Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997 GT3RS -07 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (30370 totalt) |
Som ni säkert vet så har det körts 996 Gt2 senaste året, men efter att har tröttnat på turbolagg så har Gt2:an sålts till förmån för denna nyare, mera lättkörd och roligare bil.
En silver RS som gått 1300mil och fått de där förhatliga orange detaljerna bortplockade. Istället har den nu kolfiberspeglar, kolfibervingsidor (konstigt ord ), kolfiberläpp samt svarta dekaler. Det enda som återstår är att lacka fälgarna svarta vilket kommer att ordnas i vinter. På bana körs det på de bbs-fälgar som tidigare satt på Gt2:an Planer inför nästa sommar finns det gott om: Ska fixas: Avgassystem antingen sharkwerks http://www.sharkwerks.com/products.p eller gmg racing http://www.gmgracing.com/porsche_exh Toe-stag ligger hemma som vi sparade från Gt2:an Ska kanske fixas: Det låg en kartong med KW-competition dämpare som passar Rs:en hos SMR som såg väldigt inbjudande ut. Det skall väl räcka till att börja med, den är ju egentligen perfekt förutom ljudnivån redan. Här en bild hur den såg ut när vi hämtade den. Här några bilder från STACC på gotland ring i lördags.. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Såg ditt bilbyte av en slump i någon tråd. Kul att du är så kvick ut med en ny projekttråd
Jag kan hålla med om att den är snyggare med dekalerna bortplockade. Den ser faktiskt lite råare ut tycker jag, man ser bilen mer än "varnings"dekalerna. Jag är sugen på att höra mer detaljer på hur du upplever skillnaderna mellan 996 GT2 och 997 GT3 RS, alltså en mer målande beskrivning och då pratar jag även om inredning, reglage etc. Det är ju långt till sommaren så jag gissar att du har en del planer. Om inte tar jag mig friheten att rekommendera en ball grej http://www.oakleydesign.eu/sequentia Angående ljudnivå minns jag när RR körde på Anderstorp och 997GT3RS var sprillans, så lät de mer än tillåtet även i originalskick... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
||||
Den största skillnaden som jag hittills märkt är att den känns fruktansvärt mycket modernare, väldigt civiliserad och ligger riktigt fint på vägen. Samtidigt är känslan i instyrning och bromsar av en annan värld. Stolarna är riktigt bra och känns precis lagom mycket mitt emellan skalstolar och nåt som funkar till vardags. Reglagen känns väl aningen modernare än 996:ans men ingen stor skillnad. Visst saknar man väl turbokicken som 770nm i en ganska lätt bil ger men så mycket långsammare är den inte och det lilla pulver som saknas vägs upp av gasresponsen som är helt sjuk. På bana känns den väldigt mycket stabilare och det går faktiskt att gasa ut ur kurvorna utan att det sladdar hejvilt. Angående ljudet så är det riktigt fint men för liten skillnad mellan sportknapp av och på tycker jag. Med de avgasen jag länkade till så skall ljudnivån med sportknapp av vara som original med sportknapp på och när man har sportknapp på så öppnas en helt ny värld av ljudintryck... Det tar nog ett par banträffar innan man får in körstilen och spårvalen med sugmotor-Porsche. Därför klockade vi inget i lördags utan det blev bara för skoj och utvärdering av spårval. Men att närma sig 1.30 på originalchassi tror jag inte skulle vara några problem med ett par dagar i benen. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Bilen är riktigt nice och jag dreglade flera gånger på den under lördagen, ha begäret var stort.
Det var även kul att tampas lite på banan Bilen har bra potential men i helgen gick det nog inte så mycket fortare än 1.37 Mvh Föraren i Folkrace nissan _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Nej, på förmiddagen gick det inte särskilt fort. Sen upptäckte jag att däcktrycket låg på nästan 3 bar trots att jag kollade och justerade det efter första varven.. Sen gick det helt plötsligt mycket fortare och sista vändan innan regnet låg det närmare 1.32 än 1.34 iaf. Så nästa år då jäklar ska det gå undan.. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
|
||||
Japp, förra ägaren hade cargraphic-fälgar på... _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Skäms över att skriva inlägg utan substans och innehåll men var bara tvungen:
Helt sjukt! Sanslöst fin bil! Riktigt snygg med BBS-fälgarna också, silver och guld passar riktigt fint ihop faktiskt! Instämmer med övriga att byte till svart färgsättning är ett stort lyft! I princip är ju det här den ultimata bilen! Rätt utrustad RS = ! //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Grymt snygg med den svarta dekoren och dom fälgarna, mumma
En till sida med najs stuff http://www.oakleydesign.eu/ Ha dé _________________ Johan Christensson |
||||
Grymt vackert bygge, och härligt att se att en så kvaddad bil ändå kan bli så jäkla schysst igen om man gör ett grundligt jobb.
Fan vad avis man är, vill också åka riktig rejsig porsche.. Du ger en ju helt klart idéer iaf _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Det där skulle stå i Puppans tråd va? Så vitt jag kan se var Triss Porsche rätt hel när den köptes _________________ Martin Öberg |
||||
Haha, ja, sorry det blev lite snett, fast den här va ju rätt fin den med _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 997 GT3RS -07 | 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (30370 totalt) |