| |
|
Felix
Skåne

Här sedan: 18 Maj 2005
|
04 Mar 2009 15:39
vilken pärla.....
|
|
|
Vilken pärla..
Ångrar mycket att jag sålde den.... så mycket att det nog blir en till alfa i 5papp+ nästa gång... men vi får se..
Roligt att den höll och att den fick lite krigsärr. bara ut på skroten och leta delar.. Nu kanske ni kan få rättvända lyktor till sverige trafik.. hehe..
Hoppas på att få se den igen på banorna.. _________________ /Felix Krausz
Fiat, Abarth, Dallara, Moretti |
|
Våra race- och banåkarbilar
Meny
Tillbaka
|
|
Söder
Halmstad

Här sedan: 11 Jan 2003
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

Här sedan: 12 Feb 2008
|
04 Mar 2009 18:56
|
|
|
Jag har några idéer om vad vi kan förbättra på bilen till nästa gång. Det finns vissa andra team som har större problem än vi. De har inte en aning om vilken bil eller motor de ska ha. Kanske samma bil med annan motor eller samma motor men annan bil.  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
steffe
Spånga

Moderator
Här sedan: 28 Feb 2003
|
04 Mar 2009 18:57
Re:
|
|
|
| Spelwilly skrev: | Jag har några idéer om vad vi kan förbättra på bilen till nästa gång. Det finns vissa andra team som har större problem än vi. De har inte en aning om vilken bil eller motor de ska ha. Kanske samma bil med annan motor eller samma motor men annan bil.  |
 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
ButterflyRacing
Forshaga

Här sedan: 23 Dec 2002
|
04 Mar 2009 19:00
|
|
|
Tänk va skoj det skulle bli om alla team var lika öppna med sina tankar..  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

|
04 Mar 2009 19:02
Re:
|
|
|
| steffe skrev: | | Spelwilly skrev: | Jag har några idéer om vad vi kan förbättra på bilen till nästa gång. Det finns vissa andra team som har större problem än vi. De har inte en aning om vilken bil eller motor de ska ha. Kanske samma bil med annan motor eller samma motor men annan bil.  |
 |
Ooops! Bulls eye!
 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

|
04 Mar 2009 19:03
Re:
|
|
|
| ButterflyRacing skrev: | Tänk va skoj det skulle bli om alla team var lika öppna med sina tankar..  |
Inners inne tror jag att ni har en färdig plan. Det ni skriver är bara till för att förvilla oss andra.  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Söder
Halmstad

Här sedan: 11 Jan 2003
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

|
07 Mar 2009 19:39
|
|
|
Bucklar man till bilen får man själv rikta! (gammalt djungelordspråk)
Det ser ju bra ut, jag har lite nästan blå färg på hyllan som kanske passar eller inte.  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Björn
Lästringe City
Här sedan: 03 Mar 2004
|
07 Mar 2009 19:48
|
|
|
Tanka gjorde vi en gång i timmen  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

|
07 Mar 2009 19:54
Re:
|
|
|
| Björn skrev: | Tanka gjorde vi en gång i timmen  |
Var det bra? |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Björn
Lästringe City
Här sedan: 03 Mar 2004
|
07 Mar 2009 20:26
|
|
|
| Ja eftersom vi fick byta förare samtidigt som vi tankade så tankade vi det som behövdes samtidigt. mao. förlorade vi ingen tid på tankningen. Förmodligen skulle vi tjänat mer på att köra två timmarsstint och tanka då i stället för varje timme. |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

|
07 Mar 2009 21:09
|
|
|
| Ja men 2 timmars stintar är tufft för oerfarna förare. |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Benny Steen
Umeå

Här sedan: 15 Feb 2004
|
07 Mar 2009 21:27
|
|
|
Det finns ju massor av grejor man kan hittar på för att sänka depåtiderna. bl.a snabbare tankningar. Biltema pumpen funkade ju bra men var för långsam.
2 timmars stint en annan sak eller varför inte maximala 3.5 timma på en ggn och sedan tankning och förarbyte samtidigt ?
Kräver ju dock bra fysik av föraren för att hålla koncentrationen uppe. Framför allt sommartid skulle det nog kunna vara rätt jobbigt att köra så länge och hålla bra varvtider.
Men tyndpunkten med sådana här tävlingar är ju att ha maximalt med kul för minimalt med pengar och är man några flera som vill köra så är ju lite tätare byten att föredra.
Större chans att flera får köra innan bilen ev. går sönder.
Samt mindre risk för smällar pga trötta förare. _________________ Benny Steen
Alfa 1600 GTj (bertone cupé), Alfa 164 3.0 24v super, Alfa 75 TS Race, Porsche 996 C2 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator
Här sedan: 20 Nov 2002
|
07 Mar 2009 21:30
Re:
|
|
|
| Benny Steen skrev: | Det finns ju massor av grejor man kan hittar på för att sänka depåtiderna. bl.a snabbare tankningar. Biltema pumpen funkade ju bra men var för långsam.
2 timmars stint en annan sak eller varför inte maximala 3.5 timma på en ggn och sedan tankning och förarbyte samtidigt ?
Kräver ju dock bra fysik av föraren för att hålla koncentrationen uppe. Framför allt sommartid skulle det nog kunna vara rätt jobbigt att köra så länge och hålla bra varvtider.
Men tyndpunkten med sådana här tävlingar är ju att ha maximalt med kul för minimalt med pengar och är man några flera som vill köra så är ju lite tätare byten att föredra.
Samt mindre risk för smällar pga trötta förare. |
ni kan reda nu räkna med att det kommer vara olika körregler på tider beroende på bana, tid på året och tävlingens upplägg......... dvs jag tyckte att den här gången så funkade 3.5h bra.... men inte alls säkert att jag gör det nästa gång  _________________
SLC är fest!
Fredrik Skoghag |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

|
07 Mar 2009 21:38
Re:
|
|
|
| Fredrik - SLC skrev: | | Benny Steen skrev: | Det finns ju massor av grejor man kan hittar på för att sänka depåtiderna. bl.a snabbare tankningar. Biltema pumpen funkade ju bra men var för långsam.
ni kan reda nu räkna med att det kommer vara olika körregler på tider beroende på bana, tid på året och tävlingens upplägg......... dvs jag tyckte att den här gången så funkade 3.5h bra.... men inte alls säkert att jag gör det nästa gång  |
Visst är det kul med bra placeringar men andemeningen är ju att köra och ha kul, precis som du säger Benny. Framför allt är det inte kul att mecka under tidspress så tillförlitlighet är no:1. Fredrik! när får vi veta var nästa race går? |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator
|
07 Mar 2009 21:41
Re:
|
|
|
| Spelwilly skrev: | | Fredrik - SLC skrev: | | Benny Steen skrev: | Det finns ju massor av grejor man kan hittar på för att sänka depåtiderna. bl.a snabbare tankningar. Biltema pumpen funkade ju bra men var för långsam.
ni kan reda nu räkna med att det kommer vara olika körregler på tider beroende på bana, tid på året och tävlingens upplägg......... dvs jag tyckte att den här gången så funkade 3.5h bra.... men inte alls säkert att jag gör det nästa gång  |
Visst är det kul med bra placeringar men andemeningen är ju att köra och ha kul, precis som du säger Benny. Framför allt är det inte kul att mecka under tidspress så tillförlitlighet är no:1. Fredrik! när får vi veta var nästa race går? |
i stockholm 30-31 Maj på en asfaltsbana ........ exakt bana kommer jag meddela snart....... _________________
SLC är fest!
Fredrik Skoghag |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Spelwilly
Halmstad

|
07 Mar 2009 21:46
Re:
|
|
|
| Fredrik - SLC skrev: | | Spelwilly skrev: | | Fredrik - SLC skrev: | | Benny Steen skrev: | Det finns ju massor av grejor man kan hittar på för att sänka depåtiderna. bl.a snabbare tankningar. Biltema pumpen funkade ju bra men var för långsam.
i stockholm 30-31 Maj på en asfaltsbana ........ exakt bana kommer jag meddela snart....... |
Var var frågan  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Fredrik - SLC
Stockholm / Bandepån

Moderator
|