Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2008-09-28 Hyllinge MS KM/DM
tråden läst  
1588 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

 
   
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)





Här sedan: 03 Aug 2004
Inlägg: 1658
Tipsa Facebook   Inlägg  01 Okt 2008 19:32     2008-09-28 Hyllinge MS KM/DM Citera

Hyllinge MS KM/DM

Ett välgenomfört arrangemang

Allt flöt smidigt från tävlingsledning via banfunktionärer till bärgning

En liten Race rapport

Färden hemifrån startade ca 06.45 i Caterhamen som för dagen var lastad med extra hjul, extra bränsle samt kaffe o matpaket

Anlände till ett vått Knutstorp med slipprig bana

Det gick som vanligt i det hala väglaget, rätt långsamt i första fria träningen
Andra fria träningen gick lite bättre pga något upptorkande bana

Tidsträningen på torr bana gick även den väldigt långsamt, fick nionde tid i heatet jag körde
Heatet var ett blandat heat med bilar från många klasser, VOC Special A, Special B Standard Racing samt locostklasserna A och B
Jag var för dagen ensam i Locost B klassen (under2030cc, inga turbo eller slicks)

Tiderna jag fick låg strax över 1.12 vilket jag tyckte var extremt långsamt

Innan Warmup bad jag Kenneth Lundblad (Flitig fotograf och ägare till en gul Westfield) trampa min gaspedal i botten, spjällen till webrarna öppnade knappt till hälften
Av med locket till pedalboxen och kollade, gaswiren var i stort sett av, hängde på en liten tråd

Snabbt wirebyte, kör man engelskt har man ett förråd med reservdelar med sig till alla tävlingar

Warmup med tider ner mot 1.10 som är lite mer normala tider för mig

Race 1

Start i nionde position, får en bra start som vanligt, bra fäste nu och betydligt mer klipp i Zetecmotorn när spjällen öppnas fullt

Jag är imponerad av vilket tryck jag har i motorn efter bara några smärre justeringar av en bog standard 2 liters Zetec Silvertop motor
Portning, styvare ventilfjädrar, fast roadkammar, låglyft med måttlig duration, dubbla weber 45or samt ett fett 4-1 avgas ger knappt 190 hästar med ett vrid på 220 Newtonmeter vid 5200 varv har även bytt vevstaksbultarna för säkerhetsskull, att ekipaget har en tävlingsvikt med mig i på 640kg gör inte ont

Har ett kul race som bla har ingredienser av några stopp and go, jag klarar mig dock

Kommer i mål som nr 5, startade 9a, helt ok tycker jag
Tiderna kröp ner mot 1.09.3 och bilarna framför åkte 1.05 eller snabbare

Race 2

Startar 5a får en bra start, håller denna position fram till att det blir ett oljespill av kolosal format upp för NGK backen och hela vägen fram till uppfarten mot hårnålen

Gul flagg + oljeflagg i minst 3 varv sedan drogs gula flaggan in utan att jag såg detta, fruktansvärt halt

Jag samlar på mig några konkurenter vid oljespillet och Lennart i sin potenta orange historiska BMW halkar förbi mig på sista varvet

Ut 5a, 6a i mål, jag riskerar inte att få gå hem till oxie pga att jag åker av banan i oljespill

Kul Race

Prisutdelningar

Kul dag

Synd att inte fler kommer och åker Hyllinges Öppna KM eller SBFs DM

Michelingubben
/Bengt Metz


_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017


Senast ändrad av Bengt Metz, 05 Okt 2008 10:56, ändrad totalt 1 gång
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Andreas Åkebrink
Verkstaden i skogen





Här sedan: 07 Feb 2004
Inlägg: 223
Tipsa Facebook   Inlägg  04 Okt 2008 23:17     Citera

Var där med och åkte, var en rolig dag

Tycker som Bengt att det är synd att inte mer åker klubb/DM på Knutstorp, är mycket åka för pengarna


_________________
Andreas Åkebrink
Bygger fögasar tubo koja för ssk klass3
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
christian nordal
Farum, Danmark



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 18 Feb 2007
Inlägg: 4
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Okt 2008 23:27     Citera

Ja også et tak herfra det danske til lobsledelsen, flagfolkene og klubkammeraterne for en rigtig god sondag med masser af godt race!
Det lykkedes os at få Mustang'en til at få en bedste tid der er 2,9 sekunder hurtigere end da vi korte med Historisk Motorsport Danmark i maj måned Det er jo en god måde at afslutte sæsonen!
Alle onske en god vinter med masser arbejde med Jeres racere i de små værksteder rundt omkring.
Vi ses i våren 09

Team Historic Mustang Racing


Lars "Swede" Palmkvist & Christian "Stiff-back" Nordal


_________________
Christian Nordal
Eftersnack
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Eftersnack
2008-09-28 Hyllinge MS KM/DM
tråden läst  
1588 ggr 


  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Från request till response:
sec varav server render 0.276 sec
Webbrowser render:
sec
Dvs totalt:
sec