Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-04-25 Challenge slalom på Lunda | << 1, 2 22 besök senaste veckan (6083 totalt) |
Sån här "range extender bonusbatteri" behöver Christian så han kan köra flera varv med Priusen
http://www.a123systems.com/hymotion/ _________________ Magnus Thomé |
||||||
Detta kan ju vara en kommentar som är vanlig om några år, kanske rent av ett historiskt ögonblick _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||||
http://www.youtube.com/watch?v=MrNF-
Incar på min snabbaste tid. Mycket attack, så gör nån eller några små missar, men hyffsat flyt ändå i körningen _________________ Robert Broman - Merca 2.3 16v Grupp H - |
||||||
Hej alla,
Vilken kanondag vi hade Snabba tider redan första dagen på säsongen. Hmm, det blir tufft att försvara positionen. Det var tight i toppen. Jag går å klurar på hur jag skall kunna köra snabbare. Har några småsaker att justera och kanske en överaskning på G. Magnus, nu är du fast Nu kan du inte låta bli att komma tillbaka. Det är det som är speciellt med Challenge. Samma bana. Tack för tipset om range extender men jag tror jag har kört klart med Priusen. Det är inte så kul. Ville bara få en tid på torr bana. Incarfilmer är skitballa. Den här är från Johns S2000 förra året. http://www.youtube.com/watch?v=JAZoi Grymt ljud och mjuk och effektiv körning. Tack till Christian med A4 Quattron. Det var kul att köra din bil. Den går fint. _________________ Christian Lindblom |
||||||
Nu har jag äntligen fått ordning på all teknik som strulat idag
Så nu finns bilderna från helgens Challenge körning upp på min hemsida www.lunkansfoto.se Mvh. |
||||||
Finfina bilder Den här hittade jag inte bland alla bilderna i normal storlek, bara här på "indexsidan". Är jag bara blind eller? _________________ Magnus Thomé |
||||||
Kul att du gillar bilderna Jag ser också fram emot nästa gång.
Tack, kul att höra att bilderna gillas. Mvh. Peter |
||||||
Magnus, kul att du var nöjd med däcken. Du som kört en hel del på bana har ju lite att referera till. Nyfiken vad du körde med för tryck (varma). Har själv problem att hitta "rätt" däckstryck i mina kumho V70A (hårda) Mvh Erik _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
1,9 kalla Sen om det är rätt eller inte vet jag inte men det lirade ju ok iaf Möjligt att man kan få mer grepp med lägre tryck, vet ju flera som kör med lägre tryck. Jag får testa lite på Mantorpträffen _________________ Magnus Thomé |
||||||
ok, 1,9 är nog ungfär vad jag kört med. Att dömma av slitaget på däcken ser det dock ut som jag haft lit väl högt tryck. Hoppas vi får tillfälle att snacka lite däckstryck på Mantorp _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
Kul som alltid. Och bra arrangerat som vanligt.
Men det var lite väl mycket folk som körde, jag vet inte om det berodde på dubbelförare eller om ni bara släppte in för många bilar Det blir väl lång väntan med 30+ ekipage. _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||||||
Tackar för det! Skall försöka komma med en jämförande analys av förra årets snabbaste varv med årets snabbaste. /Johan _________________ Johan Karlsson, Golf Gti mkII 16V och Skoda RS Kombi Proper Planning Prevents P*ss Poor Performance |
||||||
Fler fina bilder från körningen: http://www.lunkansfoto.se/galleri.ht
_________________ Ragnar Nilsson |
||||||
Den enda lösningen jag kan se är att ni får köra lite fortare så vi hinner med fler repor helt enkelt........ Nåja, skämt åsido... Bra synpunkt John och håller med helt. Vi/jag tyckte också det tog lite tid, speciellt på morgonen. Det var 24 bilar/förare som körde, normalt ska det vara 20, absolut max 22 så det stämmer att vi var lite fler än normalt. Så ska det inte vara. Vi har nu även ett nytt tidtagningssystem och vi lärde oss lite finesser under dagen som vi tror ger oss lite bättre flyt. Sedan kanske vi ska försöka vara lite mer aktiva i depån och hålla koll så att bilarna kommer iväg utan dröjsmål. d.v.s. försöka korta tiden något mellan bilarna utan att det för den delen blir mera synpunkter &/eller goda ideér mottages tacksamt _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||||
Eftersnack 2009-04-25 Challenge slalom på Lunda | << 1, 2 22 besök senaste veckan (6083 totalt) |