Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 320/325 TURBO -88 | 1 besök senaste veckan (6231 totalt) |
Tänkte att det var dax att lägga upp BMW här så ni vet vad jag bygger på
Motor: M20B25 balanserad Vev oljeduschar under kolvarna BMW E36 M50 135MM stakar BMW E36 M50 Vanos kolvar (ventilutag så att det går att köra med vassare kam) o-ringatblock Topp: Mirafrästa ventilesäten, bearbetade förbränningsrum och Svetsad av PPF original insug original kam Bild på den innan jag skickar iväg den för svetsning av vatten kanalerna 25 raders oljekylare BMW E34 535 kylare PPF Ställbar BTR Moddad fuelrail Bosch 968 gröna spridare 465 cc @ 3,8 bar 2st Bosh 984 pumpar 40l fuel cell MS&MS Crane FireBall HI-6 Performance CD Ignition Crane FireBall PS92 Performance E-Core Coil MSD 8.5mm Tändkabel Garret GT3040R 0,63A/R Tail 38mm wastegate PPF 50mm dump ITG luftfilter ombyggd lastbils IC Hemknåpat grenrör som är coatat och lindat 3" lindad downpipe 3" Avgassystem med 3" Simons Turbo dämpare Ska ladda 1,5bar Drivlina: original 325 garett 260 växellåda sachs 618 tryckis 4-puckad sinterlammel 325 lamelldiff 3.91 utväxling Diffbussning i delrin 325 chassi Fram: Fjäderbensstag Justerbara topplager med justerbar camber och caster Coilover med 2,5" racingfjädrar och 51mm gula Koni Sport med justerbar hårdhet 02-depåns kräningshämmare fram: 22mm Powerflex kräningshämmarbussning Powerflex M3 excentrisk bärarmbussningar bak: Gula Koni Sport med justerbar hårdhet 2,25" racingfjädrar nylonbussningar för att montera 2,25" racingfjädrar bak 02-depåns kräningshämmare bak: 20mm kräningshämmarbussning i nylon Bärarmsbussningar i nylon Silentblock i nylon Fälgar: Borbet F fram 7.5x16" med 215/40 däck bak 9x16" med 225/40 däck 15" BBS med MH street slicks bromsar: 325 original bromsar som verkligen inte räcker till Interiör: Guss båge Sparco Corsa 6 punktsbälte aluminium dörrsidor lättad Exteriör: Framfångare Siedl Bakfångare Rieger GTS M-techII sidokjolar M-techII vinge Lexan rutor cup speglar Så här såg bilen ut när jag köpte den, då var det en turbo matad M20B20 Så här ser bilden ut i dag _________________ MVH Martin Ax BMW 2002 -72 Honda S2000 |
Började byggde om fästet för stolen i dag för jag satt för långt upp innan... Får man bara borra håll i golvet och sätt ditt det med brickor och bult? vill komma ner så mycket som möjligt
_________________ MVH Martin Ax BMW 2002 -72 Honda S2000 |
Tar bort Ic och tryckrör. plockar isär turbon så att bara avgas huset sitter kvar sen så sätter jag bara en platta för så att det inte läcker. låter wastegate sitta kvar. spescial grenrör som man måste ha om man ska köra bana med bilen
Här har du en bild när turbon är isärplockad _________________ MVH Martin Ax BMW 2002 -72 Honda S2000 |
här är en film med bilen innna jag bytte kolvar och stakar
Hade problem med miss tändningar som sen visade sig att det bara var glapp i säkringen till styrboxen Länk borttagen. Gatbus hör inte hemma på rejsa.nu Fixade även storleken på bilderna tidigare på denna sida. Upplösningen är nedtagen till maxbredd 800 pixlar. Plus att bilderna nu ligger på rejsas egna bildserver. /Anton - moderator _________________ MVH Martin Ax BMW 2002 -72 Honda S2000 |
Våra race- och banåkarbilar BMW 320/325 TURBO -88 | 1 besök senaste veckan (6231 totalt) |