Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo Amazon - primer racern v.2.0
1 besök senaste veckan (6523 totalt)
freiman
tibro
Här sen Apr 2007
Inlägg: 113


Trådstartare
tänkte ja skulle lägga upp min lilla bil här som ja tänkt ska få komma ut på någon konbana eller liknande snart.

det är en amazon från 65 som är helt utan puts.. en budget lekbil mest.

motor:
org b230ft med en hemma filad 530 topp. vx3 kam( dock är en marin kam pg)
hemma gjort grenrör med ca 45-50cm primär rör(4-1) som slutar i en schwitzer turbo. 54mm in o 64ut.
insug med ca 14cm rör med trattar i plenum(blev lite korta men är lite platsbrist) och en kl-racing ic.

vxllåda:
zf låda från en bw 525tdi

bakaxel:
ford 9" med fyrlänk och 40N/mm fjädrar från ractema. Okända dämpare o krängare.

framände:
org amazon med 150N/mm fjädrar org krängare o okända dämpare.

broms:
ventilerade skivor från 240fram och tyvärr org trummor ibak. reducer ventil från wilwood till bak-kretsen

ganska rensad inredning o hemma bankad bräda med några bra o ha mätare.

lite pics.
grenrör o turbo


pärlan..

_________________
johan freiman
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 776



Fint! mer amazoner. Tycker att jag känner igen kulören lite . Lite bilder på bakvangnen hade varit roligt att se.

_________________
Rickard Broman

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
Fritzonz3m
Helsingborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 98



Kan bara hålla med föregående talare, fler amazoner! thumbs up Gillar formerna

_________________
Christian Fri

Kolla våra evenemang på http://www.bmwcs.com/syd
Citera
freiman
tibro
Här sen Apr 2007
Inlägg: 113


Trådstartare
ja mycket exlusiv färg..

kan försöka se om ja kan fixa några bilder på bakvagnen. inte jag som hängt dit klumpen men verkar funka. fårse om ja kan få i en lite roligare kam snart så de blir lite starkare sugmotor innan turbon kommer.

planer på enheldel glasfiber till karossen finns ju oxå, samt en sfro bes..

_________________
johan freiman
Citera
freiman
tibro
Här sen Apr 2007
Inlägg: 113


Trådstartare
blivit lite nya planer..

mitt electromotive sprut har blivit hänvisats till en låda då det inte ville ut o åka lika ofta som jag.. trigger bekymmer som jag inte lyckats lösa..

så nu har sprut, turbo, ic och allt med det åkt ut o ett par weber 45or har inskaffats.. blir riktigt old-school med fördelare o allt nu SKA ja lyckas ta mig till ngn bana nästa år.. blir till o åka till biltema o köpa lite små rör så de kan bli ett extraktorrör oxå..

annars blir det nog bara mindre grejer i vinter, nya bussningar till krängare, dämpare fram, montera mina tuffa race stolar(från ridetech) och bygga en ny hastighets mätare av lite el skrot.. + en ny instrument panel..

vart några kassa mobil bilder oxå..


här finns det mer plats..

_________________
johan freiman
Citera
freiman
tibro
Här sen Apr 2007
Inlägg: 113


Trådstartare
blivit lite pyssel.. webrarna såldes och ett gäng mikuni förgasare inskaffades från en yamaha r1:a.

så vart till o pyssla ihop ett insug, valde att skita i o flytta isär dom o göra ett lite krångligare insug för att slippa att svarva fram o böka med gasreglgen och bränsle grejerna..

men så här vart de, inte riktat än efter svets men va sugen på o se hur de blir..


knåpat lite på nya instrument brädan oxå..



någon som har ett tips på vart man kan köpa en list att ha runt om för att få bort vassa kanten?

_________________
johan freiman
Citera
Jesper Hansén
Sundsvall
Här sen Feb 2005
Inlägg: 22



freiman skrev:

någon som har ett tips på vart man kan köpa en list att ha runt om för att få bort vassa kanten?


Båttillbehörsbutiker brukar ha mycket sånt. Du kanske kan hitta något i Mariestad?

_________________
Jesper Hansén
Citera
Pehr Johnsson
YSTAD
Här sen Sep 2007
Inlägg: 449



Jesper Hansén skrev:
freiman skrev:

någon som har ett tips på vart man kan köpa en list att ha runt om för att få bort vassa kanten?


Båttillbehörsbutiker brukar ha mycket sånt. Du kanske kan hitta något i Mariestad?


Swedol har alla tänkbara typer av lister. Vet dock inte om dom finns i näheten av dig.

_________________
Pehr Johnsson

Porsche 964 C2 -93
Porsche 944 S2 -89 Såld.
Citera
freiman
tibro
Här sen Apr 2007
Inlägg: 113


Trådstartare
hmm, där fick ja lite o kolla upp.. tackar tackar.. thumbs up

ska fortsätta snart med min hemmabygda hastighets mätare som består av en hallgivare, en magnet, ett arduino kort samt en lcd-display.. testat lite i borrmaskinen o funka fint iaf upp till 2400rpm innan givaren la av men en ny är på väg..

_________________
johan freiman
Citera
1817
Norrahammar
Här sen Aug 2007
Inlägg: 67



Den där hastighetsmätaren vill jag gärna se bild på.....

_________________
Victor Johansson
Manta GSI -87 Under konstruktion...
Toyota Avensis -05
Astra F
Citera
freiman
tibro
Här sen Apr 2007
Inlägg: 113


Trådstartare
1817 skrev:
Den där hastighetsmätaren vill jag gärna se bild på.....


kommer nog snart , är isär plockat för lackering av displayfäste.. men är igentligen bara en givare, ett litet "data kort" o en diplay..

lyckades att rikta insuget idag iaf med gassvetsen.. bara försöka få ihop de med gasvajer o sånt me..

_________________
johan freiman
Citera
freiman
tibro
Här sen Apr 2007
Inlägg: 113


Trådstartare
pysslat lite med instrumentbrädan.. börjat o dra elen.. Oskoj men hoppas de ska funka sen..

blir inte så många mätare.. varvisen kommer sen bakom ratten.. men lite knappar o mojänger vart de iaf

såhär vart de


baksidan, o enheldel kvar o koppla in. försöker få de seriöst iaf men e ingen elektriker direkt..

_________________
johan freiman
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo Amazon - primer racern v.2.0
1 besök senaste veckan (6523 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande