Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
NSHC klass "RÖDE" - Långlopp på Gelleråsen/ Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
15 besök senaste veckan (61850 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Johan BIC skrev:
husaberg550 skrev:
Det e underligt bara att ingen från Msls eller nshc gör sin röst hörd


Både Rikard från TBR Racing och Micke Brink sitter i styrelsen för MSLS, och bägge har väl haft en hel del kommentarer här. Kan dock hålla med om att synpunkter från NSHC lyser med sin frånvaro. Fortfarande ingen liten notis ens på deras egen hemsida...



// J


däremot så kommer det relativt radikala nyheter snart från ett helt annat håll....

men tänk 9h, inte det sista året men mer som det var från början eller som SLC började en gång i tiden med en tvist

Dvs SLC Korp kommer det snart info om ..... med tävlingar mellan 6h och 24h......

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Spännande!

Då verkar det som att det helt plötsligt börjar infinna sig viss konkurrens mellan de "blivande" serierna.
Konceptet för att lyckas torde vara race på rätt banor, inte för höga startavgifter och med riktigt bra organisation. Lätt när man vet vad som gäller!

// J

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Johan BIC skrev:
Spännande!

Då verkar det som att det helt plötsligt börjar infinna sig viss konkurrens mellan de "blivande" serierna.
Konceptet för att lyckas torde vara race på rätt banor, inte för höga startavgifter och med riktigt bra organisation. Lätt när man vet vad som gäller!

// J


Check, check och dubbelcheck....

P.s

vi snålar inte in på ambulansen

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Touché på den, men man vet aldrig vad som händer till nästa år, i just det fallet...
- I min värld leder ökad konkurrens ofta till produktutveckling och ökad kundnytta....

// J

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Torleifs förslag känns helrätt! thumbs up
Citera
Talonen
Hedemora
Här sen Aug 2007
Inlägg: 164



Hur snart är snart... ang nyheter från slc ?
Kan ju vara bra att veta inför motoralternativ,,,och annat thumbs up

24 immars ...nu börjar det likna nått

Mvh snart åka på Mantorp

_________________
Mattias Talonen
Bavariacup 2017 2:a i std klass
Bmw 135 m3 GTR banracingbil
Husqvarna 350 2020 Enduro
Husaberg 570-11:a RallyRaid
Mustang cab 07:a
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



om det är bök med ljud och ljus så varför inte åka 2x12Hures du Mantorp eller liknande som man gjorde förr var det inte Sebring eller nått. Annars han man ju inte festa ordentligt och ragga brudar förståss.
Citera
Peter Sundqvist
Trosa
Här sen Mar 2004
Inlägg: 118



om man kollar på Msls hemsida så kan man se att det är 18 st anmälda i klass 6 till Mantorp finalen och 19 st klass 5 bilar.
Så det visar att det finns ett intresse att köra med turbo o r däck mm och jag har kört klass 5 och vunnit över och kört ifrån klass 6 bilar vilket känns som en ännu större seger när man slår dom" stora" pojkarna. Sätt begränsningar så att dom gamla 9-timmars bilarna kommer ut igen men glöm inte klass 6 bilarna vi i klass 5 måste ha någon att jaga.

och till dom som är rädda för att bli omkörda av snabbare bilar kan man fundera på om dom valt rätt att hålla på med motorport, Någon kommer alltid att vara snabbast och ska den inte få köra i en serie då för att dom andra blir rädda.

Jag tycker också att vi behöver någon begränsning och det kanske funkar med att tillåta max 225 breda r däck för det jag personligen inte vill är att köra mot fabriks byggda långlopps bila typ Porsche 996 cup bilar mm det vore roligt att tävla mot andra garagebyggda bilar.

För den som är intressera av att köpa en färdig långlopps bil kommer det snart ut annonser på våran den kommer att vara med på Msls finalen där den kan ses och ev provköras.

För mera info kolla www.srace.se

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Team Srace skrev:
jag har kört klass 5 och vunnit över och kört ifrån klass 6 bilar


- och jag körde faktiskt ifrån Hamilton i natt, med våran GOLF!!!

Peter, nu är det dags att vakna och sluta fabulera..

P.S
När släpper du mer info om nya bilen???

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
Peter Sundqvist
Trosa
Här sen Mar 2004
Inlägg: 118



Det blir ingen ny bil vi ångrar oss !!!
Men det måste bli en klass 6

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Tror jag inte...

En vild gissning är att teamet ni köpt bilen av, och bilens märke samt bilens färg har precis lika många bokstäver, nämligen tre...

Bekräfta?!

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
Peter Sundqvist
Trosa
Här sen Mar 2004
Inlägg: 118



Vi kommer att sälja våran motor, växellåda mm efter finalen.
VI behåller våran kaross och sätter i en turbomatad 1,0 liters Nissan micra motor på ca 182 hk så vi ni får några att försöka köra ifrån.
Skulle det inte vara kul att få köra ifrån någon i verkligheten inte bara i drömmen ???
Turbo bil = Klass 6

_________________
Peter Sundqvist
Citera
MangeJ
Stockholm
Här sen Okt 2004
Inlägg: 90



Lycka till med försäljningen, har själv en 2,3liters M20 på runt 200hk ståendes i garaget. Blev över efter nån incident nån gång.

Påminner om svunna tider å skulle nog bli ett fint bojsänke...


Nån som vill köpa kanske?
Extraktor finnes oxå, hehe

_________________
Magnus Johannesson
Krokodil Racing
http://www.krokodilracing.se
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Team Srace skrev:
Skulle det inte vara kul att få köra ifrån någon i verkligheten inte bara i drömmen ???


ahhh, tråkig ton!!!
Jag är helt 100 på att vi kört om er nån gång. Kanske inte på banan, men jag tror att vi drog er på väg hem från Gelleråsen nåt år, så snacka inte!!!
(tror t.om. att vi kastade bananer på er!!!)

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
Peter Sundqvist
Trosa
Här sen Mar 2004
Inlägg: 118



Japp du har rätt som vanligt.
Men skulle inte det här forumet användas till något annat !!!

Hur går det har det spikats några regler ??

_________________
Peter Sundqvist
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
Team Srace skrev:
Japp du har rätt som vanligt.
Men skulle inte det här forumet användas till något annat !!!

Hur går det har det spikats några regler ??


Du har rätt Peter! Det är trist med massa folk som kommer ifrån ämnet och mest skriver massa dynga...

Jag var på Röde att han skulle massa sig ner till Mantorp på lördag, för att "se och lära" av organisationen runt MSLS. Tyvärr tror jag att han hade fullt upp, men vi får väl se.

På regelfronten TROR jag att bollen ligger hos gubbarna i NSHC, som ska kommentera det förslag som Röde lämnat. (OM han gjort det) De körde ju själva final förra helgen, så de har väl haft fullt upp.

Ses på lördag, och lycka till alla som kör årets sista på Mantorp nu i helgen!

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
rutger
Karlskoga
Här sen Apr 2006
Inlägg: 8



Hej, bra idé med en ny klass i NSHC. För oss är det intressant om klass 3 bilar i SLC mäter in. Om vi kan köra med vår BMW M3 E36 i SLC klass 3 spec kommer vi på studs.
Hälsningar
Rutger Neander
Rutger Racing

_________________
Rutger Neander
Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005
Inlägg: 280



Fredrik - SLC skrev:


däremot så kommer det relativt radikala nyheter snart från ett helt annat håll....

men tänk 9h, inte det sista året men mer som det var från början eller som SLC började en gång i tiden med en tvist

Dvs SLC Korp kommer det snart info om ..... med tävlingar mellan 6h och 24h......



röde skrev:
Hej på er igen.
Har efter många samtal fått reda på att jag är nog lite otydlig när jag uttrycker mig i skrift.
Vad jag menar med sportslig rättvisa är att om jag har 30 st bilar på startlinjen kan jag inte ha 30 st reglementen. Det kommer inte och har aldrig fungerat.
Det jag vill säga är att det finns ett förslag som kommer att presenteras snart.


Åh vad jag väntar på att det ska bli snart... Jag är väl antagligen för otålig för mitt eget bästa, men det skulle vara intressant att veta hur planerna utvecklas, hur kommer klasserna se ut, vilka banor blir aktuella, vad kommer det att kosta o s v. Speciellt nu när säsongen är över för egen del har man ju inte mycket annat att göra än att se fram mot nästa år!

Mvh

_________________
Rikard Karlsson, TBR-Racing
Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing
Kassör, LMS Racingsektion
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



Som sagt, hoppas inte ni låser bort tvåsitsiga bilar. Skulle vara kul att få vara med nästa år, men då måste det vara ok med Miata i reglementet...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Johan BIC
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 113


Trådstartare
För att Röde ska komma vidare i sina diskussioner med NSHC, behöver han få reda på ert intresse för denna tävling.

Utgå från att reglementet ungefär kommer motsvara MSLS klass 5 och 6, med enhetsdäck R-däck.
5-6 tävlingar på Gelleråsen och Kinnekulle, och en startavgift mellan 3500-4000 kr.

Är du SERIÖST intresserad, så meddela detta här, eller på mail till mig: johan@bicracing.se
VIKTIGT ATT ANGE VILKEN KLASS DU TÄNKER ÅKA!!!


MVH

// Johan

_________________
Johan Arwenhed
#62 BIC Endurance Racing
www.bicracing.se
Citera
Ola Strömberg
Örebro
Här sen Sep 2008
Inlägg: 14



WOJS Boys är MYCKET intresserade.

Mvh
ola Strömberg

_________________
Ola Strömberg
"o i WOJS Boys"
Citera
Allmänt banåkaforum
NSHC klass "RÖDE" - Långlopp på Gelleråsen/ Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
15 besök senaste veckan (61850 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande