Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-08-10 Sviestad
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
18122 besök totalt
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
Riktigt kul att det kom så många idag thumbs up Bra arrangemang, tycker det var en utmärkt idé med en genomgång innan körning. Gillade också de nya öppnare varanten av chikanen, bra jobbat LMS

Inte trodde jag R-däck gick så bra i regn

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706



Jag var där och provade på för första gången, sjukt roligt, jag kommer absolut dyka upp så fort jag har tillfälle Man får hoppas man inte var ivägen för så många heller.. fast det kändes inte som det.

P.s jag har den röda s4'an

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
calypsobj
Linköping
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



Så har man provat regnåka oxå. Resultatet lät inte vänta på sig - en 180 i utgången av rondellen.
Kul var det. Kul oxå med alla speedsterkompisar!

I'll be back!
/Benny

_________________
Benny Johansson

**************
Opel Speedster 2.2
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 374



Hade en helt fantastisk dag i regnet, fasen vad roligt det var. Tyckte det blev lite mycket väntan i början när jag missade första utsläppet så blev lite missmodig, men oj vad mycket körning det blev sen. Jag är milt talat helt jäkla slut

Håller med Dignell om att R888 greppar fint trots vätan.

Allt som allt en kanondag iaf.
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5531



Det var riktigt kul, satte ett par bra varvtider som jag var nöjd med tills jag fick höra vad Mattias gjorde för varvtider med sin STCC. Hmmm ... får nog ta och jacka kolven lite eller nåt. Det här kan man ju inte tåla.

Stor thumbs up till LMS som släpade dit Mattias Andersson förresten. Riktigt kul att åka med honom och se hur han kör.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Kroegarn
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 506



Höjdardag... trots vädret, fast regnet visade sig vara en fördel när man är lite undermotoriserad . Äntligen blev man inte konstant omkörd av alla motorstarkare bilar (vilket normalt är nästan alla ). Bra arr. från LMS thumbs up

_________________
/Michael Gustafsson
Datsun 240Z -72 busbil
BMW I4 M50 -23, bruksbil
Aprilia RSV 1000R Touno -06
Aprilia V4 1000 Touno -18
Citera
capun
Nykil
Här sen Jan 2008
Inlägg: 6



thumbs up Skoj skoj.

Blev bara 5 varv ( jepp 100kr/varv)
Racebelägg fram å sport bak gör att bakänden på bilen gärna kör om framänden om man som jag har lite svårt att släppa bromsen in i böj.
2fast4u: Fin dragbil!!!

Bra arr, hoppas Opel Kadetten inte fick allt för mkt skador vid kontakten med räcket!

/Johan E

_________________
Johan Eriksson
Alfa Romeo GTV 2.0TB -96
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



Dignell skrev:
Gillade också de nya öppnare varanten av chikanen, bra jobbat LMS



Finns det några bilder på den nya chikanen?

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5531



Ser ut som förut, bara de mittersta däckstravarna som stod lite längre till vänster för en lite öppnare chikan.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Zelander
Stockholm
Här sen Mar 2006
Inlägg: 319



Första gången på för mig på Sviestad. Det var en rolig bana, och ett bra arrangemang av LMS! Tyvärr upptäckte jag en pyspunka på höger bakdäck vid två tiden, så det vara bara att avbryta och åka hem.
Hade gjärna kört några varv till!

Upp med lite bilder nu. Jag såg att det var ganska många som fotade!

/Björn

_________________
Björn Selander
Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294
STACC -Inspirerande och rolig körning på bana!
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2615



2fast4u skrev:
Ser ut som förut, bara de mittersta däckstravarna som stod lite längre till vänster för en lite öppnare chikan.


Kan dom inte byta ut dom där däckstravarna till nåt som är lite mjukare att köra på? Kör man in i en sån i 100 km/t+ och sitter i en seven är det tveksamt om man överlever om man får dom i huvet thumbs down

En sån här sergeant borde gott duga, smäller till bra i lacken men gör inte mer än kosmetisk åverkan.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5531



Det är bra om du fegar i chikanen. Annars kommer jag inte ikapp dig

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen
Trådstartare
2fast4u skrev:
Ser ut som förut, bara de mittersta däckstravarna som stod lite längre till vänster för en lite öppnare chikan.


När vi gick banan tyckte jag det såg ut som att den andra däcktraven till vänster hade flyttats lite närmare igången på kurvan. Hur som helst kändes utgången mer safe än vanligt vilket jag tycker är bra.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Bra ordnat LMS thumbs up

Första gången jag kört på bana i regn. Oj vad halt på vissa ställen, bra fäste i inbromsningen före rondellen förutom sista biten innan korsningen där det kändes som om någon penslat banan med snor

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
G Karlsson
Sala
Här sen Nov 2005
Inlägg: 36



Får också ställa mig i skaran och tacka för en mycket bra bankörning thumbs up

var första gången för mig på bana och jag hade skitkul trotts regnet och väderlösa däck!
hoppas man inte var ivägen för mycket som nybörjare, åkte silverfärgad e30 (inget värsting turbo monster, helt orginal)


jag kommer återkomma på fler bankörningar framöver, tyvär hade vi 23mil enkel resa men de var de värt!!

// Gustav

_________________
//Gustav Karlsson


Kör:Bmw 325i
Bygger: Opel Commodore
Citera
RG
Tyresö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 10



Tack till LMS för en bra arrangerad bandag thumbs up

Körningen i regn gav en extra krydda åt förare och inte minst åskådarna. Fina uppvisningar från många djärva förare!

Själv så fick jag slita hund för att behålla Compacten på banan då mina gamla Michelindäcks mönsterdjup inte räckte till för regnmängderna samtidigt som ABS och DSC var ur funktion. Snorhalt var ordet!

_________________
Rickard Gardbrant
BMWCS + BMWSC

BMW 323ti -98
BMW 535d -07
Citera
BioPOWER
Linköping
Här sen Okt 2006
Inlägg: 13



Kul att ni gillade arrangemanget, vi är oxå väldigt nöjda, trots alla väldigt tråkiga händelser. Skönt att det inte ledde till några personskador.

När det gäller chikan så är det delvis meningen att den ska vara lite skrämmande, dess funktion är just att man ska sänka hastigheten.

Kul att så många höll ut hela dagen, ända till sista

_________________
Mikael Norberg
Porsche 944s2 -91
Saab 900se -97 BiOPOWER by Nordic!
Vice ordförande LMS banracingsektionen
Citera
John.Karlsson
Sala
Här sen Dec 2005
Inlägg: 54



Kan bara stämma in med andra, SKITKUL! thumbs up

Första körning på bana för mig nånsin, kan lungt säga att jag lärt mig känna bilen bättre än jag gjort på småvägar och konbanor.

Bilen gick över förväntan på bana, trots att det är en sleten volvo 940 så tog jag mig runt, enligt mig själv iaf med hyfsad fart, försökte släppa om folk och köra om lite vartannat på banan.
Hade däremot vart kul om det hade blivit mer än ett fåtal varv på torr bana...lite synd på vädret, svårt med fäste ur ur kurvorna

Jag får väl säga samma sak som brorsan (G Karlsson), hoppas jag inte var ivägen alltför mycket.

Hoppas att komma på flera körningar

Tack för idag!

_________________
John Karlsson

BMW E36 M3 3,2
BMW E46 328
Citera
E28Micke
Norrköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 78



Tack för en skit trevlig dag,,
Regn,, fy fan vad tråkigt.
Inte bara de att bilen läcker in vatten via framrutan,, utan att de blev så så understyrt med en framtung gammal BMW M535.. .
Men vid en senare tanke kring detta så gjorde de inget med blöta fötter..
För jag med fler hade skitkul iaf..

Tackar.. vi syns..

_________________
M icke S kiöld
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Ja grymt kul att prova på väta, R888 är ju helt otroliga däck.

Man brukar ju kalla Enköping för Sveriges närmaste stad, jag skulle villja säga att det är Linköping thumbs up

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1859



Trevlig personl även om vår dag kunde varit bättre. Först en skitslang som spruckit för bränslet. 20 år gamla Opelorginalslangar håller men inte den som följde med en ny bränsletrycksregulator i våras

Sen om den lilla smällen. Gissar det var runt 70-80 km/h när jag slog i räcket. Länkarmen är nog lite sned, spindelleden (20 år gammal hehe) är sned, styrstaget vänstersida är snett och kanske Lacken skiter vi i som ni säkert förstår. I morrn ska jag riva ner hjulupphängningen och se vad som är fel på. Om bara rambenet och fjäderbenet klarat sig ska jag köpa champagne

Tack för snabb service och hoppas det inte tog så mycket bantid. Jag mår bra och ska mecka kadett imorrn

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Eftersnack
2008-08-10 Sviestad
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
18122 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande