Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi s2 -91 deerhunter mappad
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (25661 totalt)
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
sitter hemma och är sjuk så jag tänkte lägga upp min bil här.


lånar denna bilden av nån. den är gammal och kommer inte ihåg vem som tog den.

Historia:
lite historia om bilen i min ägo. köpte den för tre år sen är det väl nu. gick två veckor sen klippte jag ett rådjur. den ända som var helt i framdelen var väl vänster skärm.
tog sju veckor innan jag fick tillbaka den. det gick inte känna igen bilen alls på gången. den gick inte som den skulle. bråkade med dom. efter den hade varit inne igen så var det väl lite bättre men kände att jag får fixa detta själv.
fick väl den att gå hyfsat. men den åt turbos till frukost typ. så för lite mer än ett år sen så rev jag ner skiten.

Planer:
jag vill bygga en bil mellan 400-500hk. den ska användas som bruks bil. ingen 402m racer utan med ett brett register. vill köra bana med den också då det är nåt jag aldrig har testat och är väldigt sugen på.

Motor:
5 cyl 3b på 2.2l
spm stakar
arp bult till nästan allt.
allt balanserat
vev riktad och polerad.
uppgradade oljekanaler på vev.
smitt nedre kamdrev.
sug kam på avgas sidan
orginal insug med borttagna service kanaler.
en pace ic som ska räcka till min effekt.
renoverad och portad orginal wg. ska enligt turbocenter vara mycket bra.
turbo ??
grenrör ??
olja ??
stumma motorfästen i delrin
setrab 19 raders oljekyl.
Sprut och tändning:
om ekonomi tillåter ett dta 80s pro. tror jag. tankar på det?
en bättre tändspole från 034 motorsport.
magnacor kv 85 tändkablar.
mässings drev till fördelare.
630cc vid 3bar siemens deka
040 pump i tank
nya kablar och nytt relä till pumpen som klarar ge mer ström.

drivlina koppling:
707 tryckplatta med organisk lamell
red line heavy weight shockproof i både växellådan och bakaxel.
styvare upphängningar också

chassi:
styvare topplagringar är väl det ända som är inhandlar hittils.
har tänkte polyurthan bussnigar runt om
hr fjädrar och koni dämpare.
grövre krängnings hämmare bak.

bromsar:
nu sitter stålomspunna slangar
renoverade ok
shells tåligare bromsvätska. kommer inte ihåg vad den heter just nu.
tarox skivor och grenstuff belägg.
kom gärna med ideer

mätare:
har en smallbands lambda från finish motorsport tror jag.
vill ha tag i vdo mätare till laddtryck, avgas temp och insugs temp.
eller några andra bra mätare. laddtrycks mätare till 2,5bar ska det vara iaf.

vill ha så många tips ideer och tankar som möjligt.

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



fräsch s2! såg riktigt fin ut thumbs up

om du inte vill krångla tilld et köper du ett vems motronic 55, pluggar rätt in i orginal kontakt, rycker ur lmm och monterar en bblambda
grenrör skulle jag köpt ett furans i svartstål om du inte bygger själv

bli gärna medlem på s2forum.com, där är det några som bygger 500hk motorer som du kan luska ut setups thumbs up

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Niiice niice

Så vad har hänt. Några uppdateringar?
Kikade oxå i Lind4hls tråd o såg att jag missat din helt och hållet.

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



vi väntar på update?

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
pga tråkigheter och blev arbetslös så blir det inga 400-500hk i sommar. men den kommer ut i sommar iaf.
är inne nu precis på en liten rast från garaget.

håller på med sista med soppa pumpen, ska koppla in den sista nya elen.

sen är det bara lite tryckrör kvar och lite avgas. sen är det dax att vrida på nyckeln!!!

hoppas den går bara. hehe

sitter och väntar på hr fjädrar från en kille i norge som jag fick köpa billigt.

den är lika fin fortfarande med. hade ute och tvättade den härom dagen. fan va den glänser. hehe
man fick ju inte mer abstinens då.

sitter redan på s2forum. det var av killen som kallar sig audi imsa racing som jag har köpte fjädrarna av.

kommer lite bilder snart.

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Sweeeet vad tänkte du ha för hjulinställning?

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
har inte funderat på det än.
lite tips mottages gärna.

såg att inter coolern får plats bakom spoilern igår med den nya balken jag tillverkat. blir att göra en ny.
för att kapa i fronten går inte för sig.
fan vilken skillnad det är på en pace ic och en så kallad china ic. pace ic väger ju ingenting i jämförelse.

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



har du möjlighet att väga ic'n? samt mått på den, vore kul att veta skillnaden

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
kan jag göra. är den erik på quattro.se säljer har jag för mig. köpt den beg.

gör du grenrör?

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



hell yeah!


jag har redan en grenrörsfläns och t3 fläns som är uppmallad för en gt30 (gt32 passar nog oxå, var gott om marginal när jag mallade upp den) turbo, som jag kan svetsa dit rör på om detta vore intressant.

annars kan du ta bilen ner med flänsar så mallar vi upp det, eller om du mallar upp det hemma och fraktar ner mallen så svetsar jag det.


edit: här har du ett grenrör som jag och kompisen pulat ihop på några timmar till hans supra 6a:



_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
nu får jag visst göra en uppdatering här efter ha blivit piskad av en viss person.

detta året blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig, är inne på att vara arbetslös för tredje gången i år just nu. fanns inte för mycket pengar över till bilen då tyvärr.

men men fick ju ut lite roligt ur den iaf. hade stora problem med kylsystemet i början när jag började köra med den. kylare sprack i plasten, slangar pajade och annan plast bit gick också sönder. tålde inte att ligga torrt för länge helt enkelt.

men bilen gick bra, fick gå med bara ett chip i år. men han puttade på ganska bra ändå. stum monterade motor, trodde jag skulle få märkbara vibrationer även fast den var balanserad men icke. vibrerar nästan inget alls.

men har tyvärr inte haft råd att köra bana med den.

22:a augusti bromsade jag den, den ville inte alls. missade och hade sig. fick 217hk och 411nm i motorn.
visade sig sen att topp packningen hade gått. dåligt komp på 5:ans cylinder.
den gick bra på gata, men ville inte på rullarna.
så då ställdes den av.

nu har lite grejer inhandlats och bilen nybesiktad igår. så jag bara kan ut och köra nästa år. (besiktnings period mitt i vintern nämligen).
så nu ska toppen lyftas och godiset hängas på. nu fattas bara nirat med.



_________________
Fredrik Wiell
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



thumbs up

tråkigt att vara arbetslös..

Är det en gt30 turbo???

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
du jag vet faktiskt inte. köpte den av kille som hävdar att den är såld av 034motorsport. Och är en garret/kkk hybrid.
han säger att den pallar 500+hk. men kollar på deras sida och det finns 5st hybrider som säljer. Och dom två som det verkar vara är kullagrade men den känns inte som kullagrat.
men jag väntar på svar från han jag köpt den ifrån med mer info. ska maila 034 med.

nån som kanske kan säga vad det är för nåt med lite mer info och bilder?

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



Wiell skrev:
du jag vet faktiskt inte. köpte den av kille som hävdar att den är såld av 034motorsport. Och är en garret/kkk hybrid.
han säger att den pallar 500+hk. men kollar på deras sida och det finns 5st hybrider som säljer. Och dom två som det verkar vara är kullagrade men den känns inte som kullagrat.
men jag väntar på svar från han jag köpt den ifrån med mer info. ska maila 034 med.

nån som kanske kan säga vad det är för nåt med lite mer info och bilder?


ta lite mer bilder och skriv upp alla nummer som finns

borde stå på en blå bricka på baksidan av kompressorhuset

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
Lind4hl skrev:
Wiell skrev:
du jag vet faktiskt inte. köpte den av kille som hävdar att den är såld av 034motorsport. Och är en garret/kkk hybrid.
han säger att den pallar 500+hk. men kollar på deras sida och det finns 5st hybrider som säljer. Och dom två som det verkar vara är kullagrade men den känns inte som kullagrat.
men jag väntar på svar från han jag köpt den ifrån med mer info. ska maila 034 med.

nån som kanske kan säga vad det är för nåt med lite mer info och bilder?


ta lite mer bilder och skriv upp alla nummer som finns

borde stå på en blå bricka på baksidan av kompressorhuset


det finns tyvärr ingen blå bricka. avgashuset är ett kkk storlek 6.
kompressor delen är det a/r.70 ingång på turbin ca:55mm.
bilder kommer

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
här kommer lite bilder



_________________
Fredrik Wiell
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



Hittar ingen som liknar den på hemsidan iad hmm..

får väl hoppas att ägaren innan kan få ut lite info..

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
Lind4hl skrev:
Hittar ingen som liknar den på hemsidan iad hmm..

får väl hoppas att ägaren innan kan få ut lite info..


gt30/k26 liknar dom ju mest. man kan ju välja till 4tums bellmouth

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1984



Wiell skrev:
Lind4hl skrev:
Hittar ingen som liknar den på hemsidan iad hmm..

får väl hoppas att ägaren innan kan få ut lite info..


gt30/k26 liknar dom ju mest. man kan ju välja till 4tums bellmouth


ja Bellmouthen har du ju helt klart, en gt30/k26 pumpar luft för några pållar:up:

_________________
A l e x l i n d a h l
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
Lind4hl skrev:
Wiell skrev:
Lind4hl skrev:
Hittar ingen som liknar den på hemsidan iad hmm..

får väl hoppas att ägaren innan kan få ut lite info..


gt30/k26 liknar dom ju mest. man kan ju välja till 4tums bellmouth


ja Bellmouthen har du ju helt klart, en gt30/k26 pumpar luft för några pållar:up:


mmm. vad jag har fått fram så är det ar.70 på gt30. Och då är ju deras kullagrad. men det känns inte riktigt som kullagrat. Och det är ju ganska viktigt att veta med olje tillflödet.

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Wiell
i hok utanför jönköping
Här sen Jul 2008
Inlägg: 180


Trådstartare
fan ni måste underhålla mig grabbar. jag ska hämta folk efter krogen sen. har tråkigt som fan nu.

_________________
Fredrik Wiell
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi s2 -91 deerhunter mappad
1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (25661 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande