Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-05-03 - BMW Spring Break Mantorp Park
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (20839 totalt)
vässmar

Här sen Jun 2005
Inlägg: 103


Trådstartare
Då var man hemma igen Var första gången jag var ner på denna tillställning och jag kommer garanterat åka ner fler gånger. Riktigt skoj! Även fast jag inte körde

Här kommer några korta filmer:
1. http://www.youtube.com/watch?v=Ct4Fi6cmUo4
2. http://www.youtube.com/watch?v=ZazQ9MPj3pk

Ett gäng bilder:
Så här ren var bilen från kl. 07.00 - 07.01 hehe














På väg till en gul M3 som snurrade av i chikanen ut på rakan










Uppehåll pga. Oljelekage ut på start o målrakan.





Camber är bra att ha




Denna körde flitigt på banan

Samuels raket











Fin GT




Loaded i egen hög person







Ska jag ha en E36a ska den se ut såhär!




Carbon fajba








Översikt


Det var allt! om någon vill ha nån bild i större format så är det bara att hojta.

_________________
Magnus Vässmar
Citera
Krokke
Trosa
Här sen Jun 2007
Inlägg: 225



Fina bilder! kom hem därifrån för nån timme sen får se om jag me får fram lite pics!

_________________
Jimmy Almgren
Citera
linpaul
Motala
Här sen Maj 2005
Inlägg: 622



Vill bara tacka ALLA för en fantastisk dag på Mantorp thumbs up . Tur med vädret, och massor av trevligt folk! Alltid lika kul att lära känna några nya ansikten IRL, speciellt från Audi-folket...

Hoppas de flesta blev nöjda med dagens aktiviteter, även om det var lite struligt på förmiddan. Grattis alla Cup-åkare som tog sig till pallen thumbs up

Ses snart igen...

_________________
Linus Pålsson

GR Yaris -21
Lexus RC-F Track Edition - 20
Focus RS MkII -10 såld
Honda MB6 -97 såld
M535i -86 såld
Citera
Petter

Här sen Mar 2003
Inlägg: 881



Stämmer in och tackar så mycket för en riktigt bra och rolig dag. Innhyrda flaggvakter thumbs up thumbs up Tackvara det blev det faktiskt ganska mycket bantid trots avbrott för cup mm. Jag tycker allt flöt på bra under dagen så arrangörerna ska ha en eloge.

Tackar Stefan för att jag fick åka med och se lite spårval, alltid intressant och lärorikt att åka med.

Roligast på dagen var sista passet då jag låg och tampades med Magnus T i loaded Blev förvånad att jag hängde på. Efter ca 10 varv så låg jag fortfaraden bara ett par billängder bakom. Så bilen får thumbs up då den ändå inte är lika mycket fixad som loaded.

Roligt att träffa lite nya ansikten och att träffa flera från rejsa, många trevlig prickar jag stötte på idag.

Samanfattningsvis så tackar jag alla som gjorde träffen bra.

PS en ursäkt till en blå bmw e36 eller etta (kom inte riktigt ihåg) då jag höll på att göra en dålig omkörning i slutet på långa rakan. Jag trodde du höll åt sidan och skulle köra om på innern. Men du hade nog inte sett mig och svängde in. Hoppas du inte blev allt för rädd, jag hade det i beräkningarna att det skulle kunna vara ett missförstånd så det var inga problem att bromsa för mig, men jag kan förstå om det kändes obehagligt för dig.
Självklart helt på mitt annsvar så jag ber om ursäkt för det.

_________________
/Petter Ledin
Citera
igloo
Örebro
Här sen Jun 2006
Inlägg: 292



Nån som har bilder från licenskursen dagen innan?

_________________
Anders Igelström
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Tjo, här finner ni bilder från lördagens övningar:

http://www.pbase.com/pse/bmw

Citera
QUAD
Eskilstuna
Här sen Feb 2003
Inlägg: 74



Här kommer lite bidler från BMW Spring Brake på Mantorp

http://www.pbase.com/quad/bmwsc

_________________
_____________________
Mats Sundström
Eskilstuna
Fotograf / bilnörd
Bil: BMW M2 F87
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Trots en mulen start med lite duggregn under morgonen så blev vädret hyggligt.
En handfull blev tydligen avskräckta i morse när en mulen himmel syntes, men vi blev trots detta ca 80 gatbilar som passade på att utnyttja möjligen att få svänga (nåja...) runt på Mantorp.
"Hardcore" medlemmar bryr sig inte om en mulen himmel thumbs up

Att det finns en hel del potenta gatbilar och gatbilsförare i klubben kan ingen ha missat
Att BMW Cup har ett grymt startfält, och att säsongen kommer bli riktig tuff i framför allt klass special är tydligt efter dagens race

Tack MK Scandia för er hjälp under arrangemanget. Suveränt thumbs up
Vi hjälper gärna er med STCC i Göteborg !
Ett stort tack även till klubbens duktiga instruktörer

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Rka
Mjölby
Här sen Apr 2008
Inlägg: 336



Petter skrev:

Roligast på dagen var sista passet då jag låg och tampades med Magnus T i loaded Blev förvånad att jag hängde på. Efter ca 10 varv så låg jag fortfaraden bara ett par billängder bakom. Så bilen får thumbs up då den ändå inte är lika mycket fixad som loaded.



Det var kul att se vilket fint bett du hade i din M3:a runt Mantorp.
Glömde kolla in din bil i depån.
Vad körde du med för däck och hur mycket annat är "fixat" ?

Ber även att få tacka BMWSC för ett utmärkt arrangemang

/Erik

_________________
Erik Fornå

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Ultura
München
Här sen Jul 2006
Inlägg: 2327



Ja det var en mkt trevlig dag! Bara ett par lätta avåkningar vad jag såg också, så det var ju bra! Jag kommer lägga upp lite bilder under morgondagen (förhoppningsvis), och jag hoppas att jag inom en snar framtid också kan vara med och leka , licenskurs kommer bokas väldigt snart.

och som sagt så hade vi tur med vädret, när vi med några bilar startade från Jönköping var det sol, men under vägen upp regnade det mer eller mindre, känndes ju inte så kul, men det höll sig torrt tack och lov, och såklart, tack för ett bra evenemang som vanligt thumbs up

_________________
Viktor Starkman
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Hobbe skrev:
Jag upprepar: Sol och 15 grader är beställt

Måns, hur gick det egentligen med denna beställning?

Peter & Mats, grymma bilder! thumbs up

...& stort grattis till alla som tog sig upp på "pallen" bland Cup förarna

_________________
Patrik Skoog
Citera
patrik
Karlskoga
Här sen Apr 2004
Inlägg: 154



Vilken helg! Att BMW SC tillsammans BMW CS och AUDI CS fixar ihop detta arangemang så tajt och bra är grymt bra jobbat, att beställningen av vädret hamnade i Göteborg gör inget Måns Ni har lagt upp snygga bilder grabbar, det gör att man kan suga på karamellen idag oxå. Vi är specielt nöjda med våra placeringar i cupen....1 o 2 och 5 o 7 Till nästa gång...Ha de gött!

_________________
Patrik Silverstam
BMWSC 001..:-)
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Bra bilder och ett mycket bra genomförande från alla inblandade. Cup startfältet var riktigt najs, det syns att det är förändringar i luften

Ni som tagit bilder från dagen, kan vi på BMW Sport Club få använda utvalda bilder för hemsidan? Vi namnger självklart fotografen?

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Putrix skrev:
Hobbe skrev:
Jag upprepar: Sol och 15 grader är beställt

Måns, hur gick det egentligen med denna beställning?


Hur var vädret på Ven ? (toffelhjälte )
På Sturup tar vi igen allt med dubbla solar

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5677



Hobbe skrev:
Putrix skrev:
Hobbe skrev:
Jag upprepar: Sol och 15 grader är beställt

Måns, hur gick det egentligen med denna beställning?


Hur var vädret på Ven ? (toffelhjälte )
På Sturup tar vi igen allt med dubbla solar


Mycket bra, +18 och sol, satt i hamnen och drack öl...
-på Sturup... -ja där skall tas igen mycket där . När ni andra raceade så var jag & Samson hemma och målade... -eller vad säger du Johan, på Sturup så är kanske vi också med. Synd att det bara blev 3 bilar i modifierad klassen, inte så mycket att köra om

_________________
Patrik Skoog
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



gladiatorn skrev:
Bra bilder och ett mycket bra genomförande från alla inblandade. Cup startfältet var riktigt najs, det syns att det är förändringar i luften

Ni som tagit bilder från dagen, kan vi på BMW Sport Club få använda utvalda bilder för hemsidan? Vi namnger självklart fotografen?


Yes, OK med mig.
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



Peter Eklöf skrev:
gladiatorn skrev:
Bra bilder och ett mycket bra genomförande från alla inblandade. Cup startfältet var riktigt najs, det syns att det är förändringar i luften

Ni som tagit bilder från dagen, kan vi på BMW Sport Club få använda utvalda bilder för hemsidan? Vi namnger självklart fotografen?


Yes, OK med mig.


Kanon!

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2231



Putrix skrev:
Mycket bra, +18 och sol, satt i hamnen och drack öl...
-på Sturup... -ja där skall tas igen mycket där . När ni andra raceade så var jag & Samson hemma och målade... -eller vad säger du Johan, på Sturup så är kanske vi också med. Synd att det bara blev 3 bilar i modifierad klassen, inte så mycket att köra om


Jepp, på Sturup ska vi vara med och fightas! Kör- () tarmen skriker!
Igår blev det mest öl i solen... Måste ju se att färgen torkar som den ska!

Någon som har resultaten från cupen?



_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
QUAD
Eskilstuna
Här sen Feb 2003
Inlägg: 74



gladiatorn skrev:
Bra bilder och ett mycket bra genomförande från alla inblandade. Cup startfältet var riktigt najs, det syns att det är förändringar i luften

Ni som tagit bilder från dagen, kan vi på BMW Sport Club få använda utvalda bilder för hemsidan? Vi namnger självklart fotografen?


själv klart går det bra
thumbs up

_________________
_____________________
Mats Sundström
Eskilstuna
Fotograf / bilnörd
Bil: BMW M2 F87
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Tack för ett enastående evenemang. Hög säkerhet, ordning och reda, allt som man kan önska på en sådan här aktivitet. Och roligt att få träffa alla er som är aktiva på Rejsa. Jag ser redan fram emot körning.

Jag har lagt upp lite reflektioner och filmer på min tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=36712&postdays=0&postor . . . . som startar sist ner på sidan 9.

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
gladiatorn
Borås
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1540



QUAD skrev:
gladiatorn skrev:
Bra bilder och ett mycket bra genomförande från alla inblandade. Cup startfältet var riktigt najs, det syns att det är förändringar i luften

Ni som tagit bilder från dagen, kan vi på BMW Sport Club få använda utvalda bilder för hemsidan? Vi namnger självklart fotografen?


själv klart går det bra
thumbs up


Kanon thumbs up

_________________
Anders Fransson

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
Eftersnack
2008-05-03 - BMW Spring Break Mantorp Park
1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (20839 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande