Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -91
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (9206 totalt)
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nu har väll jag äntligen fått tummen ur...
Ska visa min bil lite fint på forumet för alla som är intresserade av att veta hur en E30 318is ska se ut
Så här såg skönheten ut precis efter nyförvärvet:




Sen innan RS-test banan lyckades ett väggupp slita loss IS-läppen från min lilla skönhet, då såg den ut såhär (sedd i full förarförmågeaction):



Sedan så skulle bilen till Anderstorp där jag skulle försöka mig på en rejslicens för SLC/JTCC, men då råkade klantiga lilla jag bekanta vänster framskärm med ett räcke, efter det så såg den ut såhär(ja, efter att Anders "dude" hade fixat till den lite. Den såg juh betydligt värre ut innan Anders fixade den och jag tog bilden):



Ytterligare en banträff som kommer att missas nu, eftersom en Volvo V40 körde in i häcken på mig igår, så nu ser bilen ut såhär:




Jag hoppas verkligen att det inte händer mer skit med den här bilen, för annars blire till att den blir förvandlad till skrot snart.
Men jag siktar nu på att få köra så mycket som möjligt till nästa säsong, då det ska sitta på ett sportchassi (vad det blir återstår att se).
Eftersom alla andra har speccat sina 318is'ar så tänker jag hoppa över den delen då bilen är orginal
Så, nu vet ni alla hur min bil ser ut
Citera
Ando
Habo
Här sen Mar 2003
Inlägg: 230



Var solglasögonen extratillbehör?
Fin bil, men den ska vara röd

Vad hade du tänkt för upgraderingar i vinter då?

_________________
Kör Bmw 323Ci -00
Andreas Magnusson
Attitudemotorclub
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Ando skrev:
Var solglasögonen extratillbehör?
Fin bil, men den ska vara röd

Vad hade du tänkt för upgraderingar i vinter då?


Solbrillerna var mina gamla cykelbrillor, men eftersom cyckeln inte längre funkar så... ja
Röd, vet inte om jag kan hålla med faktiskt... tycker personligen att röd är lite tråkigt på en E30
Upgraderingar under vinter, tja... efter vinter så ska ett värre chassi komma på, hur det ska gå till vetti tusan, men det ska det göra
Sen är det lite läckor i avgassystemet, så det kaaaaanske finns en chans att det åker på ett 2.5tums avgas på, inte i hopp om ökat antal pållar i stallet, utan bara för att det låter så fränt
Citera
Ando
Habo
Här sen Mar 2003
Inlägg: 230



Andrew Petrykowski skrev:
Ando skrev:
Var solglasögonen extratillbehör?
Fin bil, men den ska vara röd

Vad hade du tänkt för upgraderingar i vinter då?


Solbrillerna var mina gamla cykelbrillor, men eftersom cyckeln inte längre funkar så... ja
Röd, vet inte om jag kan hålla med faktiskt... tycker personligen att röd är lite tråkigt på en E30
Upgraderingar under vinter, tja... efter vinter så ska ett värre chassi komma på, hur det ska gå till vetti tusan, men det ska det göra
Sen är det lite läckor i avgassystemet, så det kaaaaanske finns en chans att det åker på ett 2.5tums avgas på, inte i hopp om ökat antal pållar i stallet, utan bara för att det låter så fränt

Rött går snabbast enligt tester har jag hört
2" räcker, byt bara änddämparen så låter den tillräckligt!

_________________
Kör Bmw 323Ci -00
Andreas Magnusson
Attitudemotorclub
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Ando skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Ando skrev:
Var solglasögonen extratillbehör?
Fin bil, men den ska vara röd

Vad hade du tänkt för upgraderingar i vinter då?


Solbrillerna var mina gamla cykelbrillor, men eftersom cyckeln inte längre funkar så... ja
Röd, vet inte om jag kan hålla med faktiskt... tycker personligen att röd är lite tråkigt på en E30
Upgraderingar under vinter, tja... efter vinter så ska ett värre chassi komma på, hur det ska gå till vetti tusan, men det ska det göra
Sen är det lite läckor i avgassystemet, så det kaaaaanske finns en chans att det åker på ett 2.5tums avgas på, inte i hopp om ökat antal pållar i stallet, utan bara för att det låter så fränt

Rött går snabbast enligt tester har jag hört
2" räcker, byt bara änddämparen så låter den tillräckligt!


2" sitter det väll på orginal?
Räcker det verkligen bara med en annan dämpare, man får juh inte riktigt samma resonansfenomen som om man kör fetdiameter hela vägen...
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Andrew
citat:
efter vinter ........

Överlever bilen vinter ????
Jag kunde inte låta bli

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
fuling skrev:
Andrew
citat:
efter vinter ........

Överlever bilen vinter ????
Jag kunde inte låta bli



Ja, anledningen till att det ska på efter vinter är för att försäkra mig om att bilen inte dör under vinter, så att det var till ingen nytta
Fast jag funderar på att köpa ett busskort, sparar jag in både på pengarna och på bilen under vinter
Citera
Ando
Habo
Här sen Mar 2003
Inlägg: 230



Andrew Petrykowski skrev:
2" sitter det väll på orginal?
Räcker det verkligen bara med en annan dämpare, man får juh inte riktigt samma resonansfenomen som om man kör fetdiameter hela vägen...

2 1/8" om jag inte minns helt fel!
Jag köpte en slutdämpare och ett ändrör för ungefär 400:- (Simons) i äkta Team CSN anda.
om du någonsin har tittat på burken som sitter där bak, så ser du att den är gigantisk! Så det låter en hel del när den är borta!
Men som du sa, det blir lite mer dovare ton med större hela vägen.
Har du tänkt att ta bort mellandämparen också, eller katten?

_________________
Kör Bmw 323Ci -00
Andreas Magnusson
Attitudemotorclub
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Ando skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
2" sitter det väll på orginal?
Räcker det verkligen bara med en annan dämpare, man får juh inte riktigt samma resonansfenomen som om man kör fetdiameter hela vägen...

2 1/8" om jag inte minns helt fel!
Jag köpte en slutdämpare och ett ändrör för ungefär 400:- (Simons) i äkta Team CSN anda.
om du någonsin har tittat på burken som sitter där bak, så ser du att den är gigantisk! Så det låter en hel del när den är borta!
Men som du sa, det blir lite mer dovare ton med större hela vägen.
Har du tänkt att ta bort mellandämparen också, eller katten?


Ja saken är den att det är hål lite här och var, sist jag tittade under bilen blev jag lite smått förskräckt, så jag har låtit bli att kolla efter det...
Men det är hål på antingen mellandämparen eller på katten... jag hoppas att det är på mellandämparn, annars blir det dyrt
Citera
Ando
Habo
Här sen Mar 2003
Inlägg: 230



Asch! Raka rör!

_________________
Kör Bmw 323Ci -00
Andreas Magnusson
Attitudemotorclub
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Ando skrev:
Asch! Raka rör!


Hehe, vitsen var att den skulle gå igenom besiktning... annars kunde det ihåliga avgassystemet kunnat sitta på ett tag till... det är inte direkt någon hög prioritering om vi säger så

Vart fick du tag på slutdämparn så billigt?
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nu börjar det hända lite grejjer med bilen!
Avgassystemet är fixat ala dude style, så det låter mumsigt och gick igenom besiktning också
Imorgon skall det hämtas ett litet "godispaket".
Tyvärr har bilen rostat lite extra under vintern, får se hur jag löser det
om jag hinner kanske det kommer lite bilder imorn
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nu djävlar har jag varit och hämtat godispåsen, och det vart färglatt värre, med alla mina favoritsmaker, Jordgubb & Banan





Så nu är det bara lite sen :woot:
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nu flöder det friska vindar, chokladsåsen som fanns i kopplingen och bromsarna är bytt om betydligt friskare Castrol SRF, så nu ska minsan inte kopplingen försvinna efter ett par varv runt banan
om ekonomin tillåter skall det införskaffas lite ordentligare banåkardäck, men för tillfället tillåter inte ekonomin det, så den som lever får veta
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Den här tråden har jag missat, eller förträngt kanske..

Du har varit med om skaer som kan få de flesta att hänga läpp en lång stund...

Kul att du håller igång den!! thumbs up

Kör så det ryker!





ok då.. Skippa det sista..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Anton Lillsund skrev:

Kör så det ryker!



Idag rök den något fördjävligt
Men jag hoppas att det bara var tillfälligt, bilen borde va glad efter att ha fått så mycket fräscha vätskor i sig

om bara de där PFC90 beläggen skulle kunna komma snart också
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Nu är bromsarna här
Det här innebär mera jobb åt en viss Dude , hoppas han blir lika glad som jag är bara

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Vad ska du ha för bromsar? PFC finns väl inte så det passar till originaloken va?
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Dan Hovang skrev:
Vad ska du ha för bromsar? PFC finns väl inte så det passar till originaloken va?


orginalok faktiskt, det är därför Dude får lite arbete med att såga och kapa beläggen till passande storlek


Hur skulle jag klara mig utan honom
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Vad tyckte du om dämparna ? Blev det stor skillnad?
Jag tyckte det blev mycket stoooor skillnad på min bil

_________________

--VVTS--
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Vad tyckte du om dämparna ? Blev det stor skillnad?
Jag tyckte det blev mycket stoooor skillnad på min bil


Som dag och natt, men sen var juh inte mina gamla direkt friska för att säga det mildt
Anders drog paralleler till cyckelpumpar när han hade bytt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -91
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (9206 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande