Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242-75 Rally/bana
1688 besök totalt
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Efter att ha åkt framhjulsdrivet av helt fel märke ett bra tag nu så vart jag sugen på något som driver där bak till vintern.

Denna bil ska bli lite rally inspirerad men även kunna köras i konbana och liknande.

som man ser på bilderna så är den ombygd med baklucka och baklysen från en 84. Även fronten är den nyare med näbbhuv.

Det tråkiga med bilen var att den var sjukt rostig i golvet, men resten av karossen verkar ha klarat sig med endast ytrost. Lacken är inte heller den det vackraste.

Tanken med denna bil kommer i första han vara en bil som man slipper vara särsklit rädd om och den kommer få funka som isbil i vinter :P

Bilen när jag just köpt den:



Efter några timmars mekande och kapande:










Ratten jag ska använda:



Detta är ingen vacker bil och kommer aldrig bli. funktion före puts helt enkelt.

_________________
Jonas Kontio
Citera
lindgren
Katrineholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 2565



thumbs up
Mer planer då?
Chassie, motor, inredning...?

_________________
Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär...
----
/Lasse Lindgren
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Inredningen ska bort. Sen blir det några sitta still stolar. Kanske rent av någon som har ett par stolar att sälja åt mig för en human slant.
Motorn vet jag inte riktigt ännu men antingen trimmar jag den som sitter i nu (B23A) eller så blir det värre grejer.
Chassie är också oklart eftersom jag inte har särskilt mycket pengar att lägga på bygget just nu.

_________________
Jonas Kontio
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Jisses!
Var hittar man TVÅ-dörrars 240 nuförtiden? Extremt sällan man ser dom!
Kör hårt! thumbs up

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11744

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Den där går väl att typa om med en B230FK (lättrycksturbo) och sen är det väl bara motivationen som bestämmer hur många hkr du vill ha.

Edit: nu när jag läste bättre så är det ju en 75'a och då är det ju ännu enklare att byta till vilken motor som helst. thumbs up thumbs up

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
nitrox
Luleå
Här sen Nov 2007
Inlägg: 32


Trådstartare
Jajja men. skulle aldrig köpt den om det inte var just för att det är en 75a. Den är så pass risig att jag helt enkelt räddade den från skroten.

_________________
Jonas Kontio
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 242-75 Rally/bana
1688 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande