Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel vectra gt. Lite bilder 080527
3286 besök totalt
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Hej!

Vet egentligen inte om mitt projekt platsar här eller inte.
Har ingen mastig budget eller ens ett garage att vara i, Så jag får ta saker som dom kommer.

Bilen det handlar om är en Opel vectra gt-1990 med en C20NE motor i. Dvs 8ventiler 115hästar.
Bilen är trotts sin ringa effekt faktist ganska pigg!

Planen är iaf att med dom små medel jag har bygga en hyffsat rolig konbanebil.
Det jag hitils gjort på bilen och det som ska göras är följande:

Byta huv Gjort
Fixa rost Har bytt ena skärmkanten men det finns ganska mycke rost kvar.
Riva ur inredning och lätta från onödiga saker Har tagit ur baksäte och det mesta ur koffert. kvar är golvmatta och några andra saker.
Fixa väghållningen
Bygga bur
Singeltorkare Fixat!
Bilen ska bli mattsvart har lackat fronten och bakspoilern och grillen.

Så här såg bilen ut när jag hade köpt den:


Har hunnit göra en del med bilen och för tillfället kser den ut så här:

_________________
Jonas Kontio
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
81 gluttare och inte en enda som orkat använda tangentbordet. :P

_________________
Jonas Kontio
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6873

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

nitrox skrev:
Vet egentligen inte om mitt projekt platsar här eller inte.


Allt som ska användas på banan eller i konbanan platsar alldeles utmärkt! thumbs up

nitrox skrev:
81 gluttare och inte en enda som orkat använda tangentbordet. :P


Många läser utan att skriva, och har man ingenting värdefullt att tillföra är det väl lika bra?

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11192



Vilken växellåda har du i den? Har du en WR låda kanske du skal försöka få tag på en CR låda som är mer tätstegad. Nackdelen är om man kör mycket motorväg så varvar ju Cr lådan mer i 140 (menar såklart 110, egentligen.. faktiskt )

Förtydligande: Antar att du har en F16 låda i den, men den fanns i två varianter. WR rarvar 3000 vid 140km/h.


Mvh
/Marcus, som körde 8000 mil i en Vectra på under 2 år...

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte vilken låda det är. ska kolla hur mycke den varvar i 140 . den gör dock drygt 195 på varvstoppet på 4an :P

_________________
Jonas Kontio
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2738



Marcus Gustafsson skrev:
Vilken växellåda har du i den? Har du en WR låda kanske du skal försöka få tag på en CR låda som är mer tätstegad. Nackdelen är om man kör mycket motorväg så varvar ju Cr lådan mer i 140 (menar såklart 110, egentligen.. faktiskt )

Förtydligande: Antar att du har en F16 låda i den, men den fanns i två varianter. WR rarvar 3000 vid 140km/h.


Mvh
/Marcus, som körde 8000 mil i en Vectra på under 2 år...


Rättelse! Finns 3!

F16, som satt i bl a Kadett GT och Kadett 2.0i, även Astra GT tror jag...
F16WR som man hittar i dom flesta Vectror med 2 liters 8v motorn, dock fanns även vanliga F16 i Vectran!
F16CR som är ganska tätstegad, varvar lite över 3000rpm i hundra tror jag (F16 ca 25-2600, WR ca 22-2300. I alla fall var de så i min Kadett GT som jag satte WR låda i ) Fanns i Ascona C Irmcher och även i en del Kadett D GTE. Kan ha funnits i fler bilar också men dom är dom enda jag vet med någorlunda säkerhet hade den lådan! Den är eftertraktad och ovanlig dock

Har du en WR låda och vill ha en vanlig F16 så har jag en som gått kanske 12000 mil liggandes till ingen nytta! Men varvar den 6200 i 195 tror jag du har en vanlig F16... 3000rpm på 4an var över 100 i min GT! (de vet jag eftersom man ibland glömde bort 5e växeln då man låg i 100-110 )

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Så vare med det.

_________________
Jonas Kontio
Citera
Bassesaab
Örsjö
Här sen Jul 2005
Inlägg: 8



Citat:
F16, som satt i bl a Kadett GT och Kadett 2.0i, även Astra GT tror jag...
F16WR som man hittar i dom flesta Vectror med 2 liters 8v motorn, dock fanns även vanliga F16 i Vectran!
F16CR som är ganska tätstegad, varvar lite över 3000rpm i hundra tror jag (F16 ca 25-2600, WR ca 22-2300. I alla fall var de så i min Kadett GT som jag satte WR låda i ) Fanns i Ascona C Irmcher och även i en del Kadett D GTE. Kan ha funnits i fler bilar också men dom är dom enda jag vet med någorlunda säkerhet hade den lådan! Den är eftertraktad och ovanlig dock


Hm.. OT, men alltså måste det nästan vara F16CR som sitter i min bil då? kunde inte låta bli att kolla varvtalet när jag åkte lite 110 väg igår.. strax under 3500rpm

_________________
Sebastian Berglund
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Har inte hunnit ta några bilder på det som hänt på senaste med bilen.
Men jag har iaf haft tid att tömma den helt på inredning nu. Så jag väntar bara på att få golvet svetsat
sen så ska jag skaffa rör för att börja med. buren.


Kan dessutom berätta att min Opel hängde på en merca 190. 2.5-16v riktigt skapligt. från 0-180kmh så låg jag några meter bakom

När vi gasade mot varandra ut på motorvägen drog vi Opeln till 210kmh och mercan kom aldrig om:D

_________________
Jonas Kontio
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Har gjort endel med bilen på sistone.
Bland annat så är nu bilen totalt rensad från inredning. det enda som återstår är innertaket:P
Har dock ganska mycke att jobba på vad det gäller väghållning.


Den är fan inte vacker:D


Men den går ganska hårt.





Det var allt för nu. Men ska börja försöka få till väghållningen nu i veckan:P

_________________
Jonas Kontio
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2738



Då hoppas jag du kommer och kör konbana i fällfors ett par mil söder om pite nästa sväng! Tror de är 14onde vi ska köra nåsta gång... mer info finns på www.raceinorr.com

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jag tycke rmig känna igen Heden- basen. Där har man ju varit och rejsat några gånger när man bodde i Luleå.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Cassius skrev:
Då hoppas jag du kommer och kör konbana i fällfors ett par mil söder om pite nästa sväng! Tror de är 14onde vi ska köra nåsta gång... mer info finns på www.raceinorr.com


Det är tyvär rätt liten risk för att jag kommer ha möjlighet att göra det tyvär.
Dels saknar jag fortfarande körkort och sen saknas det väldigt mycke pengar just nu



Japp det är hedenbasen. Jag och mina vänner brukar annordna en heldag på flygfältet i heden i slutet av maj varje år:D

_________________
Jonas Kontio
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel vectra gt. Lite bilder 080527
3286 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande