Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-10-11 Mantorp med OCL Brorssons
2347 besök totalt
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 339


Trådstartare
Blev inbjuden av våran fälgleverantör för en halvdag på Mantorp med massa bankörning.
Tvingade med farsan och hans GT3a med löftet att jag skulle få prova ett par varv! thumbs up

Efter att ha åkt med farsan i bilen (lätt illamående) och sen tvingat honom att sitta brevid (han lätt illamående...) fick jag äntligen svänga ut ur depån själv!
Det blev ca 40 min ensam med en av dom ballaste bilarna i min värd! Att sen banan var i stort sett tom gjorde ju inte saken sämre...

Jag hör till kategorin människor som tycker (tyckte!) att Porsche är klart överskattat. Vad fel jag har haft insåg jag! Har nog inte haft så kul på bana innan nån gång.

Vilken bil, ljudet, greppet närvaron osv... Jag kan fortsätta hur länge som helst med att ösa superlativ över bilen men jag kan bara försöka sammanfatta det med att konstatera att jag nu börjar förstå den här "grejen" med Porsche.

Tog inga tider men av filmen att döma va jag nere på 1.31-1.32 varv när väl däcken fick nån slags värme, duggade och var väl runt 10 grader i luften så det va inte helt enkelt men jag tycker bilen var extremt snäll och berättade bra vart gränsen låg.


Lite blandade bilder från dagen:













Sen visade det sig att Ringrunners hade hyrt banan på eftermiddagen. Mkt fina bilar började rulla in på parkeringen...







Sen släpptes dom ut på banan:

























För mer bilder kika in på:http://picasaweb.google.se/Daniel.Rosenblom/MantorpRingrunners111008#

Nu funkar bilderna igen...

_________________
Daniel Rosenblom
Bandhagens Däck
DR Setup
Citera
AntonG
Örebro
Här sen Jul 2008
Inlägg: 869



Fina bilder! Bara grymma bilar! thumbs up

_________________
Anton Gruffman


Banbil: BMW e46 GTR & Camaro cup gen 5
Gatbil: Porsche 996 - Såld

http://www.gruffmanracing.com
Citera
M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003
Inlägg: 450



Riktigt perfekt avslut på säsongen. Tack för fin bild på Type R:en som för dagen tjänstgjorde som banvapen, vi körde 62 varv på två personer mellan 10 och 13, däck och bromsar var i princip slut efter det.

_________________
Martin Scotte

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003
Inlägg: 339


Trådstartare
M Scotte skrev:
Riktigt perfekt avslut på säsongen. Tack för fin bild på Type R:en som för dagen tjänstgjorde som banvapen, vi körde 62 varv på två personer mellan 10 och 13, däck och bromsar var i princip slut efter det.


Ni hade riktigt bra fart i bilen! thumbs up
Kul event och annorlunda att vara nästan själv på banan...

_________________
Daniel Rosenblom
Bandhagens Däck
DR Setup
Citera
Eftersnack
2008-10-11 Mantorp med OCL Brorssons
2347 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande