Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO 3 RS, TimeAttack.nu PRO 2018
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (37861 totalt)
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
KristianAE86 skrev:
Megablade skrev:
KristianAE86 skrev:
dock väger din bil minst 250kg mera än mig tror jag


OT: Det tror jag också, för så tjock är du väl inte?




Tänkte faktiskt dra och väga den i vår när den är färdig. Så får vi se hur mycket den väger//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Tjena. Har inte hänt så mycket mer än att jag har gjort en hel del små saker. Rätt så tråkigt att hålla på med det fast man är ju tvungen. Har även anmält mig till att ta racinglicens på Ring Knutstorp. Kommer nog bli riktigt roligt och lärorikt//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Måndagen den 23/2

Tjena. Nu har jag sålt iväg min gammle Momo stol. Den passade inte mig riktigt så jag sålde den. Stolen är så passa viktig grej när man ska köra så ville ha en stol som verkligen passa mig. Så jag köpte en Sparco Rev Plus. Kommer se bra ut med mitt 6 punktsbälte. Har tyvärr inte fått bältet än Börjar bli riktigt trött på Realcar i Helsingborg. Ringde förra veckan och då sa dom att det skulle komma denna veckan. Så får verkligen hoppas det. För det börjar bli tid för Racinglicens. Har även beställt stolsfäste till stolen och ett par racing handskar. Det blev Sparco Flash. Som tur är har jag inte beställt dom från Realcar. Hoppas på att få dem så fort som möjligt. Kunde ta upp till 14 dagar. //Jim Lundgren


_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Fredagen den 6/3

Tjena. Igårkväll var jag i garafet och meckade lite. Lyckades få färg på framburen och monterat stoppning. Har även monterat hela fram bågen. Ser riktigt bra ut. Tyvärr så räckte inte färgen till hela buren så får dra iväg och köpa det någon dag så jag kan montera hela. Ska iväg till garaget ikväll och lufta kopplingen och bromsarna. Har jag hunnit köpa färg så blir det till att lacka hela buren. Här är iallafall en bild på kvällens arbete. Visste inte hur jag skulle sätta stoppningen så det blev såhär. Annars hade jag fått kapa dom många gånger och det ser inte iheller så snygg ut. Här är iallafall en bild//Jim


_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Söndagen den 22/3

Tjena. Har fått hem bältet nu. Så jag prov montera det och det ser riktigt bra ut. Har äver monterat i buren. Ser riktigt bra ut men har ingen bild på det. Kommer bilder när jag har fått stolsfästet//Jim



Ps det blåa staget är bara test stag

_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Tisdagen den 31/3

Tjena. Ställde på bilen i söndes och var ute och prova den. Skulle se om där var något problem med den nu inför Racinglicensen. Tyvärr så var glappet kvar i styrboxen och kopplingen slirade. Så har hållt på lite med styrboxen. Har troligtvis fixat det med. Skruvarna till själva kretskortet var lösa. Så verkar det som på 2st av skruvarna är där några jordpunkter. Stämmer detta? Ni som kan lite. Sen sänkte jag laddet för att kopplingen inte ska slira. Nu ligger det på 0,7 bar. Så nu slirar inte kopplingen. Tyvärr ger den inte så mycket effekt men antingen kunna ta racinglicens eller skita i det. För kopplingen ger upp direkt om jag kör med 1,3. Hinner inte heller köpa en koppling och montera så det är nästa steg. Tänkte bara köpa en koppling som håller för ca 350 hk. Eftersom det blir 6 bults motor sen och riktig skivkoppling. Tyvärr hinner jag inte monter i min Sparco stol och bälte eftersom vi har lämnat iväg svetsen på reperation. Måste svetsa om stolsfästena så. Men här är lite bilder på bilen.





//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Ja man måste säga att den blev ren och snygg med bara Vitt och Svart! thumbs up
Du har ju gjort de du ska iaf med ett mål att ha den klar till våren.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Lillen skrev:
Ja man måste säga att den blev ren och snygg med bara Vitt och Svart! thumbs up
Du har ju gjort de du ska iaf med ett mål att ha den klar till våren.


Tackar. Jo det var ju målet. Skönt att vara ute i "god tid" .//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Söndagen den 5/4

Tjena. Idag har jag varit och tagit licens. Var på teori igår och klarade provet så jag var välkommen att köra idag. Började inte riktigt så bra. Körde ut bilen från garaget så dog den. Tyvärr. Men som tur är fick jag låna en styrbox av Jacob Nilsson (Hebo). Mycket snällt av dig att låna ut den. Det tackar jag väldigt mycket för. När vi väl var framme på Ring Knutstorp så var det lite genomgång och så fick vi gå hela banan. Sen började det med att följa efter instruktören. Lärde mig mer och mer. Sen var det fri körning. Tog det lite lugt i början men det blev värre och värre. Gick ju riktigt snabbt till sist. Laddade på så mycket så jag råkade köra av banan. När jag jagade en Porsche. Precis vid en höger kurva så ligger där ett krön. Självklart så lättade röven och jag fick ett kast. Klarade av det rätt så bra till returen kom. Då flög jag ut i gräset och knäckte frontläppen. Men åker man inte av så har man inte gett fullt . Sen övade vi på lite starter. Sen blev det Heat och man gick vidare till A-final. Gick väldigt bra i finalen. Startade 3:a. Körde till mig andre platsen och höll den så jag gick i mål som TVÅ:A Var några Porschar med i Finalen drog dom flesta utom en Porsche GT3 RS. Så det var inte så konstigt. Hade inte en chans mot den. Men gick verkligen skit bra idag. Lärde mig väldigt mycket. Helt sjuk så mycket man körde. Det roligaste jag har gjort med bilen. Ska satsa rejält på Racing nu. Det är ju skit kul. Här är rätt så många bilder under dagen. Modemdödare Tackar Jacob Nilsson (Hebo) för utlåning av styrboxen och för bilderna//Jim Lundgren. Hoppas vi ses på Racebanorna i sommar


















Avkörningen














_________________
Jim Lundgren
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369



Ja visst är det härligt att köra på banan!!!
Riktigt nice bil du har fått ihop oxå...
och vänta tills du får till allt och kan ladda 1.5bar. Det är då dessa evos kommer till sitt rätta...

Får väl säga grattis till licensen!

_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
galaxi skrev:
Ja visst är det härligt att köra på banan!!!
Riktigt nice bil du har fått ihop oxå...
och vänta tills du får till allt och kan ladda 1.5bar. Det är då dessa evos kommer till sitt rätta...

Får väl säga grattis till licensen!


Tackar. Jo det är det roligaste jag någonsin har gjort. Tackar. Tänkte ladda 1.3 när jag har fått den nye kopplingen//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



gratis till licensen.. Du har PM

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



EX_R skrev:
....... Det roligaste jag har gjort med bilen. Ska satsa rejält på Racing nu. Det är ju skit kul....


Visst är det kul . Jag gick samma licenskurs för några år sedan och blev lika biten. Får flashbacks när jag läser ditt inlägg . Har du hittat någon klass du kan köra i med din bil?

Lycka till i fortsättningen

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
EX_R skrev:
....... Det roligaste jag har gjort med bilen. Ska satsa rejält på Racing nu. Det är ju skit kul....


Visst är det kul . Jag gick samma licenskurs för några år sedan och blev lika biten. Får flashbacks när jag läser ditt inlägg . Har du hittat någon klass du kan köra i med din bil?

Lycka till i fortsättningen


Tjena. Jaså det var ju trevligt. Det blev mycket körning. Nä tyvärr har inte hittat det. Men tänkte mest träna iår. Har du någon koll på när man kan köra på Knutstorp och Sturup? Hade varit roligt och dratt ditt där ibland//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



EX_R skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
EX_R skrev:
....... Det roligaste jag har gjort med bilen. Ska satsa rejält på Racing nu. Det är ju skit kul....


Visst är det kul . Jag gick samma licenskurs för några år sedan och blev lika biten. Får flashbacks när jag läser ditt inlägg . Har du hittat någon klass du kan köra i med din bil?

Lycka till i fortsättningen


Tjena. Jaså det var ju trevligt. Det blev mycket körning. Nä tyvärr har inte hittat det. Men tänkte mest träna iår. Har du någon koll på när man kan köra på Knutstorp och Sturup? Hade varit roligt och dratt ditt där ibland//Jim


Hyllinge MS har träningskvällar på Knutan. Sturup är osäkert då de har gått i kånken. Ett säkert tips är att hålla koll på "inför träffar" och även kalendern här på rejsa. Det brukar dyka upp bandagar med olika klubbar som har öppen inbjudan till alla som vill köra.

Kolla även in HMS klubbmästerkap och deras reglemente, det kan vara att din bil platsar .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
EX_R skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
EX_R skrev:
....... Det roligaste jag har gjort med bilen. Ska satsa rejält på Racing nu. Det är ju skit kul....


Visst är det kul . Jag gick samma licenskurs för några år sedan och blev lika biten. Får flashbacks när jag läser ditt inlägg . Har du hittat någon klass du kan köra i med din bil?

Lycka till i fortsättningen


Tjena. Jaså det var ju trevligt. Det blev mycket körning. Nä tyvärr har inte hittat det. Men tänkte mest träna iår. Har du någon koll på när man kan köra på Knutstorp och Sturup? Hade varit roligt och dratt ditt där ibland//Jim


Hyllinge MS har träningskvällar på Knutan. Sturup är osäkert då de har gått i kånken. Ett säkert tips är att hålla koll på "inför träffar" och även kalendern här på rejsa. Det brukar dyka upp bandagar med olika klubbar som har öppen inbjudan till alla som vill köra.

Kolla även in HMS klubbmästerkap och deras reglemente, det kan vara att din bil platsar .


Tackar. Okej gött. Var inne på HMS hemsida. Såg några kvällsträningar. Måste först köpa ett ställ att köra i eftersom dom kräver det på deras kvällsträningar//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Tjena. Eftersom fjädrarna var för mjuka så ska jag köpa nya. Hur hårda ska man ha? Bilen väger ca 1200kg. Tänkte köra mycket på Bana. Även lite på gatan. Men det kan kvitta hur hårt det är på gata bara det går bra på bana//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369



Nu är jag ingen expert...
Men tror det hjälper om du vet hårdheten på dom du har nu på bilen så man har nånstans att börja!

_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
galaxi skrev:
Nu är jag ingen expert...
Men tror det hjälper om du vet hårdheten på dom du har nu på bilen så man har nånstans att börja!


Tjena. Fick reda på det nyss och det är 7,5 fram 7,2 bak. Så vad rekomenderar ni?//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
J.Lundgren
Bjuv
Här sen Aug 2008
Inlägg: 166


Trådstartare
Någon som vet vad jag ska ha för fjädrar? Tänkte beställa nu ihelgen så//Jim

_________________
Jim Lundgren
Citera
galaxi
Vrena
Här sen Aug 2005
Inlägg: 369



Nu kommer jag igen med dessa frågor...

Vad var felet med bilen?
Ska du ha hårdare runt om eller?
och vad säger återförsäljaren om hårdare fjädrar?

Som jag fattat det finns det massor av olika fjädrar och ska man hårddra det så har man typ olika fjädrar till olika banor samt olika till olika förare

_________________
Erik Johansson
Sommar: Mazda RX-7 -84
Vinter: Yamaha Viper M-TX -16
http://nosc.worlddisease.net
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO 3 RS, TimeAttack.nu PRO 2018
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
1 besök senaste veckan (37861 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande