Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-05-04 Gelleråsen, Scania Motorklubb
2338 besök totalt
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11257


Trådstartare
Idag var Scanias motrklubb och besökte Gelleråsen för "broms och kurvtagningskurs". Det var blandat med både bilar och hojar. Några rejsianer sågs köra omkring där. Även om omkörningar bara var tillåtna på rakan tyckte jag att det funkade hyfsat, de flesta släppte förbi på rakan om de hade en snabbare bil på de kurviga paertierna men några såg envist sin chans att gasa iväg på rakan istället för att släppa förbi motorsvagare bilar. Några bilar var av, alla fick "skäll" av instruktörerna, några fick sopa bana, några fick meka i depån och några fick ta hem bilen för fortsatt mekning .

Även om man bara fick köra om på rakan upplevde jag det som att det faktiskt gick att få till fria varv, det var bara att släppa av på rakan och låta de långsammare bilarna försvinna i fjärran och de snabbare köra förbi.


En rolig dag med rolig blandning på bilar och trevligt folk. thumbs up







Jag har bara ägt oplar innan, och Eric's gröna Porsche var nog det närmaste man kom en Opel på banan idag. (Opelväxellåda)


Marcos(?) och BMW 320 diesel som var snabb runt banan


Rejsa-människa, hann tyvär inte hälsa.


Mer Rejsafolk


Elise'r verkar vara populära (snabbt gick de med)








Den bilddsekvensen skulle man kunna skriva "Ragnar jagar Porsche" till, men tyvär tror jag att han mest inväntade rakan och att få köra om.


BMW Z3 coupe som lät fint på rakan när den blåste förbi


Kö upp mot Ejje's

Kön fortsatte vidare på banan




Marcos och Westfield


Nova


Minis'ar av olika genrationer


BMW å Audi


Promenader kan vara trevliga, ibland. I detta fallet berodde det på att det behövdes hjälp att sopa banan.

Gjorde två dumma saker idag:
1. La i fel växel (3'an sitter för nära 5'an )
2. Missade flaggan för att passet var slut. Låg bakom en annan bil och försökte få en bra utgång på rakan så att jag kanske kunde sega mig förbi innan rakan tog slut när jag såg flaggan, när vi passerade sa passageraren "-Jag trodde du skulle in i depån, för flaggan var ute förra varvet med?" Nåja, jag var inte ensam om det och inte heller den som körde mest "bonusvarv".

Edit. Är det någon som misstycker att regnummer visas så skicka ett PM så tar jag bort bilden.
Bilderna visas helt oredigerade bortsett från nerskalning.

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1637




Hej! Blev inget hälsa här heller...
Kul att nån fick lite bilder med sig...
Super dag och superväder!

_________________
Björn Davidsson
Pontiac T/A GT1 (räser)
Just nu:36 cylindrar

Tack till:
www.vattenskarning.net
www.harryj.se
www.jbverkstan.se
www.huddingesteel.se
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3981



Kul med bilder! Bara instämma i övrigt, underbar dag med perfekt väder.

För min del var det första gången med bakhjulsdrivet på bana, och efter lite tillvänjning gick det väl hyffsat. Tillvänjningen bestod i rejäl sladd, några returer, en piruett och därefter åts det sand.... (Sorry för att det senare även hamnade på banan )

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2134



Tjena!

"Marcosen" är en Triumph GT6. Eller rättare sagt var, för det ser ut som Robbans gamla bygge med Forddelar under skalet...

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -61
Caterham 7S3
BMW E30 Baur TC2 -85
MG Midget -61
Citera
Karl V
Nyköping
Här sen Okt 2007
Inlägg: 707



Kul med bilder! Brorsan var där med sin audi 80 quattro för han har inte hunnit få ihop sin saab. Men jag tror han hade kul, verkade som om han koncentrerat sig på att åka i rätt spår då bilen inte riktigt hängde med "konkurrenterna".

_________________
Karl Vestgöte
Citera
Klas Eriksson
Göteborg/Mullsjö
Här sen Aug 2006
Inlägg: 234



Björn Larsson skrev:
Tjena!

"Marcosen" är en Triumph GT6. Eller rättare sagt var, för det ser ut som Robbans gamla bygge med Forddelar under skalet...


GT6an såg riktigt fin ut. thumbs up Jag var på Gelleråsen med Alfaklubben dan innan (verkar inte bli nån eftersnacktråd där tyvärr...) och såg den på håll när han lastade av bilen på lördagkvällen. Blev tyvärr inte av att jag gick bort och pratade o kollade närmre.

_________________
Klas Eriksson
Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm
Citera
Eftersnack
2008-05-04 Gelleråsen, Scania Motorklubb
2338 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande