Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-09-20 MGCC KM4 Höstrace
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10328 totalt)
Regge
Malmö
Här sen Jul 2007
Inlägg: 497



Anders Schildt skrev:
auditsq skrev:
var för första gången o kollade MGCC's KM ( jag är nybliven gästmedlem ....)
väldigt generös atmosfär i depån och väldigt sevärda heat..tyvärr hann jag bara se
första heat omgången...
Niklas Falks upphämtning i första heatet var väldigt sevärd... . du kommer väl till
Falkenberg på torsdag ?
Anders Schildt's körning i första var också rolig att se..den bilen låter helt hårresande,
vad sitter det i den egentligen?
Henric Månsson's inhämtning av tätklungan i första var också väldigt snygg
och som sagt en applåd till de som sköter arret.. hoppas man kan delta själv nästa år


Hej!
Det är en rak 6'a på 3 liter med trippla Weber 45'or. Lämnar ca 250hk vid 6000rpm.
Nästa år ska den förhoppningsvis varva till 7500rpm


Som jag sade i depån mellan racen, riktigt fin körning från din sida! otrolig underhålning och fantastisk maskin du har skapat.

Man är ju uppvuxen att se far din köra med den blåa för 15 år sedan på knutstorp, min pappa Göran Regnell körde Caterham Super Seven på den tiden med honom. Sen är det farbror Stefan som kör Porsche idag.

Lycka till!

Vänliga hälsningar,
Erik Regnell

_________________
Erik Regnell

Kör: Mx-5 -04

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-MX-5 -01
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Hej alla gasglada

MGCC:s KM-kommitté lapar i sig allt beröm och laddar om inför nästa år. Tack för att ni kommer så långt ifrån och fyller ut våra startfält.

Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Anders Schildt
Rydebäck
Här sen Sep 2004
Inlägg: 50



Regge skrev:
Anders Schildt skrev:
auditsq skrev:
var för första gången o kollade MGCC's KM ( jag är nybliven gästmedlem ....)
väldigt generös atmosfär i depån och väldigt sevärda heat..tyvärr hann jag bara se
första heat omgången...
Niklas Falks upphämtning i första heatet var väldigt sevärd... . du kommer väl till
Falkenberg på torsdag ?
Anders Schildt's körning i första var också rolig att se..den bilen låter helt hårresande,
vad sitter det i den egentligen?
Henric Månsson's inhämtning av tätklungan i första var också väldigt snygg
och som sagt en applåd till de som sköter arret.. hoppas man kan delta själv nästa år


Hej!
Det är en rak 6'a på 3 liter med trippla Weber 45'or. Lämnar ca 250hk vid 6000rpm.
Nästa år ska den förhoppningsvis varva till 7500rpm


Som jag sade i depån mellan racen, riktigt fin körning från din sida! otrolig underhålning och fantastisk maskin du har skapat.

Man är ju uppvuxen att se far din köra med den blåa för 15 år sedan på knutstorp, min pappa Göran Regnell körde Caterham Super Seven på den tiden med honom. Sen är det farbror Stefan som kör Porsche idag.

Lycka till!

Vänliga hälsningar,
Erik Regnell


Tack Erik!
Racing ska vara kul och det ska gå fort! Just därför är det tacksamt att köra Healey för den går som bäst när det går ganska brett=roligt . Sen är det alltid kul att publiken tycker det är roligt!
/Anders

_________________
Anders Schildt
Austin-Healey 3000
Austin-Healey Sprite
MGB GT
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



Får även jag passa på att tacka KM-generalen P-o med medhjälpare för denna säsong thumbs up

Tyvärr blev Knutstorp mitt sämsta KM-resultat på länge > Trivdes inte alls i blötan på förmiddagen då tidsträningarna avgjordes.

Till racen torkade i alla fall banan upp och då kändes det bättre. Skaffade en kamera nu till höstsäsongen så det blev en premiärvideo från race 1. Lite närkontakter i inledningen sedan blev det tyvärr mycket solokörning för min del. Här är några ihopklipta varv från racet:
http://www.youtube.com/watch?v=xPl6kzqeAPg

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
bfd_henriksson
Bollebygd
Här sen Jul 2005
Inlägg: 783



mx5racing skrev:
Får även jag passa på att tacka KM-generalen P-o med medhjälpare för denna säsong thumbs up

Tyvärr blev Knutstorp mitt sämsta KM-resultat på länge > Trivdes inte alls i blötan på förmiddagen då tidsträningarna avgjordes.

Till racen torkade i alla fall banan upp och då kändes det bättre. Skaffade en kamera nu till höstsäsongen så det blev en premiärvideo från race 1. Lite närkontakter i inledningen sedan blev det tyvärr mycket solokörning för min del. Här är några ihopklipta varv från racet:
http://www.youtube.com/watch?v=xPl6kzqeAPg

Huj vad Niklas drar ifrån! Spårval och allt ser ju ok ut (iaf från mitt relativa oerfarna perspektiv), tror att mkt hänger på vikten vad det gäller tiderna för din del...

_________________
Fredrik Henriksson

http://modsport.se/
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



mx5racing skrev:
Får även jag passa på att tacka KM-generalen P-o med medhjälpare för denna säsong thumbs up

Tyvärr blev Knutstorp mitt sämsta KM-resultat på länge > Trivdes inte alls i blötan på förmiddagen då tidsträningarna avgjordes.

Till racen torkade i alla fall banan upp och då kändes det bättre. Skaffade en kamera nu till höstsäsongen så det blev en premiärvideo från race 1. Lite närkontakter i inledningen sedan blev det tyvärr mycket solokörning för min del. Här är några ihopklipta varv från racet:
http://www.youtube.com/watch?v=xPl6kzqeAPg


Det var inte mycket motstånd man kunde bjuda på... Trist när inte bilen vill dit jag vill. Saknar en massa grepp när dämparna slår igenom. Nytt chassie får fixas i vinter!

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
JC
Kungsbacka
Här sen Feb 2004
Inlägg: 303



Citat:
dämparna slår igenom


Är det KONIsarna & FM fjädrarna som sitter på (still)?
Passa på att skaffa nya lättare fälgar oxå. Dom som sitter på är ju ap-tunga, om jag inte minns fel.
Kull att se dej på Anders o:s film.

Nöjd med bilen annars?

Rock on!

_________________
Jonas Christensen
NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB
106 Rallye
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



JC skrev:
Citat:
dämparna slår igenom


Är det KONIsarna & FM fjädrarna som sitter på (still)?
Passa på att skaffa nya lättare fälgar oxå. Dom som sitter på är ju ap-tunga, om jag inte minns fel.
Kull att se dej på Anders o:s film.

Nöjd med bilen annars?

Rock on!


Det är Koni och FM fjädrar fortfarande och de ska av så fort det bara går. Fälgarna har jag plockat från min BMW och är förhållandevis lätta. Kan nämna att det fortfarande sitter orginal krängare på också vilket syns i filmen
Jag låg bra till på Knutan så länge det var blött men när det torkade upp till rejsen så var det inte mycket jag kunde göra.

Bilen fungerar utmärkt. Inget har gått sönder sedan köpet! Jag har bara gjort förbättringar, aldrig behövt skruva för att det har felats. Precis så jag vill ha det
Men nu måste jag upp med plånboken om jag inte ska vara sist i MX-5 Cup:en

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



Film från min bil finns här:

http://www.youtube.com/watch?v=VCPCJdG1Nho&fmt=18

Bakre kamera blev monterad lite lågt och undre halvan av bilden är på min bil.

Jag hade lite mycket varv i starten och tappade några placeringar. Hjulspinn på vä bak så hörnvikterna är troligen inte ok.
Det blev sedan lite trångt i första kurvan. Jag kunde antagligen kommit förbi Bengt M tidigare, men det är dumt att chansa när det inte gäller något.

Till nästa år blir det bla. mer effekt.

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Fin film Anders, tråkigt för mig att bli frånåkt på slutet

Jag körde för dagen något under min normala fart men kommer igen på Hyllinges KM / DM den 28/9 på samma bana

Edit

Gaswiren var nästan av visade det sig helgen efter (Ursäkt??)

Edit


/Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Rolig fim

- Kul att ni tutar på varandra, skall jag också göra
- Bengt du bromsar för mycket innan micro !
- Bengt seriös chassi uppdatering/inställning och lite bredare däck bak tror jag skulle göra susen

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Hej Joachim

Har försökt att ändra lite i det blöta vädret, gjorde ca 2 sek i snorhalkan på fm jämfört med SSMet i somras

Får inte köra med bredare däck, max är 195 som inte finns i Yokisar får då bli 185

Största problemet finns nog bakom ratten, jag kör fortfarande med rätt stora marginaler, litar inte på ex bromsar riktigt mm

Tränar vidare 28/9 på Knutstorp med riktigt mycket åkning, ser ut att bli 6 stintar varav 2 race

o du, tack för hjälpen på KM, det var säkerhetsbrytaren som gav dålig kontakt, har bytat den nu tillsammans med en ny givare för kyltemperaturen

Vi ses

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160



Tog bort mitt inlägg pga bengt ville det

_________________
R Malmström
MSCC
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



Film från race 2 finns här

http://www.youtube.com/watch?v=LqLIJdyLlUM

Varvtiderna är från min laptimer

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Nu finns resultaten publicerade på http://www.mgcc.nu/ med varvtider och hela middevitten . Kolla även in de fina bilderna från Bengt M. .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Eddie Varvstopp skrev:
Nu finns resultaten publicerade på http://www.mgcc.nu/ med varvtider och hela middevitten . Kolla även in de fina bilderna från Bengt M. .


Tackar för det. Verkar som bengt får det där enda lilla poänget för att han skall ta hem roadsport A före mig.

Intressant att se hur stor skillnad en gnutta regn och kyla kan göra för varvtiderna.
Jag brukar vanligtvis placera mig 1-2 sekunder efter de snabbaste 7orna, men i först passet här blir de rejält omkörda. Beror detta på min galenskap eller att mitt chassi är mjukt som attan? Fortare än vanligt går det i alla fall.

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19479



Lite skoj analys av race 2 i C. De fyra i täten körde 30 av 36 varv under 1.13 (startvarvet räknar jag inte). Medeltiden för dessa 36 varv var 1:12.690.
Det var riktigt jämna tider hela tiden med racekubbning (det var bara hack i varvtiderna för de andra när jag fick hjärnsläpp på varv fem).
Det var som mest 2.837 sekunder mellan 1an och 4an, 1.563 som minst

Banan var mycket snabb och trevlig på eftermiddagen, men varvrekord för klasserna kan väl inte sättas på KM? Racen skall ju inte gälla nåt substansiellt, bara på skoj, ingen prestige, alls

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Hai Pontus

Grattis till den delade förstaplatsen i Roadsport A



Tight så det förslår i år

Får väl putta i ännu fler hästar

eller åtminstånde bättre bromsar



/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374



Bengt Metz skrev:
Hai Pontus

Grattis till den delade förstaplatsen i Roadsport A



Tight så det förslår i år

Får väl putta i ännu fler hästar

eller åtminstånde bättre bromsar



/ Bengt Metz


Grattis själv.

Ny feta bromsskivar har jag redan monterat. Dämpare och fjädrar är på väg, och vi får se om det blir ett par hästar extra. Räkna med att jag är en sekund snabbare 2009.
Kanske skulle man också börja gymma och köra mental träning för att få det lilla extra

_________________
Lotus Exige S1
// Pontus Borg
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Hai Pontus mfl

Upptäckte på nästa tävling att min gaswire hängde på EN tråd
Spjällen öppnades knappt till hälften, detta fel började troligen
redan på KM4, därav de höga varvtiderna
Vi ses



/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Bengt Metz skrev:

Upptäckte på nästa tävling att min gaswire hängde på EN tråd
Spjällen öppnades knappt till hälften, detta fel började troligen
redan på KM4, därav de höga varvtiderna


Äsch, vilken dålig ursäkt.
Du får väl göra som killen i den här filmen.. http://www.bilsport.se/news.php?id=62401

Sjuan är ju så pass liten och kompakt att du borde klara både gas och styrning själv.

_________________
--
Citera
Eftersnack
2008-09-20 MGCC KM4 Höstrace
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (10328 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande