Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
3028 besök totalt |
Idag var jag och körde lite A-sprint på Lunda tillsammans med Renaultklubben.
![]() Kul med en sådan blandning av olika typer av bilar. Här ser ni några bilder från dagen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tråd på Renaultklubbens forum: http://forum.clubrenaultsverige.com/ ![]() _________________ ![]() |
||
Snygga biler
![]() Var en trevlig dag på lunda...Doffen var skoj att åka med å när jag sänkte lufttrycket i bakdäcken så snurrade jag bara en gång ![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||
_________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||
|
||
Här ser du lite tider (om än kryptiskt ![]() ![]() ![]() _________________ Hälsningar Magnus Janard Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT Brummar det så är det kul ! |
||
japp med "sursexan" som alla säger är så trötta, dvs dom som kör volvo... denna är dock justerad både i motor och chassie _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
Riktigt rolig bil faktiskt, ingen som förväntar sej att den går något
![]() ![]() Tyvärr så var R-däcken för liten diameter på för att passa stegningen i växellådan. Varvstopp på 2'n i det snabba konpartiet och att skicka i trean i tempoväxlingen gjorde att jag fick för sen ingång och då blev det stike bland konorna ![]() 17" 225/50 R-däck på lätta fälgar vore nog optimalt på Bussen. Kulhetsfaktorn är rätt stor att lasta av en sportbil från släpet och sedan ut och svänga med dragbilen ![]() ![]() _________________ Dennis Håkansson Alpine V6 turbo USA nr:13av21 Alpine V6 turbo "vanlig europa modell" Alpine 310 4cyl |
||
Verkar som man missade något. Hur många renault åkare kommer till Sviestad den 10:e då? Eller blir jag själv som vanligt
![]() |
||
jobbar eftermiddag då, får se om jag kan ta semester... _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
3028 besök totalt |