Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 3 besök senaste veckan (28244 totalt) |
Tack P.P för bilden
Jag tycker mig inte se att det kränger jättemycket, fast jämför man med Patands bil så är det nog mycket krängning. Infjädringen är nog ca 5 cm om man tittar på korten så det känns ok tycker jag. Jag har 63Nm/mm fram och 25,5 stavar och hjälpfjädrar på 30Nm/mm men jag vet att många åker mycket hårdare än så, frågan är väl var är vinsten med mycket hårdare fjädrar? _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||
För att citera mig själv ifrån förstasidan:
707 bilder tagna under dagen, du skall ha varit väldigt annonym för att jag skall ha missat dig. Och tro mig, med dina däck är annonym inte det första ordet som dyker upp i mitt huvud _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Min nästa position blev posteringen vid utgången på S-et. Jag står inte ut med fotografer som bara ställer sig på ett ställe och fotar en bil, fotar en bil, fotar en bil, fotar en bil, fotar en bil osv. Helst av allt vill jag ju få med täta kamper, vild fight och håriga ombromsningar. Men sånt ser man ju sällan på bandagar
Så istället får jag leta efter den där perfekta vinkeln istället. Passande anekdot. När filmen Le mans gjordes sa Steve McQueen en dag till Derek Bell och Jo Siffert att ta en Porsche 917 och en Ferrari 512 och gasa fullt ner för Mulsanne-rakan. Men i den knyck som är på slutet, där det redan då gick i närmare 350 blås, var det väldigt viktigt att de höll idealspår. VÄLDIGT viktigt... 10 minuter senare, när de kom runt kurvan i full karriär finner de Steve, liggande på banan, två meter ifrån idealspåret, med en filmkamera i näven. Det kostar på att få de bästa vinklarna Nöjd? Riktigt så illa som på Le Mans är det inte här, men man är NÄRA bilarna. Det var först i efterhand jag märkte att bilarna som sådana inte såg så intressanta ut, men förarna... Håll kol på dem. Lite "The Stig"-känsla... Jamen vad f... Är det inte banan man skall titta på? Vinkning? räta till brillorna? Vad vet jag... Kameran får ryck och lägger skärpan på bilen bakom... Men du verkar ha koll på att något är där. jag sa ju att du fanns med... Full koll framåt. och full koll bakåt. http://www.youtube.com/watch?v=zqqLM _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
PP!
PP skrev: Peter, hände det något? jag såg dig inte på banan så länge? Nädå, det hände inget. Körde 2 pass... Och kände mig rätt nöjd med det. Känner att gamle Eskil behöver uppdateras för att klara fortsatta äventyr på banorna. Dessutom vill vi ju komma hem också, och förhoppningsvis om vädret blir hyffsat åka Bilsport SS den 25:e. Du har möjligtvis inte nån bra bild från chikanen ??? _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- |
||
Näää, du körde för fort där, jag hängde inte med Noterade bara att du studsade ut mot yttre däckshögen men alltid stannade ett läskpapper ifrån...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
_________________ Erik Axelsson http://www.garaget.org/?car=52583 Foto: https://picasaweb.google.com/107836393426305227778 |
||
Så, tillbaka bakom armcot vid halkbanan.
Attans, jag missade själva tabben... Någon som vet vad det här egentligen var? RS-märke, jättevinge, turbobreddning och 16" design 90-fälgar går inte ihop... Stackars däck. Därute är du nog inte så långt ifrån idealspåret Bosse. Du hade en förkärlek för att styra in för tidigt i s-et annars. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Jag hade den gula 968an som gjorde en 360 graders pirouette framför Kalle i Alfa 75an in ingången till "S"et . Detta är nog den enda kurvan på den enda banan där jag har problem med plötslig överstyrning. I detta fall på kalla däck men händer annars också. Ser att många har överstyrningstendenser här. Någon som har någon hypotes om vad som är speciellt just här?
//T _________________ Torbjörn Linderson |
||
Jag kände det också i somras när jag körde. Var man inte försiktig i ingången så gled bilen bara iväg... När jag tittar på bilderna slår det mig att banan inte är särskillt doserad där vi börjar styra in men blir det längre in. Lurar ögat hjärnan att det kan gå fortare in där än det faktiskt gör?
Förresten så såg din snurrning jättelustig ut. Framför allt på slutet... de sista 180 graderna verkade den vrida sig runt sin egna axel, trots att det gick i "promenadfart". Ja, det kommer några bilder sen... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
He he jupp det är mycket att lära....
Hittade andledningen till det konstiga beteendet i framvagnen, casterstagen (eller vad de nu kan heta) på båda sidor var ordentligt lösa i infästningen mot undre bärarmen.... Dags att efterdra samtliga skruvar i hjulupphängningarna. _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||
|
||
"Snygg" radda huvlås jag inte tänkte på förut. Någon sa nåt om hyrbil... och så bildseriedags. Än så länge skulle det kunna gå vägen... men... Näää... Kommer inte ihåg vad som orsakade röken. Men den låg kvar ett tag. Dagens sunkigaste. Men vad stryk den fick och verkade tåla... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
oj vilken fin bildserie, ibland är det synd att utvecklingen gått så fort framåt med digitalkamrorna .
Jag trodde nog att jag skulle klara det men jag tror att det var lite fartöverskott för det fästet som fanns, för spåret såg hyfsat ut eller? Däcken som satt på är 6 år gamla toyo Ra1 som kanske klarar ett banmöte till men jag kanske skall ta och prova med mina nya Bridgestone re 540 istället, frågan är om jag då kan skylla på något. Tack än en gång för den fina bildserien _________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||
Läckert! Bilden i ingången blev ännu bättre. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||
Den reser sig rätt bra i nosen, Jocke. Rätt kul att saaben hamnade i fokus. Det var nog egentligen inte meningen... Apropå Porschar som reser sig i nosen... Ovanlig färg det där, kan inte påminna mig om att jag sett någon modell med den innan. Jag gillade ju att fota vilda satsningar, våghalsiga ombromsningar och annat rejsigt. Och ibland dyker de upp Varvet efter var Bertonen om, men det gjorde inte satsningen mindre. Mer show åt oss fotografer Efter att ha slevat i mig en sallad ute på parkeringen konstaterade jag att det fanns en gångväg bort till s-et fast på utsidan. Så där var nästa fotoplats. Vågar jag fråga om silvertejpen? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Eftersnack 2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 3 besök senaste veckan (28244 totalt) |