Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-09-20 MGCC KM4 Höstrace | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10328 totalt) |
Som jag sade i depån mellan racen, riktigt fin körning från din sida! otrolig underhålning och fantastisk maskin du har skapat. Man är ju uppvuxen att se far din köra med den blåa för 15 år sedan på knutstorp, min pappa Göran Regnell körde Caterham Super Seven på den tiden med honom. Sen är det farbror Stefan som kör Porsche idag. Lycka till! Vänliga hälsningar, Erik Regnell _________________ Erik Regnell Kör: Mx-5 -04 Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -MX-5 -01 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||||
Tack Erik! Racing ska vara kul och det ska gå fort! Just därför är det tacksamt att köra Healey för den går som bäst när det går ganska brett=roligt . Sen är det alltid kul att publiken tycker det är roligt! /Anders _________________ Anders Schildt Austin-Healey 3000 Austin-Healey Sprite MGB GT |
||||||
Får även jag passa på att tacka KM-generalen P-o med medhjälpare för denna säsong
Tyvärr blev Knutstorp mitt sämsta KM-resultat på länge > Trivdes inte alls i blötan på förmiddagen då tidsträningarna avgjordes. Till racen torkade i alla fall banan upp och då kändes det bättre. Skaffade en kamera nu till höstsäsongen så det blev en premiärvideo från race 1. Lite närkontakter i inledningen sedan blev det tyvärr mycket solokörning för min del. Här är några ihopklipta varv från racet: http://www.youtube.com/watch?v=xPl6kzqeAPg |
||||||
Huj vad Niklas drar ifrån! Spårval och allt ser ju ok ut (iaf från mitt relativa oerfarna perspektiv), tror att mkt hänger på vikten vad det gäller tiderna för din del... |
||||||
Det var inte mycket motstånd man kunde bjuda på... Trist när inte bilen vill dit jag vill. Saknar en massa grepp när dämparna slår igenom. Nytt chassie får fixas i vinter! _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||||||
Är det KONIsarna & FM fjädrarna som sitter på (still)? Passa på att skaffa nya lättare fälgar oxå. Dom som sitter på är ju ap-tunga, om jag inte minns fel. Kull att se dej på Anders o:s film. Nöjd med bilen annars? Rock on! _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB 106 Rallye |
||||||
Det är Koni och FM fjädrar fortfarande och de ska av så fort det bara går. Fälgarna har jag plockat från min BMW och är förhållandevis lätta. Kan nämna att det fortfarande sitter orginal krängare på också vilket syns i filmen Jag låg bra till på Knutan så länge det var blött men när det torkade upp till rejsen så var det inte mycket jag kunde göra. Bilen fungerar utmärkt. Inget har gått sönder sedan köpet! Jag har bara gjort förbättringar, aldrig behövt skruva för att det har felats. Precis så jag vill ha det Men nu måste jag upp med plånboken om jag inte ska vara sist i MX-5 Cup:en _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 Honda Accord 2,4 -10 |
||||||
Film från min bil finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=VCPCJ Bakre kamera blev monterad lite lågt och undre halvan av bilden är på min bil. Jag hade lite mycket varv i starten och tappade några placeringar. Hjulspinn på vä bak så hörnvikterna är troligen inte ok. Det blev sedan lite trångt i första kurvan. Jag kunde antagligen kommit förbi Bengt M tidigare, men det är dumt att chansa när det inte gäller något. Till nästa år blir det bla. mer effekt. _________________ Anders Hofverberg |
||||||
Fin film Anders, tråkigt för mig att bli frånåkt på slutet
Jag körde för dagen något under min normala fart men kommer igen på Hyllinges KM / DM den 28/9 på samma bana Edit Gaswiren var nästan av visade det sig helgen efter (Ursäkt??) Edit /Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Rolig fim
- Kul att ni tutar på varandra, skall jag också göra - Bengt du bromsar för mycket innan micro ! - Bengt seriös chassi uppdatering/inställning och lite bredare däck bak tror jag skulle göra susen _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||
Hej Joachim
Har försökt att ändra lite i det blöta vädret, gjorde ca 2 sek i snorhalkan på fm jämfört med SSMet i somras Får inte köra med bredare däck, max är 195 som inte finns i Yokisar får då bli 185 Största problemet finns nog bakom ratten, jag kör fortfarande med rätt stora marginaler, litar inte på ex bromsar riktigt mm Tränar vidare 28/9 på Knutstorp med riktigt mycket åkning, ser ut att bli 6 stintar varav 2 race o du, tack för hjälpen på KM, det var säkerhetsbrytaren som gav dålig kontakt, har bytat den nu tillsammans med en ny givare för kyltemperaturen Vi ses / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Film från race 2 finns här
http://www.youtube.com/watch?v=LqLIJ Varvtiderna är från min laptimer _________________ Anders Hofverberg |
||||||
Nu finns resultaten publicerade på http://www.mgcc.nu/ med varvtider och hela middevitten . Kolla även in de fina bilderna från Bengt M. .
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Tackar för det. Verkar som bengt får det där enda lilla poänget för att han skall ta hem roadsport A före mig. Intressant att se hur stor skillnad en gnutta regn och kyla kan göra för varvtiderna. Jag brukar vanligtvis placera mig 1-2 sekunder efter de snabbaste 7orna, men i först passet här blir de rejält omkörda. Beror detta på min galenskap eller att mitt chassi är mjukt som attan? Fortare än vanligt går det i alla fall. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||
Lite skoj analys av race 2 i C. De fyra i täten körde 30 av 36 varv under 1.13 (startvarvet räknar jag inte). Medeltiden för dessa 36 varv var 1:12.690.
Det var riktigt jämna tider hela tiden med racekubbning (det var bara hack i varvtiderna för de andra när jag fick hjärnsläpp på varv fem). Det var som mest 2.837 sekunder mellan 1an och 4an, 1.563 som minst Banan var mycket snabb och trevlig på eftermiddagen, men varvrekord för klasserna kan väl inte sättas på KM? Racen skall ju inte gälla nåt substansiellt, bara på skoj, ingen prestige, alls |
||||||
Hai Pontus
Grattis till den delade förstaplatsen i Roadsport A Tight så det förslår i år Får väl putta i ännu fler hästar eller åtminstånde bättre bromsar / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Grattis själv. Ny feta bromsskivar har jag redan monterat. Dämpare och fjädrar är på väg, och vi får se om det blir ett par hästar extra. Räkna med att jag är en sekund snabbare 2009. Kanske skulle man också börja gymma och köra mental träning för att få det lilla extra _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||||
Hai Pontus mfl
Upptäckte på nästa tävling att min gaswire hängde på EN tråd Spjällen öppnades knappt till hälften, detta fel började troligen redan på KM4, därav de höga varvtiderna Vi ses / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Äsch, vilken dålig ursäkt. Du får väl göra som killen i den här filmen.. http://www.bilsport.se/news.php?id=62401 Sjuan är ju så pass liten och kompakt att du borde klara både gas och styrning själv. _________________ -- |
||||||
Eftersnack 2008-09-20 MGCC KM4 Höstrace | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (10328 totalt) |