Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-05-29 - 31 SLC 5papp+ STOCKHOLM / Barkarby | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 4 besök senaste veckan (20108 totalt) |
några filmer från när jag körde.. (sista innehåller några snurrar.. )
http://www.youtube.com/watch?v=lenpd http://www.youtube.com/watch?v=AEL91 http://www.youtube.com/watch?v=JiOB_ _________________ Mathias Lövdblad |
||||
Nu när snurrarna avslöjas kan väl jag också lägga ut min körning. Här ser man rekordet på hela tre st 924or på banan samtidigt, när hände det senast
Mattias observera den fina öppningsscenen http://www.youtube.com/watch?v=tdfB2 2 lite spännande tillfällen http://www.youtube.com/watch?v=28GNo synd att minneskortet tog slut när man börjat få upp farten. Kanske läge att skaffa lite mer. Blev ju mycket gulflaggsfilm när novan fick problem, sånt är ju kul att fylla upp kortet med:). Hur klarade 5papparna däckslitaget ? Mitt hö, fram fick lite jobbigt efter ett 30min pass. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Det är ingen fara med däcken, de ser lite anorlunda ut än före racet men de klarar nog en likadan omgång till. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||
Nu är väl jag med i fel team för att uttala mig så mkt om däckslitage, men jag hann iaf överhetta däcken på ca 15 min. Det kan dock bero på förararen . _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Vi har nog en 3mm kvar efter 9 timmars körning på Nokian 195/50-15 med vår Alfa 75. De får vara med som reserv till Mantorp.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
och sen kanske de hamnar på en Porsche (om det är något kvar av dem)... |
||||
Hittade några bilder i telefonen.
Listan efter Mantorp inför detta race, två poster vart kvar, flytta batteri och säkerhetsbrytare. Våra däck vi tränade med på fredagen, kanske något att åka på till Mantorp. En DC3a på väg ner på rakan under racet. En ny upplevelse. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
For VÄG use! |
||||
_________________ Anders Bronäs www.glasskalas.se www.slushkalas.se hyr mjukglassmaskin eller slushmaskin. |
||||
SLC Fredrik, har du fått någon respons från uthyrare/berörda om de tycker detta arrangemang skötts så snyggt och stört så lite så vi kan få åka på Barkarby igen eller inte?
Hoppas ju verkligen detta kan bli ett återkommande inslag i banracingsammanhang! |
||||
Hej.
Vill tacka för en trevlig helg och be om ursäkt. Jag har inte haft möjlighet att vara med i teamets förberedelse innan racet och jag han bara vara på Barkaby nån timme varje dag pga husrenovering. Normalt sett så har jag råkat få ansvaret för allt med regler osv. Tyvärr blev det en del tokerier från vårat team den här gången. Det var lite mycket rök ett tag men det gick att fixa till(hoppas att nivån är godtagbar). Sedan visade det sig att vi åkt med två däck som hade felaktigt treadware(180). Vi gjorde även ett lite väl snabbt och optimistiskt sista stopp i race 2, men där straffade gud oss direkt med en punka så vi fick ta målflagg i depån. Självklart är regler till för att följas så vi tar gärna ett retroaktivt straff till nästa tävling(Mantorp?) Extravarv eller något annat lämpligt kanske. Det viktiga är ju att vi har kul och inte går och tittar snett på varandra. Mvh/ Kenneth. 070/4786716. _________________ Kenneth Näslund |
||||
120hk.... wow vilket lyft det hade varit... Våra 79hk lyckades dock hålla stången rimligt i 5papp med mkt goda varvtider under söndagen (vi trimmade i pausen genom att rensa katalysatorn som efter 22kmil fortfarande var intakt). Dock så led vi av fundamental understyrning under hela helgen vilket gjorde det svårhanterligt (förmodligen pga sänkningen bak plus en diffusor, bakvagnen var mkt stabil under hela helgen) som tur var lyckades jag fixa detta under de sista 20 minuterna med en högfartsavåkning och ett förmodat böjt fjäderben och punka Bilen fick 3-4 graders camber på höger fram och med nytt däck så var all understyrning borta, helt underbart HAHAHA Grattis till vinnarna och 'we'll be back' med snabbare bil till mantorp _________________ Joakim Adolfson |
||||
Ja, det var bra att ni fixade till rökplymen lite grann, det såg ju inte helt snyggt ut om man vill promota racing. Gissar att ni säkert hade placerat er mkt bra även om ni hade haft laglig treadware (över 200), dock borde kanske besiktningen lösa detta till nästa gång, Fredrik hittar nog på ett rimligt straff, personligen tycker jag inte om retroaktiva straff utan tycker att det skall lösas under tävling.. _________________ Joakim Adolfson |
||||
Ni kan få montera en sotfälla (partikelfilter) som kompensation (Det är lite jobbigt att ligga bakom i molnet och inte se banan, dimkörning är farligt när man gissar spårval) Vi syns på Mantorp och utvecklar depålivet med (lätt)öl _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Eftersom det är jag som är den tjurigaste gubben i svensk racing....någonsinn.....så är det jag som klagat mest. Men jag försöker leva som jag lär också. För mej har saken två aspekter. Dels är det mitt personliga obehag av dieselrök. Jag blir sjuk av det...på riktigt. Det innebär att jag får sluta åka i serien, om ni inte får bort ännu mer rök. Men den riktigt viktiga aspekten, är hur den övriga befolkningen upplever saken. Tänk er in i vad dom som såg oss tyckte. Tänk er att sitta på balkongen på bostadshusen....och se detta. Det räcker med ett klagomål från befolkningen.....så får vi aldrig komma tillbaka. Hur ska komunen försvara att vi åker och luktar i tre dagar ? Övrig bilsport försöker skapa sig ett miljöansikte...tycka vad man vill om det.....men det är dumt att ge folk vatten på kvarnen. Det kan inte vara raketforskning att fixa bilen så den inte ryker mer än övriga bilar. och klarar man inte det...kanske man ska pyssla med något annat. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det är fränt med diesel, men man blir rätt illamående när man tvingas ligga i avgaserna. Ni borde verkligen hitta en lösning på det, jag hade bekymmer liknande Håkans efter Mantorp 24h, inte så att jag blev sjuk av det men dammallergi och dieselrök i kombination med räserbil utan kupéfilter är ingen höjdare...
Men hursomhelst så får jag ett leende på läpparna varje gång jag såg den pensionärsbeiga dieslcontainerns framfart. _________________ Anders Hansson |
||||
Jag är inte sur.
Men jag menar precis vart enda ord. Jag kan lägga till.... Det är brist på respekt för andra mäniskor att bara se till sina egna intressen. Jag är helt säker på att detta kommer, förr eller senare att sätta stopp för serien. Stoppa in dessa smilis var ni vill.... > _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Att åka diesel är fränt. Den låter underbart med turbon. Jag har haft tankarna att åka diesel själv. Naturligtvis ska dom åka. Dom kör bra....och skiten verkar hålla. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Eftersnack 2009-05-29 - 31 SLC 5papp+ STOCKHOLM / Barkarby | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 4 besök senaste veckan (20108 totalt) |