| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Kitcar Wankelmotor + rostfri scirocco
|
1 besök senaste veckan (6754 totalt) |
|
Har insett att vi aldrig kommer orka få liv i vårt gamla kitcarprojekt. Plattan är vw årsmodell 67 om jag minn rätt? Karossen är egenbyggd av någon tidigare ägare och gjord i glasfiber. Motorn är en 12A som enligt uppgift ska var streetportad. Lådan är orginal vw. Bilen har körts med även det var några år sedan då motorn fick en genomgång. Nu är frambromsoken borttagna för renovering och insuget borttaget då det påbörjades ett insprutningskoncept. Prisidé 8000:-
Kan även tipsa om kompisens Scirocco som är rostfri men "ful i lacken". Förmedlar gärna en kontakt
PM eller mail paaasen@gmail.com _________________ /Andreas Simonsson Lotus Europa S1 -68 |
||||
|
Finns det inga bättre bilder...så man kan se karosslinjerna på ett bättre sätt ?
Vi ska till Göteborg och hämta en bil...så snart som möjligt...och jag skulle vilja se bilen i verkligheten _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
precis, några bättre bilder på den röda skapelsen så man ser karossformerna ordentligt
|
||||
|
Ska försöka hitta lite mer bilder när jag kommer hem.
Bilen är EJ reggad med wanklen. Bilen står 1,5h från göteborg inne i landet så den är inte direkt lättvisad utan jag vill gärna ha förutsättningar klar för en affär innan visning och visningen är mer än bekräftelse att allt är som uttalat. Återkommer med mer info. _________________ /Andreas Simonsson Lotus Europa S1 -68 |
||||
|
Hittar inga jättebra bilder, får titta djupare i gömmorna och se om det kan finnas några bättre helhetsbilder.
Bilen har luckor på taket som är avtagna på bilderna. Sidorutorna är elmanövrerade med kasettbandsfordral som kopplingsdosa... På detta sätt blir bilen "tät". Framrutan är av plast. Detfinns inga dörrar utan man kliver i genom luckan me nedvevade rutor Alla delar ska finnas med reservation på småsaker och delarnas kondition. Man ser att insuget är borttaget men detta borde finnas i gömmorna. Det ska inte vara gigantiskt många timmar att få den på rull igen då vi bara tagit bort enstaka delar sen den användes sist. Ska man däremot använda den mer seriöst finns det lite att önska med elrutorna osv. Startmotorn (vw) är underdimensionerad och vi har startat den på 24 volt. Bromsoken plockades av för att renoveras då kolvarna fjädrade in långt i husen och man fick dubbeltrampa för att få broms.... Däcken är dåliga och punktering på flera, fälgarna är splitfälgar 14" fram och 15 bak om jag kommer ihåg rätt med frästa fyrekrade nav.
/Andreas _________________ /Andreas Simonsson Lotus Europa S1 -68 |
||||
|
Re: S: Kitcar Wankelmotor + rostfri scirocco
Vet du om den är byggd i västar delarna av småland? Vill minnas en liknande bil som byggdes där, men för 17-18 år sedan. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
|
|
||||
|
Re: S: Kitcar Wankelmotor + rostfri scirocco
Vågar inte svara på om de tär småland, jag skulle däremot inte bli förvånad om det var mer än 18 år sedan.. Namnet pelleberg ringer bekant, men är inte säker. /andreas _________________ /Andreas Simonsson Lotus Europa S1 -68 |
||||
|
Har nu funnit några nya bilder på bilen från tiden då den rullade.
ett par till mer eller mindre hopsatt..
Har även ett utdrag från registret på frågan om vad pappren säger: Tekniska uppgifter Regnr: DRR934 Fabrikat: VOLKSWAGEN 1600 TL LIM 3 Chassinummer: 317025134 Färg: RÖD Fordonsslag: PB Fordonsslagsklass: I Fordonsår: 1967 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Ägarbunden dispens: Ägarbunden dispens upphör: ARVIDSSON, KLAS EMIL KÄMPEGATAN 32 B 431 39 MÖLNDAL Motoreffekt, Kw: 40,0 Effektnorm: DIN Modellkod: VW0803 Växellåda: MANUELL Tankvolym, liter: 40 Drivmedel 1:BENSIN Längd, mm: 4200 Bredd, mm: 1720 Antal passagerare, max: 1 Kaross: 2 Öppet Skyltformat, fram: ENRADIG Skyltformat, bak: ENRADIG Skattevikt, kg: 710 Totalvikt, kg: 850 Tjänstevikt, kg: 710 Släpvagnsvikt kg, vid B-behörighet: 750 Max lastvikt, kg: 140 Traktorsläp: 0 Däckdimension axel 1: 165R15 Däckdimension axel 2: 165R15 Tilläggsinformation Informationen nedan redovisas obehandlad från vägtrafikregistret. Om det är tomt innebär det att det inte finns någon tilläggsinformation om fordonet. T12B OMBYGGT FORDON CHASSINUMRET PLACERAT PÅ RAMHUVUD HÖGER FRAM PLASTKAROSS _________________ /Andreas Simonsson Lotus Europa S1 -68 |
||||
|
_________________ /Andreas Simonsson Lotus Europa S1 -68 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (6754 totalt) |