Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-05-10 MGCC KM1 Sturup Raceway
1, 2   >>
5791 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753


Trådstartare
Vårracet på Sturup kört

En kanondag med drygt 50 tävlande

Ett trettiotal banfunktionärer och tävlingsledare gjorde Klubbmästerskapet möjligt




Resultaten kan nås på följande länk

http://www.motorsport-events.se/html/mgcc.html

För egen del var dagens shake down i Roadsport A helt OK, 2007 års bästa tid sänktes från 1:10.710 till 1:09.616
Mer finns att ta, en andraplats blev resultatet, Henric Månsson körde några hundradelar snabbare i sin gula Westfield, men han deltog utom tävlan då hans bil inte är helt färdig, han blir giftig framöver, suverän vinnare blev Christer Almqvist i sin motorcykelförsedda Caterham

En häftig dust hade jag med Anders Hofverberg i det avslutande racet med sin vässade Lotus Elise,
han nafsade mig i hasorna alla 10 varven, men jag lyckades behålla min andraplacering i mål

I MGCC är det tiderna i tidsträningarna som genererar vinnare,
det avslutande racet är inte obligatoriskt, förare skall kunna välja att avstå detta, man kan vara rädd om sin sportvagn mm

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Bilder från B- och C-racen finns här:

http://picasaweb.google.se/andreas.vindal/MGCCSturup20080510

Jag gjorde ett snabbt skitsnackar- däckssparkar- och foto-besök innan jag körde ner i garaget och kopplade i lite fler sladdar och slangar i motorn.

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



En häftig dust hade jag med Anders Hofverberg i det avslutande racet med sin vässade Lotus Elise,
han nafsade mig i hasorna alla 10 varven, men jag lyckades behålla min andraplacering i mål

Nja. Bilen är vaxad och inte vässad. Sen fanns det tydligen inga blåflaggor idag.

_________________
Anders Hofverberg
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



[quote="


En häftig dust hade jag med Anders Hofverberg i det avslutande racet med sin vässade Lotus Elise,
han nafsade mig i hasorna alla 10 varven, men jag lyckades behålla min andraplacering i mål



/ Bengt Metz[/quote]

Nyvaxad inte vässad. Inga blåflagg idag?

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753


Trådstartare
Lite munhuggning Anders

Tackar för en fair fight

Blåflaggan används bara i race då det är varvningar typ när Petter Berger fräste förbi oss på varv 6 eller 7
Då fick du och jag blåflagg, men detta vet du redan

Kommer du och tränar onsdagen den 14/5 på Knutstorp med Hyllinge MS, 500 spänn mellan 17.00 o 21.00

Glöm inte sända filmen, eller maila den om den inte är för stor

Mail

bengt.metz@tele2.se

Bengt Metz
Rapsåkersvägen 52
238 36
oxie

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Bengt Metz skrev:

Blåflaggan används bara i race då det är varvningar typ när Petter Berger fräste förbi oss på varv 6 eller 7
Då fick du och jag blåflagg, men detta vet du redan


Det var en kul fight att se från funktionärsplats. Ännu häftigare var ju bataljen i Roadsport C.
Topp-3-grabbarna där hade en riktigt grym fight under flera varv. thumbs up

_________________
--
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



Lite bilder från igår.
Pga att jag körde så är bilderna av lite sviktande kvalitet. Det var för lite tid för att placera sig så att man slapp motljus. Man hinner inte allt... men jag fick god hjälp att plåta av BMWTobbe och hans sambo






























Jag tackar för en trevlig dag som debutant. Jag har mycket att lära

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Jag tackar också för en jättetrevlig tävling! Eftersom det var min första tävling så uppskattade jag den sköna stämningen och schyssta körningen som jag fick uppleva på banan. thumbs up

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag får också tacka alla inblandade som ställde upp så att vi kunde köra thumbs up . Det var en riktigt trevlig dag. Bra väder, bra rejsing och som vanligt god stämning i depån . Kul att träffas .

Man får passa på att tacka för de riktigt fina bilderna. Min Linda höll i kameran och jag kunde notera att ca 1200 bilder fanns på minneskortet så jag får väl gå igenom dem någon dag...

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Riktigt skoj träff, bra stämmning och kul blanding. För att inte tala om vädret, vilken raggarbränna man har nu

Rejset i C blev ju otroligt spännande. Kul att det kan vara så tajt och spännande även på den här nivån.
Bilder blev det sjukt många också. Dom flesta bilarna har jag ett par bilder på, så vill ni ha några bilder så hojta till. Jag kommer lägga upp några här ikväll. Har ju lite film också.

Eddie, du har ett gäng bilder på din kärra och en in-car film där du jagas av Max under rejset. Är det något som låter intressant så hör av dig ? Jag tyckte lite synd om din tjej som stod där och fotade med en kamera med väldigt lite zoom, så jag tog några extra på din kärra när jag ändå höll på:)

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Åter igen tack till MGCC/Funktionärer för ett kanon-arr som flöt på super smidigt. Att kunna arrangera detta med så många bilar på en halv-dag med idella resurser är grymt imponerande thumbs up thumbs up

Tack till alla som körde bra också - bra diciplin på banan och inga större haverier/avåkningar vad jag såg.
Själv hade jag en kanon dag med roliga körningar och försökte göra mitt bästa för att underhålla
Tror alla hade ett riktigt bra första KM

Jag skrev en lite rejs-rapport i min biltråd (längst ner )
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40727&start=42

Kul att så många plåtar och lägger upp bilder, hinner aldrig med det själv. Bilder får man aldrig nog av Måste fixa en bra inboard-kamera så man kan fånga/visa spännade rejs

Långt till nästa KM nu.....

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Baronen
Staffanstorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 277



Som alla här redan sagt så var det en kanontrevlig dag.
Bra racing, iallafall från sidan av banan.
Nästa gång hoppas jag att bilen är färdig så jag kan vara med på banan istället för att agera flaggvakt.

_________________
Carl Wrangel
MK Indy
Familjekombi Mondeo
Golf 1,6 FSI
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Instämmer med alla tidigare inlägg.
Speciellt tack till alla funktionärerna som ställde upp och grillade sig i solskenet.
Bra flyt under dagen och tjusigt med möjligheten att kunna hämta utskifter på resultat samt tidlistor.
Var där någon som utnyttjade möjligheten att logga in och se tiderna live via wlan på banan?
Har hört rapport från någon som inte kunde vara på plats men följde utvecklingen via webben, nästan som STCC

I vanlig ordning blev det aldrig tid att tjata med alla man ville.
Kul och tight racing! 2 vilda riceboys som jagade livet ur en.
Undrar om försäkringen i tävlingslicensen täcker stressrelaterade skador med?

Fina bilder!!

Fredrik
Citera
Kenlad
Södra Sandby
Här sen Jun 2005
Inlägg: 402



Hej


Lite fler bilder från MGCC KM1 på Sturup



























































//Kenneth

_________________
Kenneth Lundblad

Westfield SEiW
Mini Jem GT
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753


Trådstartare
Lite racerapport från KM1

Kom i god tid till banan 07.45, bland de första, trodde jag.
Kön var minst 300 meter med andra ekipage som också trodde att de var först.

Upp med kameran och fotade alla som stod innan grinden, Jag brukar fotografera alla
deltagarna vid våra KM..

Upptäckte i garaget med Hans Egonssons hjälp att mina spjäll hade ytterliggare ca 20 graders vridningsvinkel kvar, fixade detta.

In i parkeringsdepån och ut med pressenningen som numera skall finnas under alla bilar. Upp med resten av grejerna från bilen bla en 10kg pulversläckare som är obligatorisk vid all racing

Fort bort till besiktningen, Birger Elfström gjorde checken på bilen.

Brått Brått 08.45 var det förargenomgång och Roadsport A skulle köra första tidsträningen tillsammans med RS bilarna

Start 09.00

Ut först på banan för ett klargöringsvarv in i bandepån igen och ut igen på banan.

Ett halvt till ett varv för att få lite temp i däcken, bilen kändes som i fjol.

Kanonfin bana/grepp och runtomtemperatur denna dag ca 25 grader eller mer

Ökade sakta farten och varvtiderna började sjunka 1.13, 1.12, 1.11, ner mot 1.10, Christer Almgvist kommer ångandes förbi på varv 7 och jag tar rygg på honom, Christer brukar vara snabbast just nu, det visar sig att jag får till lördagens snabbaste varv just då 1.09.616 som är ca 1.1 sek snabbare än 2007.

Måste säga att både min bil och motor går som en dröm, bra balans, bra drag i motorn.

Tidsträning 2 kunde jag klarat mig utan, verkar som min kropp har för lite ork för att prestera på topp två tidsträningar efter varandra.

Kände mig kanonnöjd med dagens tider, Henric Månsson körde några hundradelar snabbare för dagen men han körde utom tävlan.
Henric kommer att åka skjortan av mig längre fram då allt formellt är klart med hans bil.

Dags för Race

Startade tillsammans med övriga A och RS bilar.

Fick till en bra start och gick ut som tvåa i Roadsport A

Anders Hofverberg tog snart rygg på mig och stressade mig alla 10 varven som racet varade.

Jag lyckades att hålla Anders bakom mig och gick i mål som tvåa

Länk till varvtider mm

http://www.motorsport-events.se/html/mgcc.html

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag fick anmärkning vid besiktningen på min Performance Box att den hängde med sugproppar i rutan . Är det någon som vet om detta finns omnämt i reglementet (jag har missat det i.a.f. ). Hur som helst kommer jag tillverka ett bättre fäste till nästa gång men vill lyfta frågan så andra inte råkar ut för samma sak .

Cédric skrev:
Riktigt skoj träff, bra stämmning och kul blanding. För att inte tala om vädret, vilken raggarbränna man har nu

Rejset i C blev ju otroligt spännande. Kul att det kan vara så tajt och spännande även på den här nivån.
Bilder blev det sjukt många också. Dom flesta bilarna har jag ett par bilder på, så vill ni ha några bilder så hojta till. Jag kommer lägga upp några här ikväll. Har ju lite film också.

Eddie, du har ett gäng bilder på din kärra och en in-car film där du jagas av Max under rejset. Är det något som låter intressant så hör av dig ? Jag tyckte lite synd om din tjej som stod där och fotade med en kamera med väldigt lite zoom, så jag tog några extra på din kärra när jag ändå höll på:)


Javisst vill man se bilder och film . Så lägg upp sakerna så vi får se .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Det blev ju en toppendag!
Att vädret skulle blir bra var ju väntat, men att allt skulle flyta på så bra och att jag skulle lyckas vinna i C var inte lika väntat.
Stort tack till alla funktionärer! Kul att träffa alla igen!
Nu skriver jag inte mer här, för jag måste skriva en artikel till MGCCs bulletin.
Vi ses på KM2.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Eddie Varvstopp skrev:
Jag fick anmärkning vid besiktningen på min Performance Box att den hängde med sugproppar i rutan . Är det någon som vet om detta finns omnämt i reglementet (jag har missat det i.a.f. ). Hur som helst kommer jag tillverka ett bättre fäste till nästa gång men vill lyfta frågan så andra inte råkar ut för samma sak .

Har oxå köpt en P-box och fick info genom mx5racingforumet att det blir nedslag vid besiktningen. Tyckte först det var konstigt, men vid närmare eftertanke så inser man att det krävs inte någon större incident för att de där sugkopparna skall lossna med resultatet att en tung plastgrunka kommer flygande...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Terroristrejsing


Upplajnade för rejs.


Sjukt snabb caterham




Glad men varm chaufför !








Generationsmöte






Grön elan gick sjuukt fort..




Skoj batalj !!






Titta, en mx5 !



Här är lite bilder, finns fler om någon vill ha ,massvis med miatabilder

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



Har du någon med en röd Miata?

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



Bladh skrev:
Har du någon med en röd Miata?


Du råkade faktiskt hamna på bild, omän få. Det har sina nackdelar att köra röd miata med svart båge och silvriga fälgar. Du får hitta på nåt udda som utmärker bilen, 2 strajps över bilen kanske
Ge mig en mailadress så skickar jag över bilderna..

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Eftersnack
2008-05-10 MGCC KM1 Sturup Raceway
1, 2   >>
5791 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande