Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
3 besök senaste veckan (28243 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Ajdå... Missade visst ett par ifrån drift-sekvensen.







Så, nu var den klar.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



P.P. skrev:




Vågar jag fråga om silvertejpen?



Jag körde över en kona i utgången av Trösen, tror konan klarade sig relativt oskadd men sidokjolen på bilen slets sönder och hängde o fladdrade så jag lånade lite tejp av killen med den vita 968:an för att "laga" o köra vidare

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Joakim.S
Nacka
Här sen Nov 2003
Inlägg: 241





Hej P.P

Var stod du när denna bild togs, jag tänker på att som tidigare nämnt att den reser sig som en ....... Porsche

_________________
Joakim Svenhard
Kör Porsche 924 TURBO
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Ungefär mitt i s-kurvan, följandes bilarna när de kör ut ur den (det är crossdepån i bakgrunden).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
CARMAN
Jönköping
Här sen Aug 2008
Inlägg: 6



Tackar särskilt för den fina bilden i S-kurvan! Har lämnat bilden vidare till däckhandlarn för analys...

Fy vad långt det känns till nästa säsong, nån som har tips på dämpmedicin?

_________________
Rikard Andersson
Alfa Romeo 156 2,5 V6 SW
Citera
IQ-tuning
Trosa
Här sen Nov 2004
Inlägg: 55



P.P. skrev:
Så, tillbaka bakom armcot vid halkbanan.





oj då här ligger man och hindrar en snabb M3:a...

Nån mer som har foton på våran E30?

_________________
Nu: Porsche 996 GT3 Mk1
Tidigare: Porsche 911 (965 Turbo)
BMW Alpina B6 3,5+TURBO =541hk!
Christian & Mikael Kascha
Citera
Neckman
Linköping
Här sen Aug 2007
Inlägg: 6



Tänkte höra om nån sitter på några foton på banans absolut långsammaste ekipage? aka Trans Am:en?

nån borde ha hunnit fånga oss på bild har sett en bild här i tråden, samt skymtat bilen på bild i line-up.






till nästa ev. gång man ger sig in i leken med er racing-tokiga ska jag se till att ha bromsar och en kyld motor iaf! 1 700kg helt orginal bil + sviestad-banan+ orutinerad förare, höll inte riktigt måttet....men skam den som ger sig!

Mvh Linnea

_________________
Linnea Neckman
Pontiac Trans Am GTA -89
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



Neckman skrev:
Tänkte höra om nån sitter på några foton på banans absolut långsammaste ekipage? aka Trans Am:en?

nån borde ha hunnit fånga oss på bild har sett en bild här i tråden, samt skymtat bilen på bild i line-up.






till nästa ev. gång man ger sig in i leken med er racing-tokiga ska jag se till att ha bromsar och en kyld motor iaf! 1 700kg helt orginal bil + sviestad-banan+ orutinerad förare, höll inte riktigt måttet....men skam den som ger sig!

Mvh Linnea


Nån med slö slutare kanske?

_________________
bmw bmwsson
Citera
Team ARG
Västerås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 218



Angående den blå 911:an förstår jag att den e svår att identifiera, Det är en 68:ans 911s från början
med 993 motor och delar från olika årtionden

_________________
Pär Eklund
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Aha, ja, det visar ju att jag har någon form av instinkt för vad som är "rätt eller fel"





Björn?





Dags att uppdatera biltråden snart? Det har ju hänt lite



Tur att halkbanan finns att tillgå... han var inte ensam om att vara därute och vända.









Torbjörns snurrning. Jag missade in och anledningen, men Alfan hade ju grandstand view, så vi kanske kan få en recention



Lägg märke till vart vi är nu...



och nu... Det såg jättelustigt ut när bilen vände tillbaka. Den gick inte fort bakåt, men rotationen såg ut att vara som runt en axel igenom mitten på bilen. Helskumt...



VM i understyrning



"Tyvärr" missade jag när bubblan och den svarta 944:an var ute och dansade i grusfållan tillsammans. Men det kommer nog fler chanser.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Isåkare skrev:
Förlåt att jag blandar ihop namnen (Cedric har ju en blå), det var Patands bil jag låg bakom, det var den ända Porschen jag fick kämpa en stund med för att komma om.

Låg ju snare och jagade Ragnars Elise, och i jämförelse så lutade 924an som en möbelbuss


Kul att du fick jobba lite mot någon Porsche då! Dessutom en motorsvag rackare... Hoppas jag inte låg i vägen pga ouppmärksamhet i backspeglarna...

Hmmm du är nog den första som tyckt att min bil lutat som en möbelbuss... men det är klart att den är ju inte superhård och saknar dessutom krängare bak (för att få lite bättre grepp ut ur böjjarna, har ju ingen diffbroms).

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



P.P. skrev:
Tur att halkbanan finns att tillgå... han var inte ensam om att vara därute och vända.


Såg också flera som vände där ute... vilket är HELT IDIOTISKT! Man kör ju då mot trafiken på banan, vad händer om någon bil som du möter inte heller klarar inbromsningen, frontalkrock!

Åker man rakt fram in på halkbanan så kör man hela halkbanan "runt" och kommer upp på banan mitt i chikanen! Förstår att inte alla vet detta så det vore nog bra om LMS har någon form av informationsblad till de som kommer och kör.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Tack för alla fina bilder P.P! thumbs up

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 721



Lillebror var ju även med här finns det några bilder på en blå clio 16V?

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

I ett lätt pinsamt ögonblick i torpan... Kommer ibland de sista. Hoppas komma igenom allt i början på helgen.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



patand skrev:


Kul att du fick jobba lite mot någon Porsche då! Dessutom en motorsvag rackare... Hoppas jag inte låg i vägen pga ouppmärksamhet i backspeglarna...

Hmmm du är nog den första som tyckt att min bil lutat som en möbelbuss... men det är klart att den är ju inte superhård och saknar dessutom krängare bak (för att få lite bättre grepp ut ur böjjarna, har ju ingen diffbroms).


Jag överdrev givetvis en smula när jag skrev möbelbuss, men den beter sig inte snyggt bakifrån när du kastar den runt kurvorna i rondellen, och har du ingen hämare så är det väl inte så konstigt att den lutar.

Man skulle prata ihop sig på kommande träffar, och köra en bil med kamera, och åka nått varv eller 2 bakom varandra, vore nog kul för alla att se sin bil i rörelse och analysera här på Rejsa efteråt

Nej du låg inte ivägen, jag fick kämpa som ett djur och piska skiten ur bilen för att ta mig om, och det är ju det som är kul thumbs up

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Tack p.p ett tydligt bevis på att H&R fjädrar och Alfa 156or inte hör ihop jag gasar i detta läge!
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Isåkare skrev:
Jag överdrev givetvis en smula när jag skrev möbelbuss, men den beter sig inte snyggt bakifrån när du kastar den runt kurvorna i rondellen, och har du ingen hämare så är det väl inte så konstigt att den lutar.

Man skulle prata ihop sig på kommande träffar, och köra en bil med kamera, och åka nått varv eller 2 bakom varandra, vore nog kul för alla att se sin bil i rörelse och analysera här på Rejsa efteråt

Nej du låg inte ivägen, jag fick kämpa som ett djur och piska skiten ur bilen för att ta mig om, och det är ju det som är kul thumbs up


Kan förstå att den kränger lite bak pga avsaknad av krängar faktiskt. Dock känns den välbalanserad när man kör den och jag har ju problem med greppet ut ur t.ex S:et så om jag inte mot förmodan skulle få på en diffbroms så lär jag inte montera krängare bak.

Bra idé att köra "filmpar", kanske kan man få till något sådant nästa år.

Kul att du fick jobba lite! Hur mycket effekt har du i din kärra? Det är inte original 170hk i din 325:a hoppas jag, för då måste jag ta i lite hårdare så att du inte åker om mig med samma effekt som jag har!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Jo tyvärr, helt orginal, inte ens ett sportluftfilter.

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Jario
Skövde
Här sen Jan 2007
Inlägg: 18



Någon som vet något om typ1 Bubblan? Den gick som en skållad råtta. Han bara snabbt få en skymt under huven och gissar strokning typ 1835 eller liknande, dubbla förgasare, portade toppar, kam m..
Effekt? Väghållning?

Riktigt häftig bil i mitt tycke (Har haft några luftkylda...)

_________________
Jari olavison
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator







Lite skilda chassireaktioner.







Se där, bakhjulslyft.









Airwave, utan alltför mycket gummi mellan fälg och asfalt.



Du fanns med Linnea.


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2008-10-12 Prova på bankörning, Sviestad
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
3 besök senaste veckan (28243 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande