Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320/325 TURBO -88
1 besök senaste veckan (6231 totalt)
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97


Trådstartare
Tänkte att det var dax att lägga upp BMW här så ni vet vad jag bygger på


Motor: M20B25
balanserad Vev
oljeduschar under kolvarna
BMW E36 M50 135MM stakar
BMW E36 M50 Vanos kolvar (ventilutag så att det går att köra med vassare kam)
o-ringatblock



Topp: Mirafrästa ventilesäten, bearbetade förbränningsrum och Svetsad av PPF
original insug
original kam

Bild på den innan jag skickar iväg den för svetsning av vatten kanalerna




25 raders oljekylare
BMW E34 535 kylare
PPF Ställbar BTR
Moddad fuelrail
Bosch 968 gröna spridare 465 cc @ 3,8 bar
2st Bosh 984 pumpar
40l fuel cell
MS&MS
Crane FireBall HI-6 Performance CD Ignition
Crane FireBall PS92 Performance E-Core Coil
MSD 8.5mm Tändkabel

Garret GT3040R 0,63A/R



Tail 38mm wastegate
PPF 50mm dump
ITG luftfilter
ombyggd lastbils IC
Hemknåpat grenrör som är coatat och lindat
3" lindad downpipe
3" Avgassystem med 3" Simons Turbo dämpare
Ska ladda 1,5bar

Drivlina:
original 325 garett 260 växellåda
sachs 618 tryckis
4-puckad sinterlammel
325 lamelldiff 3.91 utväxling Diffbussning i delrin


325 chassi

Fram:
Fjäderbensstag
Justerbara topplager med justerbar camber och caster
Coilover med 2,5" racingfjädrar och 51mm gula Koni Sport med justerbar hårdhet
02-depåns kräningshämmare fram: 22mm
Powerflex kräningshämmarbussning
Powerflex M3 excentrisk bärarmbussningar

bak:
Gula Koni Sport med justerbar hårdhet
2,25" racingfjädrar
nylonbussningar för att montera 2,25" racingfjädrar bak
02-depåns kräningshämmare bak: 20mm
kräningshämmarbussning i nylon
Bärarmsbussningar i nylon
Silentblock i nylon





Fälgar: Borbet F
fram 7.5x16" med 215/40 däck
bak 9x16" med 225/40 däck
15" BBS med MH street slicks

bromsar:
325 original bromsar som verkligen inte räcker till

Interiör:
Guss båge
Sparco Corsa
6 punktsbälte
aluminium dörrsidor
lättad



Exteriör:
Framfångare Siedl
Bakfångare Rieger GTS
M-techII sidokjolar
M-techII vinge
Lexan rutor
cup speglar

Så här såg bilen ut när jag köpte den, då var det en turbo matad M20B20


Så här ser bilden ut i dag

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
Freppazz
Vagnhärad
Här sen Feb 2008
Inlägg: 538



Ser helrå ut!

o som '02 åkare måste man ju fråga om du har någon tråd om den med?..

Mvh Fredde

_________________
Fredrik Ånestrand
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97


Trådstartare
nej det har jag inte men det är fars gamla rallybil som han rattade i skogarna i början av 80talet

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97


Trådstartare
Började byggde om fästet för stolen i dag för jag satt för långt upp innan... Får man bara borra håll i golvet och sätt ditt det med brickor och bult? vill komma ner så mycket som möjligt

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
Patrik Ö
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 5186



Alltid spännande med turbobyggen på BMW, men hur löser du besiktningen, besiktningsmotor?
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97


Trådstartare
Tar bort Ic och tryckrör. plockar isär turbon så att bara avgas huset sitter kvar sen så sätter jag bara en platta för så att det inte läcker. låter wastegate sitta kvar. spescial grenrör som man måste ha om man ska köra bana med bilen

Här har du en bild när turbon är isärplockad

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97


Trådstartare
körde med original kolvar som var svarvade men dom orkade inte med efter ett tag



Här ser ni skillnaden på dom olika stakarna och kolvarna


_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97


Trådstartare
här är en film med bilen innna jag bytte kolvar och stakar

Hade problem med miss tändningar som sen visade sig att det bara var glapp i säkringen till styrboxen



Länk borttagen. Gatbus hör inte hemma på rejsa.nu

Fixade även storleken på bilderna tidigare på denna sida.
Upplösningen är nedtagen till maxbredd 800 pixlar. Plus att bilderna nu ligger på rejsas egna bildserver.
/Anton - moderator

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
BMW_320TURBO
Vetlanda
Här sen Dec 2005
Inlägg: 97


Trådstartare
Här har vi lite bromsnings siffror

_________________
MVH
Martin Ax

BMW 2002 -72
Honda S2000
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 320/325 TURBO -88
1 besök senaste veckan (6231 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande