Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2009-07-24 Sviestad Prova-på-bankörning
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
21939 besök totalt
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Nu blir man ju avis på så fin-fina bilder.... ;-)

Du har inte ngra fler på min in action Lasse?

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lilla_Vargen skrev:
Nu blir man ju avis på så fin-fina bilder.... ;-)

Du har inte ngra fler på min in action Lasse?

Nääh tyvärr, jag plåtade bara en liten stund under den timmen som jag hjälpte till med att flagga i rondellen...
Har bara den bilden som jag la ut tidigare i tråden.

Nedan reprisbild på en av de absolut tuffaste och åkflitigaste bilarna som var på banan i fredags.
Tror inte att många inser att du faktiskt bara har 1400cc och 75 hästar (och trumbromsar) i din übertuffa kärra med det tempo du håller.
Ett ypperligt bevis för att det går att ha kul med ganska enkla medel. thumbs up


_________________

Rice and shine
Citera
LIDS
Stockholm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 391



Jag vill bara påpeka, så att inte folk blir skrämda av allt prat, att jag tycker det flöt på väldig bra. Vad jag vet inte ens nära några incidenter. Det är ju som vi vet en ganska trånga bana och det begrännsar ju omkörningsmöjligheterna en aning. Som tur är för mig så har jag en ganska motorstark bil så jag blir inte så påverkad. Om det är något jag skulle vilja trycka på så det att jag gillar när bilen man ska köra om blinkar, dels så man vet vilken sida han/hon tänker hålla, och dels så man vet att den man tänker om faktiskt här sett en.

Som sagt, tack för en kul dag. Bra jobbat med vädret också.
PS god korv i kiosken också

_________________
Kristoffer Lidbrandt

- Porsche GT3

www.stacc-racing.com
www.facebook.com/stacc.racing/
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

patand skrev:
Förresten den där filmen där du påstår att ni fiskör och släpper förbi mig är ju enbart elakt förtal, det inser ju alla att ni blev rejält frånåkta helt enkelt!


Min första bankörning ever så jag måste svära mig fri från min pinsamma körning. Falk tog det lugnt för att vara snäll.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 706


Trådstartare
Blev inga bilder på en s4 kombi .. som säkert var i vägen lite då och då känns det som...

_________________
Niklas Jonsson
LMS Crew
-- VW GTI Clubsport
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Fick nog med de flesta som körde efter 13,00. Blev ju lixom lite försenad upp... Kommer så småningom, jag har bara nått hundratal bilder ifrån sportvagnsmeetinget att ta hand om först.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



Patand !!

Har du gjort nått med din bil under vintern ??
Du kanske kommer ihåg att jag skrev att din bil lutade som en segelbåt och flaxade som em skadeskjuten kråka i kurvorna när man låg bakom (lite överdrivet ) i en tråd från förra året.

Den lilla tid jag låg efter dig nu så låg den platt som en pannkaka på banan thumbs up

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
Olof.B
Stockholm
Här sen Aug 2008
Inlägg: 114



Ang släppa förbi... Jag har iofs bara kört på bmwsc:s träffar hittils men det spelar ju egentligen ingen roll. Jag tycker det är enklast om den som släpper förbi slår av och flyttar sig ur idealspår. Tror att det blir mer missförstånd om den som kör om ska behöva ta ett konstigt spår för att komma förbi. Desseutom så borde ju tiden för omkörningen minska, dvs en själv kan börja gasa snabbare igen.

Varför den här diskutionen har kommit upp tycker jag också är lite konstigt. Jag har aldrig upplevt eller märkt några problem på de körningar som jag har varit på. Om det funkar med bmwsc så borde det väl funka här också?

_________________
Olof Blücher

BMW 325 -88
Citera
jonka
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1431



BOFH skrev:


Den här bilen har jag aldrig lyckats få en skarp bild på, varken i fredags eller nån annan gång heller



Det måste vara för att det går så sjuuuukt fort runt banan. (Eller att bilen inte fått den polering den behöver i år) Dock är väl 1.09,5 med Saaben som saknar diffbroms inte helt kass.

Lägg gärna upp fler bilder om du hittar några som är något sånär skarpa.


Mvh Jonathan

_________________
Jonathan Nilsson
SAAB 90 T16
Alfa Romeo 2000 GTV 1973
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Dignell skrev:
Min första bankörning ever så jag måste svära mig fri från min pinsamma körning. Falk tog det lugnt för att vara snäll.


Äsch nu överdriver du Mårten! Du körde ju bra redan på ditt första banmöte!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Isåkare skrev:
Patand !!

Har du gjort nått med din bil under vintern ??
Du kanske kommer ihåg att jag skrev att din bil lutade som en segelbåt och flaxade som em skadeskjuten kråka i kurvorna när man låg bakom (lite överdrivet ) i en tråd från förra året.

Den lilla tid jag låg efter dig nu så låg den platt som en pannkaka på banan thumbs up


Näe har inte gjort ett dugg (jo förresten, bytt växellåda)! Vet att du gnällde på den förra året... tyckte ju då också att det var lite märkligt eftersom de flesta brukar säga att den ligger fint på vägen. Men jag har ju ingen krängare bak så vi trodde nog det var pga det du såg att den krängde märkligt.

Det var inte så att du misstog Joakim Svenhardts bil för min förra året? Han var med på en körning på Sviestad och hans bil är samma färg som min (fast utan en massa dekaler och inte svart motorhuv) och är också en 924 Turbo. Hans chassie är nog betydligt mjukare än mitt.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004
Inlägg: 402



patand skrev:
Isåkare skrev:
Patand !!

Har du gjort nått med din bil under vintern ??
Du kanske kommer ihåg att jag skrev att din bil lutade som en segelbåt och flaxade som em skadeskjuten kråka i kurvorna när man låg bakom (lite överdrivet ) i en tråd från förra året.

Den lilla tid jag låg efter dig nu så låg den platt som en pannkaka på banan thumbs up


Näe har inte gjort ett dugg (jo förresten, bytt växellåda)! Vet att du gnällde på den förra året... tyckte ju då också att det var lite märkligt eftersom de flesta brukar säga att den ligger fint på vägen. Men jag har ju ingen krängare bak så vi trodde nog det var pga det du såg att den krängde märkligt.

Det var inte så att du misstog Joakim Svenhardts bil för min förra året? Han var med på en körning på Sviestad och hans bil är samma färg som min (fast utan en massa dekaler och inte svart motorhuv) och är också en 924 Turbo. Hans chassie är nog betydligt mjukare än mitt.


Nä är 100 på att det var du, den andra bilen behövde jag inte slita skiten ur mig för att hänga med, märkligt är det.

Tyvärr kunde jag inte hänga på dig nu, när jag väl kom ikapp hade jag kört för många varv och överhettat bakhjulen så det blev drifting över esset som du kanske såg i bakspegeln, efter 20 varv blir R888orna såphala

_________________
Rikard Gjersvold
070 511 30 73
Styrelseladamot Lazzat MK
BMW 325i -92
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Isåkare skrev:
Nä är 100 på att det var du, den andra bilen behövde jag inte slita skiten ur mig för att hänga med, märkligt är det.

Tyvärr kunde jag inte hänga på dig nu, när jag väl kom ikapp hade jag kört för många varv och överhettat bakhjulen så det blev drifting över esset som du kanske såg i bakspegeln, efter 20 varv blir R888orna såphala


Låter ju väldigt märkligt... jag kanske körde för sakta i fredags så det inte krängde...

Märkligt att dina R888 överhettar. Det upplever jag aldrig med mina, jag kan köra halvtimmespass och mer därtill utan problem alls med däcken (eller något annat). Vad kör du för kalltryck på dina? Dimension?

Själv har jag 205/50-15 och kör med 1,6 kilo i kalltryck. Bilen väger 1100kg med 1/3 tank + mig dvs ca 1190kilo och har 170hk.

Missade tyvärr din drifting...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Nahpets
Stockholm
Här sen Feb 2008
Inlägg: 64



Lasse ... nu blev jag riktigt avis på Patand.
Har du några bilder på en vit 944 också??


Mvh
Stephan

_________________
Stephan Samuelson
Porsche 944 TURBO -87
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Nahpets skrev:
Lasse ... nu blev jag riktigt avis på Patand.
Har du några bilder på en vit 944 också??


Mvh
Stephan


Nja lite klent med bilder på vita... Hittade iallafall ett par.





(Rätt bil?)

_________________

Rice and shine
Citera
Nahpets
Stockholm
Här sen Feb 2008
Inlägg: 64



Lars Falk skrev:
Nahpets skrev:
Lasse ... nu blev jag riktigt avis på Patand.
Har du några bilder på en vit 944 också??


Mvh
Stephan


Nja lite klent med bilder på vita... Hittade iallafall ett par.


(Rätt bil?)


oj oj oj !
Tackar riktigt bra

Ser att Torbjörn är på rätt sida av bilen .

Mvh
Stephan

_________________
Stephan Samuelson
Porsche 944 TURBO -87
Citera
Supermicke
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 50



Hittade ett filmklipp på youtube (inte min film)
http://www.youtube.com/watch?v=P8bC22F6zHE

_________________
Mikael Kolam

http://golvbiten.se
Citera
Asse
Karlstad
Här sen Jun 2004
Inlägg: 513



Fyfan vad häfitgt när man kan klippa in data från RaceChrono i filmen sådär
Inte för jag fattar hur det går till men vilken grej thumbs up

_________________
Erik Lindgren
Honda
Integra Type R K24 -98
Accord -04
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Asse skrev:
Fyfan vad häfitgt när man kan klippa in data från RaceChrono i filmen sådär
Inte för jag fattar hur det går till men vilken grej thumbs up


Enklast är väl att köpa en "videovbox": http://www.videovbox.co.uk/

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Supermicke
Stockholm
Här sen Apr 2009
Inlägg: 50



patand skrev:
Asse skrev:
Fyfan vad häfitgt när man kan klippa in data från RaceChrono i filmen sådär
Inte för jag fattar hur det går till men vilken grej thumbs up


Enklast är väl att köpa en "videovbox": http://www.videovbox.co.uk/



Visst om man vill lägga över 20 papp för enkelheten... Annars laddar du bara ner det här http://www.racechrono.com/news/?p=92

_________________
Mikael Kolam

http://golvbiten.se
Citera
kotten
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 402



Det var jag som har lagt upp denna film. Det var mest för han i den röda Seven bilen som var lite sugen att se hans bil på banan.

Det är lite "meckigt" att få film och mätarna synkade. Det blev inte hundra bra denna gång. Det är lite osynk, men kul ändå.

och att allt är gratis gör ju inte saken sämre, eller nästan gratis iaf.

_________________
Porsche Cayman GT4 -16
Citera
Eftersnack
2009-07-24 Sviestad Prova-på-bankörning
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
21939 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande