Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Polo G40 EVO -92 (Såld) | << 1, 2, 3 >> 24762 besök totalt |
To finish first, first you have to finish! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Nej det ska vara ordning på sakerna! _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||||
Håller med föregående inlägg. Att ha ordning på grejerna gör att man blir en vinnare!
Vad är det för vits med att lacka och putsa och sedan sätta dit gammalt junk? När du putsar ser du ju samtidigt om grejerna är ok och kan byta ut dom om dom inte är det. Det blir ju även lättare att se om något är på väg att bli fel. Puts och fart, en lyckad kombination! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Då har det hänt lite mer i garaget .
Växellådan har blivit remgjord och filar lite på. Har satt in en givare för att kunna mäta olje tempen i lådan vad det nu ska vara bra för. Kopplingen verkar vara på väg från England nu oxå. Är den inte här snart så får det bli en Sachs på Mekonomen som kan fixa en till dagen efter. En fin bild på mina KW fjäderben men egen händigt snikkrde topplagningar i alu med ledlager från SKF. Buren klar för lack. Men vad det blir för lack det ver jag inte än. Den fina huvud brytaren monterad samt säkrings hållare för att kunna driva lite viktiga saker när man slår av strömmen. Mycket kabel blir det. Allt som är i motorrumet är nu omlingar och fint. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Har inte hänt så mycket ju st nu men idag så fixa jag nya bussnigar till länkarmana fram och kränsningshämmaren.
Hade Powerflex men nu jag tyckte dom flex så jag vill prova något hårdare Bestämde mig för att vänta med en bättre framvag till senare. Har även lackt bågen i dag. Väntar fortfarande på min koppling som aldrg lär dyka upp. Får väll beställa en Sachs i stället. Vänta även på min nya stol som jag hoppas dyker upp denna vecka. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Fick skruvat lite i dag efter att ha släpat mig till garaget på cykel. (Har kvar körkortet men var inte i kör dugligt skick)
Fick köpt min rostfria stålomspunna bromsslangar. Efter som det kan komma skit i mellan stålet och själva den inre slangen så klädde jag med krympslang för säkerhets skull. Fick även monterat pinnbultarna bak i trummorna. (Trummor räcker för en så lätt bil (Skivor ligger om jag vill montera det)) En ny bromsslang sitter monterad oxå. Vart och hämtade min ny lackade fälgar i veckan oxå. Blev vita igen. (Pulver lack) Kan ju starkt rekomenderar http://www.pulverteknik.com/ i Kungälv. Dom vet vad dom gör och är snabba. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Det kan du glömma. I dag har jag upp täckt att, stor man=stor OMP stol i en litenbil med bur =TRÅNGT som i ett grod arsle. Fick min nya OMP Extra stol i dag och började provmontera den lite på den gamla ramen och det var ju ingen hitt direkt. Satt ju i ratten och undra hur detta skulle sluta Fick montera bort ratten för att över huvud taget komma in i bilen. När man väll komn ner i stolen så satt man så långt fram för att stolen tog i bågen. (tur att man flytta på den från den första fästet) Tog bort det gamla redan låga underedet och sate stolen direkt på golvet i bilen men såg man ju knapt över instrument panelen. Men man slipper att ta bort ratten. Får väll i värsta falla skaffa Snap off. Tilläggar att jag är över 190cm och syns knappt i bilen. :attention Så det blir till att bygga nytt underede på orginal skenor eller så kapar jag bort att vad orginal heter och bygger om allt. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Kan det vara våren som är på väg?? Det verkar ju som du iallafall hade starkt solsken i garaget...
Förresten, va är det för en djungeltrumma som verkar vara på väg att köra om dig då?? Kul å se att det händer lite med bilen iallafall. _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||||||
Inte jag som kom på det utan en arbets kompis prata om att han hade någon typ av sland på sina på sin Cross. Så jag tänkte att det kanske funkar som skydd för mig oxå.
Denna menar du [/url] _________________ // Jani Hast |
||||||||
Efter lite funderande och testan med orginal fästpunkter till till solen men det gick inte så jag fick skaffa fram ett Volvo 360 underede om glidskenor som är ca 2 cm höga
Men det innebär att jag måste ta bort den främre orginal fästet Så då var det bara ta fram lite lämpliga vålds verktyg och blunda Resultate Men det blir lite för svagt utan förstärktning. Sist jag kapa bort något sånt gick det inte bra Så jag fick svetsa ditt lite nya förstärkningar. Bara lite färg som saknas just nu så kan jag monera tillbala mattor och bakre elsystmet. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Idag kom kopplingen från Sachs.
Gick snabbt att få hem den från Mekonomen. Beställde den i går Så nu kan ju Pitstop Develepnent i England ta och gräva ner sig i det engelska höglande. Så nu är det bar att börja skruva i motor efter jobbet. _________________ // Jani Hast |
||||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||
Nu är motorn i bilen igen
Den nya kopplingen blev en sinterlamel med fjädrat centrun och förstäkt tryckplatta. Den är inte stor (200mm) Men innan jag lyfte i den så fick jag en lite ond aning om att jag hade tappat ner en mutter bakon kamrems kåpan. Så jag lossa den och kolla. Detta hitta jag där. Hade ju varit lagom kul att starta motorn med den där. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Efter diverse missöden som jag har upptäck.
* Glömde en plåt mellan motorn och lådan. (Man blir lätt trött på sånt.) * Vänt Huvudbromscylindern upp och ner. (Suck) * Vattenrör bakom motor läck vatten (Inte lätt att nå när motorn sitter i) * Glömt kabeln till start motorn (Tack Mats) Men nu när allt var kopplat för att testa motorn så ville int mitt larm vara med. och manualen hade jag givet viss inte med mig =( Så i morron så ska det programeras om och testas igen. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar VW Polo G40 EVO -92 (Såld) | << 1, 2, 3 >> 24762 besök totalt |