Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-09-21 Träffpunkt 80 Stjärnhov
<<   1, 2
12365 besök totalt
denstr78
Norrköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 198



Här kommer ett gäng bilder till








































































































































_________________
Dennis Stransky

Manta 2.0t <--SÅLD
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6056



Nå_gra bilder ifrån mig.










Någon som har bilder på den gråmetalica 928a s4an som stog nere vid fiket????

/Johan

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Kul med alla bilder från en trevlig dag. Trots att man gick flera varv känns det som man missade ett par pärlor.


Martin G skrev:
...struntpart om ålder... börjar glida över från banfreaks till putsträsket? (Eller är det bara våra bilar som blir äldre? )

Det måste vara att bilarna mognat så att de börjar passa till ännu fler slags träffar.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
rodder76
Linköping
Här sen Feb 2006
Inlägg: 99



mycket trevligt att det kommit in mer bilder som visar lite udda fåglar.

_________________
David Olsson
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Nils Classon skrev:
Fälgarna är ju till Minin och det är en BMW, så de passar! Köp bara!

Men Nisse, det går inte ens om man

En liten (eftersom du hade hjärnan på ang E21 och bakspeglar) - M3E30 har precis som senare 3-seriebilar och 5/7-serien 5-bultade hjul.

Sorry för urspårningen

Åter till ämnet! Var det fler än jag som saknade Lotus-representanter från 80-talet?
För mig är framförallt Esprit, men även Eclat och Excel, synonymt med 80-tal.

Föresten, vem var det som ställde en vit val framför min nätta bayrare?

Testarossa och Countach är väl annars ett par av de främsta 80-tals representanterna.

2.5 16V Mercan till vänster på bilden var riktigt fin (fast den är väl egentligen 90-tal?).

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Cerwinski
Hedemora
Här sen Nov 2002
Inlägg: 94



D.Sävström skrev:
Här kommer ett gäng bilder till


Tackar för ett gäng bilder från området nere vid sjön - som jag nästan missade helt.
Förstår fortfarande inte hur dagen kunde gå så fort..

_________________
Magnus Säll
Audi Urquattro 20v -90
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439


Trådstartare
Martin G skrev:
Nils Classon skrev:
Fälgarna är ju till Minin och det är en BMW, så de passar! Köp bara!

Men Nisse, det går inte ens om man

En liten (eftersom du hade hjärnan på ang E21 och bakspeglar) - M3E30 har precis som senare 3-seriebilar och 5/7-serien 5-bultade hjul.

Sorry för urspårningen


Eftersom detta är ett allmänt forum och där det mesta som skrivs kan bli sanningar, vill jag nu återskapa mitt erkänt goda rykte kring bultcirkeldiametrar, vilket fick sig en liten oförtjänlig törn.

Jag vet att M3 E30 har 5x120, det var därför jag satte en smiley efter.

Sorry igen för våra urspårningar...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Nisse, efter förra årets utredning av VW plåtfälgar är du oomstridd kung på området

Här kommer lite bilder ifrån min och Bosses helg i torktumlaren.



Eftersom vi båda var utrustade med sportbil samtidig för första gången på de dryga 30 år vi känt varandra hade det varit mycket snack om roadtrips den här sommaren. Men bortsett ifrån en tur till oskarshamn via världens längsta omväg hade det aldrig fallit sig så att båda hade tid och hela bilar samtigt. Så var det inte den här helgen heller (Porschen läckte värre än en ikontinent manet) så vi delade Bosses RX7:a.

Som före detta roadsport-bil har den ju sina poänger, men motorvägslunk är inte en av dem. Så vi la upp en plan om att åka upp redan under lördagen, sova på vandrarhem och ha det allmänt trevligt. Här har vi kommit till Stegeborg, som ligger utanför Söderköping.



Vi hade styrt av redan i Västervik (och t.o.m. tagit en nördig bild utanför deras turist-info...) och kört över Norrlandet till Gamleby och vidare utanför E22 till Valdemarsvik. Sen bar det iväg över Vikbolandet och det var inte förrän i Bergshammar vi såg E4. Ganska starkt irrat...

Vi hade inte bokat något boende förrän precis innan vi åkte hemifrån, och det var först på femte försöket vi hittade ett öppet ställe med plats. Så vi var inte så nogräknade när de sa: Ring tillbaka när ni svänger av mot Ställö, så möter vi upp...

De mötte upp, med båt



Det var inte riktigt vad vi trott, men å andra sidan blev det en lugn och utvilande kväll, lyssnande på Ronnie-dokumentären via MP3 och läsandes biltidning. Idylliskt låg det i alla fall (och nån sommarhelg skulle jag mycket väl kunna tänka mig att bo där) och vi hade tur att bli tillbakaskjutsade i såpass god tid att vi hann tvätta bilen i Vagnhärad innan utställningen (ja Patand, vi gynnade din sponsor).



På plats inne på området och jag fastnar för Åkes Alfa 90. Den får ju garagekompis oscars 75:a att verka fullt normal.



Ja, rent av ergonomisk.



När såg du en jalusi senast? Det var ju hur vanligt som helst då... Vi hade det på en brunmetallic Merca 230, uppsnofsad med plastnavkapslar liknande mb orginal alu-fälgar och vit ullig överdragsklädsel. Man hade varit kung om glidit in i den på utställningen.

Återkommer med massa bilar imorgon. Nu, sängen.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator



Vi kom inrullande vid 5 i tioo, tillsammans med en Granada Ghia och en Ferrari 328, och den blandningen fortsatte hela dagen. Forden var förresten den med hjälten i hockeyfrilla, walkman och VIC64 i bakrutan.
Här ytterligare lite blandning.



BX19 GTI med 6000 mil på mäteraren. Känner inte igen framlysena, var de såna eller är det något eftermonterat?



Första jag såg åka hem. När såg du en Tipo GTI senast?
Det var ruljans på bilarna hela dagen, så de som åkte tidigt missade nog en hel del.



Automobil Club de Monaco ?



Dekalen antyder väl det.



Kraniel kanske vet mer, för det skrevs flitigt om den fascinerande bilen. Meldert tittar undrande på...



Nästan "synd" att det inte satt ett riktigt vidrigt spoilerkit på den också, för att göra arab-stuket komplett.



Tvära hopp. Celica liftback?



Det är få gånger motorrumsgalningen i nig får ta överhanden... Och så händer det vid en 343DL



Lyxutförande av 900:an. Rätt sober med sin krämfärgade skinninredning. Min sjuka hjärna meddelar att den kan vara i automobil nr 3/82 du kan läsa ett test...



XT:n var ovanlig förra året, men den här var värre. Wow, en 929 Coupe.



Var detta enda W107 på plats?



Jaaa, har man inte råd med en UrQuattro så...



KOLLA MÖNSTRET på däcken... Det måste vara ifrån när bilen var ny Kan den ha gått så lite, eller har han hittat ett gammalt glömt lager?



Prydlig Alfetta, i stort behov av att komma ner mot backen lite.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Arrrgh, jag hade fel... det var först i 1/83 Saaben fanns. Som 10-åring måste jag storögt ha läs om den lysande framvagnen, den bedövande doften av skinninredningen, det omärkliga turboingreppet (till skillnad ifrån en annan svensk biltillverkare) och den storartade förmågan att äta mil i högt tempo. Kanske var det så att Saab inte längre skulle jämföras med BMW (som då gjordes, främst på utlänska marknader), utan mot ännu mer inovativa företag? Ja, jag tjuvläste reportaget igår när jag ändå väntade i tvättstugan



Det är knappt att man tror att det finns så många fina 635:or kvar som det dök upp här. Sen är det väl lite som Sweanders skrev nån annanstans, det är en bil man vill ha, men man jag vet inte vad man skall ha den till. Bygga om till M-utförande och banbruka kanske?



Så här svulstigt, redan på 80-talet?





Apropå 1/83 som fanns de första bilderna på XR4i med där, tagna i nån industrilokal under stort hysch-hysch. Turbodödaren... Apropå sådana så blev GTV6 Automobils årets bil samtidigt. Vilken var det som blev övriga världens? och vem satte störst märke i bilhistorien?



Ja, inte var det då Skoda Rapid inte...



Grönt...



Familjen hade en 280C ifrån generationen innan i samma färg mellan 80 och 84, och det var en klart mycket sobrare bil. Men kan man hitta en rostfri sån här är det väldigt mycket glidare per peng.



Apropå sober. Eller inte...





SToooOR gummiläpp och FYRA extraljus, där har ni ytterligare att par grejor bildesigners i oilka åldrar och positioner har vuxit ifrån.





Världens, antagligen, mest opraktiska 2+2-bil. Udda färg på märket.





Barre, du måste hänga på nästa år...



Han fick min peoples choise i år.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator



Bisting, kan vi få en rapport om modellens förträfflighet



9000 Cab...



Kom mig aldrig för att kolla vilken modell det var...



Det här däremot var en 528i...



Faktum är att det är den mest tokfina 528 jag sett någonsin.





Bilen jag helst skulle vilja komma inglidande i nästa år. Nån gång skall jag nog äga en Prestige... Tenikens Världs provkörning mella Stockholm och Paris (där det tog till Helsingborg innen de förstod färddatorn) har satt sina spår.





Mrs och Mr K beundrar till vänster och på högerflanken funderar Meldert på vad man skall ha den till.



Placerad ensam på en kulle. Eller som Bosse uttryckte det: Nobody puts baby in the corner!
Lite oroväckande när citat ifrån den rullen kommer ifrån en man...







Rör-ohlsson antar jag?



WOW, en Panda 4x4...



En annan bil jag har på önskelistan är den Hartgebyggda 535:a som rullat i stan sen tidigt 90-tal. Det positiva är att den nu är iordninggjord igen efter ett par år på dekis, det negativa är den blir en 18-årsbil... Men pappan i famljen är bilbyggare extrodinär, så att så länge den inte hamnar på en stenmur kommer den nog att överleva rätt oskadd...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Martin G skrev:
Fredrik C skrev:
Jädrar så snygga vi är !


Så det var ni som skymde när jag skulle fota!

Föresten, någon som vet hur det var med vinstbilen? Hade den gått långt eller inte?


och ja, det är undertecknad i randig "fångtröja" från Paul Ricard med kompisen Johan bredvid i grön oldtimer GP tröja (från -94...) som står och klurar.

Edit: Noterade att det bara är vi "gamlingar" här på rejsa som skriver i den här tråden. Med undantag av "Frejkan" är vi alla medlemmar sedan -04 eller tidigare. Betyder det att vi börjar glida över från banfreaks till putsträsket? (Eller är det bara våra bilar som blir äldre? )


Herr Eklund var länge sedan jag såg! thumbs up

Jag har kvar min mer diskreta gråa variant från Paul Ricard, -95 var det väl?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Eftersnack
2008-09-21 Träffpunkt 80 Stjärnhov
<<   1, 2
12365 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande