Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
RenaultSport
Intresse för glas/kolfiber huv till clio 16v mk1?
2246 besök totalt
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
Undrar om det är någon som är intresserad av glas eller kolfiber huv till denna modellen? Jag har varit i kontakt med sportvagns konsult och skall själv ha minst 2st huvar en nu och en lite senare i år.

Det går även att få med ett lager kolfiber och resten glasfiber om man vill ha kolfiber look till ett billigare pris.

Skall man ha den uppsättningen kostar huven 4000:- "glas/kolfiber" och det är en gjutkostnad på 2000:- för att ta fram formen.
Jag skall skicka ner min huv för att den skall bli en form men jag undrar om det är någon mer osm är intresserad av en sådan huv så kanske vi kan dela på form kostnaden då detta är en engångs avgift. Min huv är rak och fin i plåten samt nylackad.
Då blir huven med "orginal" fästen och hål för scoopet.

Vore tacksam för snabba svar då jag planerar att skicka inom en snar framtid.

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
fuzzion
Norrköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 164



Ett annat alternativ är att köpa från Mc Racing SA, de har dock en jäkligt ful site och de kommunicerar bara på franska (Google Translation fungerar hyfsat) men jag har köpt delar där och det är helt okej, frakten var inte så dyr heller. Nu vet jag förvisso inte hur lätt det är att skicka en huv.
Men du slipper kostnaden för en gjutform.

CAPOT AV CLIo 16 S
244 Euro
http://www.mcracingsa.com/RENAULTCLIo.htm

AC-Sport har också en del Clio-delar.
http://www.ac-sport.com/v2/catalogue/catalogue.php

CLIo WILLIAMS MAXI 16S Capot. Fibre de verre. AC0367
169 Euro

_________________
Johan Nilsson

Renault Mégane Coupé
Citera
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008
Inlägg: 252


Trådstartare
satt och surrade lite med timolo på msn och fick dom länkarna med och då slog det mig att du hade även skickat den länken en gång tidigare för länge sedan, helt klart bra priser, hörde att du hade handlat där, tog det lång tid med frakt och sådant? om jag skulle köpa där ifrån så blir det mer delar än en vu bara. Det som var bra med att låta tillverka en huv i sverige var glas/kolfiber varianten.

_________________
Jens Westerlund

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
RenaultSport
Intresse för glas/kolfiber huv till clio 16v mk1?
2246 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande