Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lancia Abarth R1 | << 1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33 >> 37 besök senaste veckan (106043 totalt) |
Tjenare Tim! Välkommen hit.
Det är ett lite mer faktabetonat forum detta, där alla är super shysta mot varandra.... Tillbaks till ämnet, tack _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
off topic... sorry! Men din signatur lägger sig så högt upp den kan o skriver du ett kort svar med bara en eller två rader samtidigt som du har en stor avatar så blir det så. Det ser inte så farligt ut IMo Men lösningen är alltså långa pratiga inlägg, hehe _________________ Magnus Thomé |
||||
Vi åker på dina favvisar P Zero C... 225/45-17 på 8" fälg vill jag minnas. Fram håller de 3 timmar om man överhettar dom på träningen med en massa tryck i Det var ngn som gjorde lite fel där... Men vi totalvann ju det racet...med 212 tudsendelar till tvåan så. Normalt kan man åka riktigt låänge på dom även med våran bil. Bak har de ett ganska stillsamt liv. |
||||
Med spole kan det nog bli väl understyrt. det handlar ju om en ballansgång hela tiden mellan grepp och ballans. Vet att man på Audis ST-bilar har spole...men om det var fram eller bak...fram tror jag...eller... Det som gjort mig mest förvånad är hur man styr bilen med gasen genom böj även med framhjulsdrift. Med en BMW tex som är rätt ballanserad gasar man lite för att få ut baken lite. Inte så konstigt. Det roliga är att man kan göra i stort sätt samma sak med våran SAAB, fast helt tvärt om. fast resultatet blir det samma... Är ni med. |
||||
Jag har fortfarande inte fattat hur det är tänkt att se ut . En R1-motor med sin vxl, kedjedrift till en diff. Ska motorn vara förskjuten och höger (eller vänster) och diffen åt andra hållet? Ska motor ligga förskjuten snett bakom diffen? Hur ska det få plats i en 112:a???
Jag måste har fattat helt knasigt fel _________________ Pär Hylander |
||||
magnus: ser att du kör en bmw m3 om jag inte ser helt fel.. var det inte du som var med i bilsport och körde mot "gullabo"
var iaf en kille med en blå bmw och grymt intresserad i när det svänger.. har tidningen här någon stand men hittar den inte! _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||
I första, grovsorterade motorn, hade vi 617Nm i vrid. Men då kom den ganska abrupt. Lite finjustering sparade 5% soppa och gav 2o-talet hk. Mao 386 för att vara exakt. Topvridet drogs då även ner för mer körbarhet till 540Nm. Det handlar dock mkt om tempen ute... Nästa år ska vi se hur det blir med dina andra favvisar P Zero Cup eller vad dom heter. |
||||
_________________ Magnus Thomé |
||||
I första, grovsorterade motorn, hade vi 617Nm i vrid. Men då kom den ganska abrupt. Lite finjustering sparade 5% soppa och gav 2o-talet hk. Mao 386 för att vara exakt. Topvridet drogs då även ner för mer körbarhet till 540Nm. Det handlar dock mkt om tempen ute... Nästa år ska vi se hur det blir med dina andra favvisar P Zero Cup eller vad dom heter. |
||||
Spole= En solid cylindrisk metallbit som kronhjulet i diffen sitter fast i, hela "diffverkan" försvinner. I centrum sitter drivaxlarna in stuckna. Precis som en svetsad "AGA" diff fast med nya prylar.. Man byter alltså ut själva fasetthuset mot denna svarvade pryl... _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Mr Abarth..............
Har du räknat på utväxlingsförhållandet på men mc-låda kopplad till en diff. det blir två ned växlingar..............kommer att göra 80 km/h vid 14000 varv...........?????????? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det har jag gjort...fast på en Hajjabussmotor.... Det finns risk att det blir jäkligt surrigt... Fast som banbil funkar det ju. vet i tusan om jag hittade ngn bra komb. som även klarade transportering på vägen till och från banträffarna. På banan löser det sig iaf... |
||||
Al..........vet du hur fort det gick , i slutet av rakan på Anderstorp i Slc, i sommras????
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Lancia Abarth R1 | << 1, 2, 3, 4 ... 31, 32, 33 >> 37 besök senaste veckan (106043 totalt) |