligen första generationens golfar!


okej finns han med här på rejsa ? ja det är fräcka bilar. man kan få till en välldigt rolig bil för små pengar


jo han finns på rejsa men skriver aldrig.. får pusha på honom att lägga upp en tråd han bygger en mk1 gl tror ja de va. med turbo o lite chassi o så.. busbil han hoppas på 180-200hk i bästa fall o de räcker ju i en såpass liten bil!

Han letar efter den gamla smala stötfångaren, du har ingen liggande?

_________________
Emil Jönsson
Citera
zacke
bollebygd
Här sen Dec 2007
Inlägg: 5


Trådstartare
Emil Jönsson skrev:
zacke skrev:
Emil Jönsson skrev:
Ha! Trodde först de va en polare som lagt upp sitt projekt här för han bygger också om en golf gl till det värre.. Ser nice ut! Gillar verkligen första generationens golfar!


okej finns han med här på rejsa ? ja det är fräcka bilar. man kan få till en välldigt rolig bil för små pengar


jo han finns på rejsa men skriver aldrig.. får pusha på honom att lägga upp en tråd han bygger en mk1 gl tror ja de va. med turbo o lite chassi o så.. busbil han hoppas på 180-200hk i bästa fall o de räcker ju i en såpass liten bil!

Han letar efter den gamla smala stötfångaren, du har ingen liggande?


letar efter sånna själv har precis fått tag på de gamla bakspeglarna. svårt att hitta dom stötfångarna ja har letat som bara den men inget resultat hehe kanske blir till att köra utan stötfångare istället

_________________
kristoffer zackrisson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Manny skrev:
humm... de där främre coiloverserna har jag ägt en gån för länge sen , verkar ha bytt ägare ett antal gånger tror jag. den lilla öglan för bromsslangen monterade jag iaf


Haha jag tänkte samma sak
Dom fungderade ju till och med jag på förut.

Rätt projekt med den bilen annars.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
zacke
bollebygd
Här sen Dec 2007
Inlägg: 5


Trådstartare
måsste skaffa nya fjädrar till de främre coiloverserna iallafall bilen blir för hög med dom på. nån som vet nått bra ställe att kolla efter det ? man kan väll ha nån form av distans fjäder bara eller va det kallas. eller så får de bli andra fjäderben fram så får dessa ny ägare igen

_________________
kristoffer zackrisson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
VW Golf mk1 gl växer upp till GTi
1 besök senaste veckan (3993 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande