Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-05-01/02 ACAS Tourenwagen Revival
1333 besök totalt
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3371


Trådstartare
Har inte ork till att lägga upp bilder idag.... hur trött som helst

Men själva träffen / Helgen var OTROLIGT bra! Redigt solbränd, träningsverk både i ben å nacke efter att
tittat på bilar i tre dagar.

Jag hoppas bara att de blir nästa år oxå, thumbs up

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41503

Forumägare
Forumägare

Billder bilder bilder (Figgz visade mig en del bilder han hade, oooo najsiga bilar!)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Magnus Thomé skrev:
Billder bilder bilder (Figgz visade mig en del bilder han hade, oooo najsiga bilar!)


Här är bilderna jag tog.

http://picasaweb.google.com/Ringen69/DTM09#

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Hur har jag kunnat missa denna tråd?! Tack Magnus för att du påminde mig!

Nåja, var ska vi börja?!
Torsdagen den 30 april lyfte Mercamaffian från Göttelaborg med sikte på Nürburgring för ACAS Tourenwagen Revival! Nåja, vi skipper resehistorien och går rakt på det intressanta, men vill ni se bilder på när Johan plockar sönder en 6km gammal hyrbil så finns det också i galleriet

Gallerilänk (Tourenwagen Revival, VLN + odödliga bilder från vår resa
Ca 350 bilder är upplagda så det är värt att bläddra igenom lite. Det mest intressanta i mina ögon var alla uddabilar som Alfa, Rover etc, men ni som gillar M3E30 har rätt många bilder att kolla på om denna dussinbil
http://figgz.mine.nu/traffar/ringen_090501/
I galleriet finns massor av detaljbilder på olika bilder, inte bara åkbilder!

Vad är det första man ser i depån, jo, 80-90-talet uppenbarar sig!

Jodå, en RS500 som de står och varmkör i depån en tidig fredagmorgon, det enda som bryter tystnaden är ljudet från motorn som gick helt utan restriktor.
Ni kan gissa att det lät gott från det diskreta utblåset vid tröskeln

Sedan måste jag bara visa den här bilden med, de byggde seriöst värre när de byggde de här bilarna



Dock så stod RS500:An först lite för sig själv vid sin teambuss, så vi traskade vidare in i själva utställningsområdet där bilarna nu började droppa in... Låt mig visa lite av vad som fanns där









Skall man sammanfatta detta med några ord så är det makalöst! Inte nog med att man såg på ett racehistoriskt arv från en svunnen tid (ok, alla är inte äkta bilar utan många är uppbyggda av gamla delar, men ändå). Det bästa var att det var fritt fram att kolla närmre på många av bilarna, bara man var artig nog och frågade först.
Sedan var det en otrolig ljudsensation, jag har på film (som Micke RS1800 skall redigera!) när de varmkör och tomgångsmappar både Mustangen och ena omega EVo500:an. Kan säga att åttan i Mustangen lät riktigt gott när den stod och brummade utan luftbox och bara trattarna öppna rakt ner

Det bästa sedan var självklart när det skulle köras på GP-slingan, då sparades det inte på krutet! Det kördes tight, snurrades och höll på









För att hoppa fram i tiden lite... resten av fredagen var VLN-träning (vilket var skoj) och ännu en middag på Pisten, men det kan vi prata om en annan gång
Lördag! Dags att se bilarna på Nordslingan! Tyvärr var detta en besvikelse då de körde med följebil, vilket innebar att det var mycket mer race på GP-banan, fast visst, man får ju inse värdet i dessa bilar och att många är privatägda och att sätta en sån i räcket kan vara tråkigt... men på bild såg det ut att gå fort iaf







Så även om de inte gav fullt på lördagen så gjorde de det på fredagen, låt mig säga att hade jag missat detta hade jag ångrat mig för resten av mitt liv!
Hoppas bara Micke är snabb på att redigera allt filmat nu så man kan se RS500:an skjuta långa eldsflammor vid växling med!

Nuså, åter till studion!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Eftersnack
2009-05-01/02 ACAS Tourenwagen Revival
1333 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande