Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-08-12-14 oldtimer GP, Nürburgring
1, 2   >>
7520 besök totalt
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
Åkte ner och tittade. Var någon annan där också?
För er som missade detta evenemang är det bara att inse att ni måste åka nästa år. Fräckare bilar går inte att hitta och man kör flat out racing med allt från förkrigsbilar upp till 1981:års DTM bilar.

Mest bilder från 3 timmars Mahraton Rennen på nordslingan men även några från depån. Vissa skulle kanske kunna ha beskurits men det är ju ganska många. Håll till godo!






















Hmm, av någon anledning gick det inte att ladda upp fler bilder just nu. Fler kommer dock inom kort!!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
Min uppkoppling är vääääääldigt seg idag.... Här kommer några bilder till, fler på väg














_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
bjorre82
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1300



thumbs up Jag har sagt till mig själv flera gånger att dit måste jag åka men det har tyvär aldrig blivit av. Nästa år måste jag åka efter att ha sett dessa bilder!

_________________
Björn Karlsson
Porsche 944or
www.himalayanpp.se
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Finns det några resultat på nätet? Jag har letat som en tokig utan att hitta något,
bl.a på http://www.ogpracing.de/

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
om du tittar under "Ergebnisse" på http://www.ogpracing.de/ så finns resultat där.

Jag ska försöka ladda upp resterande bilder idag om allt fungerar, av någon anledning gick det väldigt långsamt att ladda rejsa igår (för mig i alla fall).

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Underbara bilder. thumbs up TACK.

Men på 4 av korten kan jag bara se halva bilden, är det någon mer som ha samma problem.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lennart Jarmyr skrev:
Underbara bilder. thumbs up TACK.

Men på 4 av korten kan jag bara se halva bilden, är det någon mer som ha samma problem.

Som sagt, härliga bilder thumbs up
Har dock samma problem som Lennart på fyra av bilderna

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
Så nu ska de felaktiga bilderna vara fixade, övriga på gång. Har dock fortfarande problem att ladda upp bilderna, varje bild tar minst 5 minuter....

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare



Uppmärksamma rejsa-medlemmar känner igen bilen från t ex https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=21158
Det är samma 206 SP och den är fortfarande i Svensk ägo!









Fler bilder kommer senare

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 304



Jag har också "varit på väg" dit flera gånger. Det har så klart stannat vid snack

Hur fixa ni boendet, jag har hört att man får vara ute i väldigt god tid, vanliga hotel eller "privat" boende? Tips om boende, öl, och andra aktiviteter kanske?

(Trevliga bilder!)

_________________
Magnus Bengtsson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979


Trådstartare
mbn skrev:
Jag har också "varit på väg" dit flera gånger. Det har så klart stannat vid snack
Hur fixa ni boendet, jag har hört att man får vara ute i väldigt god tid, vanliga hotel eller "privat" boende? Tips om boende, öl, och andra aktiviteter kanske?
(Trevliga bilder!)

Boende är inget problem egentligen. Vill man nödvändigtvis bo i just Nürburg bör man nog vara ute i god tid men i alla småbyar runt omkring finns ett antal Hotell, "Gasthaus" och pensionat. Det finns många byar på bara några mils radie!!! Under helgen såg jag att det stod "zimmer frei" på ett antal ställen så det hade inte varit något problem att lösa. Att bo på ett mindre pensionat kostar kanske ca 40 Euro/rum och då ingår frukost. När du sen hittat ditt eget favorit gasthaus bokar du rum där i tid till nästa års race, för du kommer att åka igen....
Vi ramlade på en svensk som bara köpt biljett till Frankfurt med Ryan Air för väldigt låga pengar (under 200 kr). Sen hyrde han en bil, åkte till banan och letade upp ett pensionat. Funkade perfekt och han var mycket nöjd! Svårare än så behöver det inte vara.

Andra aktiviteter är t ex att se på gamla borgruiner, testa vin (hela Ahr-dalen vimlar av vinmakare) samt givetvis att dricka Bitburg. Eftersom nordslingan bara används på fredagens Marathon Rennen är den dessutom öppen övriga dagar (för de som mot förmodan kan slita sig från depån och racen på GP-slingan).
I år började vi med att åka ner så vi var i Adenau redan på tisdag morgon och fortsatte sen till Moseldalen (kanske 10 mil....) för att semestra där några dar. Även vid Mosel beskådar man slottsruiner och dricker lokalt vin. På torsdagen åkte vi sen upp till Nürburg och såg ekipagen komma på plats.

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Ja, jag e lite sen, men bara med 3år
Väcker denna tråd med några bilder

Börjar med en läcker AC Cobra som hade den här kaxiga lappen på rutan.




Lars Wramells fina Ferrari Dino alias "Bäckabilen"



I mitt tycke, den fräckaste F1:an

Vingen ser faktiskt liten ut i "skuggan" av bakslicksen.Vid närmare koll så är framslicksen inte så klena de heller. Jag är blind, det är ju bakdäcken på F1:an framför:-)


Den här Ferrarin tycker jag om, inte vacker kanske, men rejsig.




Några bilder ifrån Tävlingen på Nordslingan (bara depåbilder)
Vilken puts de har på sina bilar!





Brutal och vacker. thumbs up





En ärrad krigare, eller är det de här man kallar racepatina



En liten brand är väl inget att hetsa upp sig för?








Var f.n ställde jag bilen? (Tomas Henrysson, en jedrans rolig och duktig Elanpilot)


En annan duktig chaufför, Tommy Brorsson





Alla hade konservburkar på sina slutrör när de tankade.


Två bilder ifrån gamla depån (har nog fler bilder där ifrån 2007)



Fick en bildfrekvens när Galaxin snurrade (det är väl en Galaxi? inte så duktig på Jänkare heller )










Det gick ju bra

Maserati birdcage (1959-1961 600kg/250hk)





en rallyporsche.


Ingen aning vad detta är, vill nog inte veta det heller
Kanske Dart Waders bil



Tillbaka på Jorden igen, 3bilder ifrån baksidan på Gp banan.





Nästa bildgrupp är ifrån start/målrakan. Första bilden kör inte i samma klass som de under, men får vara med ändå för att den har en sådan puts






Ja, jag är ju ingen fena på Tyska, men betyder det något annat på Tyska än vad jag tror det betyder på Svenska





En liten bildfrekvens till på Ford GT40 som bromsar senast av alla














Pekkas gamla Corvette?


Vita bilar och min kamera/eller jag brukar inte funka så bra, men denna bilden blev rättså cool.


Två GP depå bilder.



Park farme, formelbilar.


Min favorit räsertant! Respekt, som grabbarna på Rosengård skulle säga




Avslutar med en incident med F1:orna.















Så det var allt jag hadde att bjuda på ifrån oldtimer GP-05

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

En helt ok påfyllning thumbs up . Hade du ifrån 07 också så är det bara att fylla på den tråd som finns .

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



P.P. skrev:
En helt ok påfyllning thumbs up . Hade du ifrån 07 också så är det bara att fylla på den tråd som finns .


Tack!
Fyller på 2007 tråden om några dagar.

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Jösses vilka dyra crasher

Fattade inte riktigt det där med "konservburkar vid tankning", kan någon upplysa mig?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



oj, dessa bilder hade jag helt missat .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 5554



Dignell skrev:
Fattade inte riktigt det där med "konservburkar vid tankning", kan någon upplysa mig?


Vanligt att man kräver avstängd motor vid tankning av säkerhetsskäl. Burkar på avgasrören är ett lätt sätt att visuellt visa att motorn är avstängd under hela förloppet.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005
Inlägg: 776



Härliga bilder!

_________________
Rickard Broman

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



KS_Wolfman skrev:
Härliga bilder!


Tack!

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
auditsq
Veddige
Här sen Aug 2008
Inlägg: 173



har insett att jag måste verkligen åka nästa år... har tänkt göra det i många år men nu
måste det bli av..tack för fina bilder

_________________
Peter Börjesson
Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Borttaget

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eftersnack
2005-08-12-14 oldtimer GP, Nürburgring
1, 2   >>
7520 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande